Brænder du for at skabe effektfulde kampagner, og har du en god forståelse for medier, målgrupper og marketing?

Vi søger en marketingkonsulent, der arbejder indsigtsbaseret og kan planlægge og lede kampagner hele vejen fra idé til evaluering. Du har styr på, hvordan data og indsigter omsættes til effektfulde, kreative indsatser, og du motiveres af at skabe resultater sammen med andre.

Som ny kollega i markedsføringsteamet bliver du en vigtig drivkraft i udviklingen og eksekveringen af kampagner for DR Koncerthuset og DR’s kor og orkestre.



Om stillingen Som marketingkonsulent bliver du en central del af et dedikeret og passioneret markedsføringsteam på ti personer, der arbejder med kampagneledelse, PR, kommunikation, sociale medier, CRM, konceptudvikling og design – samtidig med, at du får en bred samarbejdsflade i DR Koncerthuset.

Din opgave bliver at udvikle, eksekvere og evaluere kampagner, der tiltrækker nye gæster, styrker relationen til det eksisterende publikum og positionerer DR Koncerthuset og DR’s ensembler stærkt på markedet.

Du vil også få en vigtig rolle i at udvikle kampagner og kommercielle tiltag i tæt samarbejde med husets markedsføringsteam og forretningsudvikler – med fokus på at styrke billetsalg, mersalg og publikumsloyalitet.

Du kommer til at arbejde i et spændende miljø i DR Koncerthuset – tæt på vores musikere, produktionsteams og koncertgæster – og som en del af DR Koncerthusets markedsføringsteam, hvor samarbejde, godt humør og selvstændighed er essentielt for den gode energi i dagligdagen.



Dine opgaver Vi leder efter en marketingkonsulent, der har en dyb forståelse for – og erfaring med – indsigtsbaseret kampagneudvikling, både på et operationelt og strategisk niveau.

Dine primære opgaver vil være at:

  • Planlægge, udvikle og drive strategisk forankrede marketingkampagner for DR Koncerthuset og DR’s kor og orkestre.
  • Udvikle medieplaner og booke medier på tværs af DR’s egne platforme og købte medier (online og offline).
  • Briefe og udvikle engagerende kampagneindhold i tæt samarbejde med afdelingens art directors, SoMe-specialist, e-mailansvarlig og andre kolleger i teamet.
  • Evaluere kampagner og komme med anbefalinger til optimering.
  • Udvikle kampagner og kommercielle tiltag i samarbejde med markedsføringsteamet og husets forretningsudvikler.
  • Løbende følge op på data, mål og KPI’er og sikre, at indsatserne skaber resultater.


Vi forestiller os, at du har:
  • En relevant uddannelse inden for marketing, kommunikation eller lignende.
  • Mindst fem års erfaring med indsigtsbaseret kampagnearbejde og marketing.
  • Erfaring med projektledelse, arbejder struktureret og har blik for både detaljer og de store linjer.
  • Erfaring med udvikling af medieplaner og en god medieforståelse.
  • Kreativ forståelse, strategisk tænkning, samarbejdsånd og trives i en travl hverdag med mange deadlines.
Det, der er afgørende for at lykkes i stillingen, er, at du kan se dig selv i profilen ovenfor, og at du har en personlig interesse for effektfuld og engagerende kampagneudvikling.

Vi forestiller os, at du enten har en faglig eller personlig interesse for klassisk musik, jazz eller musik generelt, da det vil styrke dine forudsætninger for at lykkes i rollen.



Hvad vi tilbyder En spændende og alsidig stilling, hvor du får stor indflydelse og ansvar for at drive billetsalg og påvirke perceptionen af DR Koncerthuset og DR’s kor og orkestre.

Du bliver en del af et kreativt og ambitiøst team, der arbejder for at styrke husets og DR’s kor og orkestres synlighed og tiltrække nye publikummer.



Om DR Koncerthuset DR Koncerthuset huser nogle af Danmarks bedste kor og orkestre og byder hvert år publikum velkommen til et bredt udvalg af koncerter og events – fra klassisk musik til pop, jazz og filmkoncerter. Vi arbejder målrettet for at bringe musikken tættere på publikum og skabe store oplevelser – både live og digitalt.

Du kommer til at arbejde i DR Byen på Emil Holms Kanal 20 i København, som har metro lige til døren. DR ønsker at afspejle det danske samfund. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede kandidater uanset køn, alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex