Vil du bruge din juridiske faglighed til at beskytte miljø, natur og klima?
Vigtige juridiske opgaver i miljøvurderingssager
Vi søger kolleger, der kan være med til at sikre det juridiske grundlag ved håndteringen af de konkrete miljøvurderingssager på flere forskellige fagområder. Så alt efter dine kompetencer har du nu en helt særlig mulighed for at arbejde med lige netop det, du har juridiske kompetencer inden for og interesserer dig for!
Vi søger kolleger med juridiske kompetencer inden for en eller flere af nedenstående områder:
- Miljøvurderingsloven og håndtering af miljøvurderingsprocessen.
- Planloven og de nationale miljø- og landskabsinteresser, herunder håndteringen af disse i planmæssige sammenhæng.
- Vandrammedirektivet, havmiljøloven, habitatdirektivet, fuglebeskyttelsesdirektivet og naturbeskyttelsesloven.
- Bygge- og beskyttelseslinjer, adgangsregler.
- Espoo-konventionen.
- En spændende og udviklende stilling på et område med stor politisk bevågenhed og med meget konkret varetagelse af natur- og miljøinteresser.
- Stort ansvar og en hverdag med spændende og vigtige opgaver, som kan udvikle sig i takt med dit kendskab til og forståelse for området og i takt med, at enheden opbygges.
- Opgaver med mange samarbejdspartnere i enheden, på tværs af styrelsen og med mange berøringsflader til andre styrelser.
- Fagligt stærke kolleger, hvor vi lægger vægt på trivsel i hverdagen, det gode kollegaskab og godt humør.
- Et onboardingforløb, hvor du bliver introduceret til dine opgaver og nye kolleger. Som del af onboardingforløbet får du tildelt en faglig og social mentor, som du løbende har kontakt med under din opstart.
- Et fleksibelt arbejdsmiljø, med en høj grad af ansvar for planlægning, og mulighed for hjemmearbejdsdage.
Det er et krav at:
- Du har en relevant juridisk uddannelse, fx cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende.
- Et godt kendskab til forvaltningsloven.
- Gerne kendskab til miljøområdet herunder miljøvurderingsloven og/eller naturdirektiverne, vandrammedirektivet mv.
- En lyst til og gerne erfaring med offentlig forvaltning i forhold til miljøvurdering.
- En analytisk stærk profil, som kan håndtere stor faglig kompleksitet og har et godt blik for de forskellige vinkler på en sag.
- Struktur, stærk styring af processer og det at fastholde overblikket, også når det ind imellem går stærkt.
- Evne til at håndtere stor faglig kompleksitet og et godt blik for de forskellige vinkler på en sag.
- Gode samarbejdsevner med andre fagfolk og evne til både i skrift og tale gøre specialiseret viden let forståelig, relevant og anvendelig for modtageren.
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Sif Zimmermann på tlf. 21 99 57 45, eller kontorchef Amanda H. S. Damsted på tlf. 26 51 22 45.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten. Afhængig af erfaring og kompetencer er der mulighed for ansættelse som special- eller chefkonsulent.
Ansættelsesområdet er Ministeriet for Grøn Trepart med tilhørende institutioner, og tjenestedet er Styrelsen for Grøn Arealomlægning og Vandmiljø, Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C.
Styrelsen flytter til Lerchesgade 35, 5000 Odense C forventeligt medio juni 2025.
Stillingerne ønskes besat pr. 1. september 2025
Du søger stillingen ved at sende en ansøgning online i vores rekrutteringssystem senest den 25. juni 2025 kl. 12.00
Ud over ansøgningen bedes du vedlægge CV, eksamensbevis (inkl. karakterer) og eventuelle referencer.
Vi forventer at holde samtaler den 2. og 3. juli 2025.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex