Generalist med flair for økonomi og informationssikkerhed søges til Hjemrejsestyrelsen
Velkommen til Team IT & Compliance
Du bliver en del af et stærkt team i Ledelsessekretariatet, hvor vi bl.a. har ansvaret for informationssikkerhed, databeskyttelse og kontrolmiljø. Du vil skulle arbejde tæt sammen med styrelsens direktion, chefer og medarbejdere om en lang række tværgående opgaver. Du vil også få et tæt samarbejde med bl.a. Udlændinge- og integrationsministeriets departement, Udlændingestyrelsen og Styrelsen for International Rekruttering og Integration. Du vil således få en central og koordinerende rolle med stor kontaktflade – både internt i styrelsen og eksternt til fx ministeriet og andre styrelser.
Hvis du vil vide mere om Hjemrejsestyrelsen, så kan du læse mere her.
Dine arbejdsopgaver
Du får ansvar og mulighed for at præge opgaverne inden for:
Intern kontrol
- koordinerende funktion i forhold til udvikling og vedligeholdelse af kontrolmiljøet
- deltagelse i tværgående samarbejde på ministerområdet
- sparring med økonomiområdet og fagkontorer
- opfølgning på kontroller
- vurdering og forbedring af kontroller og processer
- bidrage til audits, tilsyn og kontroller inden for cyber- og informationssikkerhed
- oversætte krav til praksis, så alle kan følge med
- understøtte den daglige sikkerhedskultur i tæt samarbejde med styrelsens DPO og informationssikkerhedskoordinator
- udarbejde notater og beslutningsoplæg
- udarbejde notater om særligt kontrolmiljø og informationssikkerhed
- bistå med koordinering af bestillinger fra vores departement
- bistå med løbende stabs- og driftsopgaver relateret til porteføljen i det samlede ledelsessekretariat
Du har en relevant akademisk uddannelse og interesse for økonomisk kontrol og informationssikkerhed – du kan være nyuddannet eller have erfaring. Det vigtigste er dit engagement og lyst til at lære.
Vi lægger derudover vægt på, at du:
- er selvstændig, struktureret og opsøgende
- har gode samarbejdsevner på tværs af fagligheder og med forskellige aktører
- kan omsætte kompleks viden til letforståeligt sprog
- har interesse i både processer, systemer og tal
- har mod på ansvar og lyst til at være del af et team
Vi tilbyder
- en meningsfuld stilling med faglig udvikling
- oplæring og viden gennem sidemandsoplæring og relevante kurser
- moderne kontorfaciliteter i Birkerød tæt på naturen
- fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde
- betalt frokostpause, træningsfaciliteter og personaleforening
- et uformelt og positivt arbejdsmiljø med ca. 12 engagerede kolleger
Hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:
- Stine Suell Kiersgaard, kst. kontorchef i Ledelsessekretariatet tlf: 30 65 77 18 / stsk@hjemst.dk
- Stine Rørbæk Møller, DPO tlf.: 30 65 78 09 /strm@hjemst.dk
- Julie Rosenkilde Hasseriis, souschef i Økonomi tlf.: 30 65 78 64 / jerh@hjemst.dk
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis mv. senest torsdag den 26. juni 2025.
Vi forventer at holde samtaler i uge 27
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes som fuldmægtig efter overenskomst for akademikere i staten. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej 2-4, 3460 Birkerød.
Stillingen er en fast stilling på fuld tid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.
Du skal være sikkerhedsgodkendt til ”HEMMELIGT” for at arbejde i denne stilling og kunne opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex