Vi søger en administrativ HR- og arbejdsmiljøkonsulent til at varetage opgaver indenfor især fysisk arbejdsmiljø og administration. Herudover vil der være opgaver indenfor blandt andet styrkelse af ledelseskvalitet og andet i forbindelse med Den Attraktive Arbejdsplads.

Der vil i stillingen også være en del administrative opgaver.

Dine arbejdsopgaver vil være følgende:

  • Fysisk arbejdsmiljø: Du bliver vores primære ansvarlige for det centrale arbejde med fysisk arbejdsmiljø. Herunder fx håndtering af kemisk risikovurdering og besvarelse af spørgsmål fra organisationen vedrørende faktorer, der påvirker det fysiske arbejdsmiljø.
  • Administrative opgaver: Kursusadministration og andet forefaldende administrativt arbejde. Herunder journalisering i eDoc.
  • Ledelseskvalitet: Arbejde med at skabe en attraktiv arbejdsplads herunder ledelseskvalitet, planlægning af uddannelser, kurser og udviklingsmøder.

Det er en stor fordel, hvis du har konkret erfaring med at arbejde med fysisk arbejdsmiljø, ledelseskvalitet og kursusadministration.

Om dig

Vi forventer, at du har en relevant uddannelse (gerne administrativ) og kan begå dig i en politisk styret organisation. Vi ser gerne, at du har følgende kvalifikationer:

  • Erfaring inden for de nævnte arbejdsopgaver.
  • Stærke kommunikations- og samarbejdsevner.
  • Evne til at arbejde selvstændigt og struktureret.
  • Kendskab til hvad der skaber attraktive arbejdspladser.
  • Erfaring med administration af kursussystemer, gerne NemTilmeld.
  • Relevant uddannelsesmæssig baggrund inden for offentlig administration, HR, fysisk arbejdsmiljø eller lignende.
  • Gode IT-kundskaber, herunder gerne erfaring med eDoc.

Personlige egenskaber:

  • Helhedsorienteret: Du ser sammenhænge på tværs af organisationen.
  • Ansvarsbevidst: Du tager ansvar for dine opgaver og følger dem til dørs.
  • Proaktiv: Du er initiativrig og tager selvstændigt initiativer til forbedringer.
  • Empatisk: Du har en god forståelse for andre menneskers behov og kan kommunikere effektivt med forskellige interessenter.
  • Detaljeorienteret: Du har øje for detaljer og sikrer, at opgaverne udføres med høj kvalitet.
  • Fleksibel: Du er i stand til at tilpasse dig forskellige situationer og opgaver.
  • Teamplayer: Du trives med at arbejde i et team og bidrager positivt til samarbejdet.

Om os

Du vil blive en del af Team HR og Personale, som består af 8 personalekonsulenter og 7 HR- og arbejdsmiljøkonsulenter. Du kommer til at være ansat i delteam HR, hvor vi arbejder med hele paletten indenfor ledelses- og organisationsudvikling, klassisk udviklingsorienteret HR, arbejdsmiljø, trivsel mm. Det er afgørende for os at være en professionel og pålidelig samarbejdspartner for resten af organisationen. Vores rolle er todelt, idet vi både skal kunne bidrage med faglig ekspertise på konsulentbasis, og samtidig medvirke til at sætte retningen for resten af organisationens virke.

Vi er en centralt placeret stabsfunktion, og en del af Center for Politik og Strategi. Vi er organisatorisk og fysisk placeret tæt på Direktionen og Borgmesteren. Vi har et uformelt kollegialt fællesskab med forskellige, stærke fagligheder, der arbejder på tværs og har godt humør. Det giver os energi at lykkes sammen.

Dit kommende arbejdssted er Næstved Rådhus, Teatergade 8, 4700 Næstved.

Vi tilbyder:

  • En dynamisk og spændende arbejdsplads i en organisation baseret på værdierne ”Tillid, Helhed, Dialog og Mod”.
  • En hverdag tæt på den strategiske topledelse og med mange kontakt- og samarbejdsflader i hele organisationen.
  • En stilling, hvor du selv i høj grad tilrettelægger din arbejdsdag samt har mulighed for at udfolde og videreudvikle dine kompetencer.
  • En arbejdsplads, der giver plads til balance mellem arbejde og privatliv med flekstid og mulighed for at arbejde hjemmefra, i det omfang opgaverne tillader det. Herunder har vi fleksibel fredag, hvor de fleste vælger at arbejde hjemmefra.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og HK/Kommunal.

Tiltrædelse snarest muligt.

Spørgsmål eller andet tag fat i Faglig koordinator Helene Lind Kryger Ringströmm på 2135 7181 (senest torsdag den 10. juli 2025).

Ansøgningsfrist søndag den 13. juli 2025.

Ansættelsessamtaler afholdes løbende.

Du søger stillingen ved at sende din ansøgning, CV og anden relevant dokumentation og uddannelsesbevis elektronisk via ansøgerknappen ”Ansøg”.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Om Næstved Kommune
Vi er Sjællands mest erhvervsvenlige kommune. Vi er en kommune i vækst og med fokus på styrke sammenhæng mellem natur, by og vand. Vi løser opgaver inden for sundhed, børn- og unge, kultur og fritid, erhverv, borgerservice samt arbejdsmarked. Vi er flere end 7.000 medarbejdere, og vi har en ambitiøs målsætning om at blive Danmarks mest attraktive offentlige arbejdsplads. Vi arbejder derfor målrettet med god ledelse, fleksibilitet og et godt psykisk arbejdsmiljø for at skabe gode betingelser for vores arbejdsliv. Når du arbejder hos os, får du mulighed for at gøre en forskel og have indflydelse på det gode arbejdsliv. Vi værdsætter mangfoldighed og de bidrag, vi hver især bringer til arbejdspladsen. Du kan få mere information om os på vores hjemmeside, Facebook og LinkedIn.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex