Er du vores nye forsyner, der har en beredskabsfaglig baggrund og ønsker du at udnytte din viden på det logistiske område?
Er du den person, der kan anvende din beredskabsfaglighed som fundament i Beredskabsstyrelsens forsyningsstruktur og binde forsyning af det rette operative materiel sammen med nøjagtige og metodiske registreringer i DeMars?

Vil du være en del af det logistiske hold ved Beredskabsstyrelsen Sydjylland, så er der en ledig stilling til besættelse snarest muligt.

Om os
Beredskabsstyrelsen Sydjylland er Beredskabsstyrelsens operative afdeling i Haderslev. Afdelingen udgør det statslige overbygningsberedskab i Syddanmark og primæropgaverne er opretholdelsen af et døgnbemandet beredskab, uddannelse af ca. 90 redningsspecialister (værnepligtige) og 50 befalingsmandselever om året, samt vedligeholdende uddannelse for ca. 50 frivillige.

Logistikcentret, hvor stillingen er placeret, er en dynamisk enhed på knap 20 medarbejdere, som varetager opgaver på autoværksted, materieldepot, munderingsdepot samt lager og vaskeri.

På Logistikcentret er vi flere forskellige personalegrupper, med forskellig faglig baggrund.
Vi har både uniformerede og civilt ansatte. Sammen med din anden kollega på forsyningsområdet, indgår du i et Forsyner Team, der refererer direkte til logistikchefen.
Vi omgås helt uformelt og er gode til, at smile og grine sammen.

Om stillingen
Som forsyner med myndighedsbeholdninger som arbejdsområde, er du en central person, der serviceminded arbejder og løser vigtige opgaver til støtte for Beredskabsstyrelsen Sydjyllands kerneopgaver, beredskab og uddannelse.
Du arbejder dedikeret for, at skaffe det materiel der er nødvendigt for, at Beredskabsstyrelsen kan holdes operativ, uddannelsen kan fungere effektivt og du skal kunne trives i en hverdag, hvor andre er afhængig af dit arbejde.

Dine arbejdsopgaver vil være alsidige og omfatter blandt andet forsyning via DeMars til værksteder, depoter, varemodtagelse herunder håndtering af reservedele mv., deltagelse i mønstring og anden optælling, lagerstyring, ad hoc opgaver samt kontakt til Beredskabsstyrelsens egen indkøbsorganisation, Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse og leverandører.

Om dig
Du har en god og robust beredskabsfaglig baggrund med kendskab til Beredskabsstyrelsens materiel. Du er interesseret og nysgerrig på logistikområdet og ser logistik som personligt udviklingspotentiale.

Du har flair for IT og hvis du ikke allerede har de nødvendige kompetencer til at kunne virke som forsyner, er du indstillet på, at få dem hurtigst muligt.
Du kan arbejde stringent, målrettet og er god til at adoptere de logistiske støttesystemers præmisser for anvendelse og intern dokumentation.

Du er allerede god til, eller vil være god til, at koble den operative verdens opgaver og udfordringer med kravene i DeMars, således at de operative brugere gives den bedste service samtidig med, at DeMars viser det korrekte billede af beholdningerne.
Du prioriterer at samarbejde, deler ud af din viden og giver en hånd med på hele lager-/logistikområdet, når den helt normale travle hverdag kræver din hjælp.

Du indgår naturligt i samarbejde med andre og prioriterer at vidensdele for at finde de bedste løsninger og opnå de bedste resultater. Du kan også arbejde selvstændigt med sagsbehandlingsopgaver og er god skriftligt.

Du er åben, udadvendt og samarbejdsvillig.

Du har ambitioner og potentiale, og på sigt, kan der aftales evt efter- og videreuddannelse. Hvis du er sergent vil du også indgå i Beredskabsstyrelsens 24 timers vagtberedskab i den vagthavendegruppe, der matcher dine kompetencer. Hvis du ikke har uddannelsen til at varetage funktionen som 2. eller 3, vagthavende, skal du være indstillet på at erhverve dem.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er en konstabel- eller sergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Centralforeningen for Stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder, og tillæg af 6. januar 2025 indgået mellem Centralorganisationen af 2010, Centralforeningen for Stampersonel samt Finansministeriet.

Dit faste tjenestested vil være i Haderslev.

Som ansat i Beredskabsstyrelsen er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal blandt andet kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Logistikchef Nils Rømer på telefon 72 85 23 09.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mette Sihm ved Personelkommandoen på mail fps-mes@mil.dk eller telefon 72 81 96 96.

Ansøgningsfristen er den 30. juni 2025. Samtaler forventes hurtigst muligt efter ansøgningsfristen. Ansættelse efter aftale.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes.

I Beredskabsstyrelsen tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM BEREDSKABSSTYRELSEN

Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi udvikler samfundets evne til at forebygge og modstå ulykker, kriser og katastrofer.

Vi assisterer øvrige myndigheder, når der er behov for ekstra mandskab og/eller specialmateriel. Vi rykker også ud til akut opståede katastrofesituationer internationalt.

Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler vi samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere.

Beredskabsstyrelsen har omkring 500 ansatte ved seks operative centre fordelt i hele landet, Beredskabsstyrelsen Center for Uddannelse og hovedsædet i Birkerød.

Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex