Vi søger en HR-medarbejder til stillingen som personalekonsulent.

Tryggevælde Provstis ledelses- og forvaltningsopgave er at skabe gode rammer for, at de enkelte folkekirkelige sogne kan bære evangeliet og kirkens arv videre. Det ønsker vi blandt andet at gøre ved at støtte de lokale menighedsråd, når de står i den vigtige rolle at være arbejdsgivere for ansatte. Provstiudvalget vil støtte menighedsrådene gennem kompetent rådgivning og hjælp fra personalekonsulenten.

Da vores nuværende personalekonsulent ønsker at træde ud af arbejdsmarkedet, søger vi en ny medarbejder, der vil være en del af vores kirkelige arbejdsplads og medvirke til at fremme kirkens sag.

Personalekonsulenten bliver en del af provstiets dagligdag sammen med to provstisekretærer og provsten, som er den daglige leder. Konsulenten vil også referere til og deltage i møder med provstiudvalget, som er den valgte ledelse i provstiet. Kontoret er beliggende på Industrivej 2 i Rønnede, hvor der er bofællesskab med provstiets regnskabskontor.

Tryggevælde Provsti dækker 37 sogne og 23 menighedsråd og dækker Faxe og Stevns kommuner. Her er stor mangfoldighed, og sognene drives i vidt omfang af frivillige kræfter. Du skal derfor kunne se charmen ved et vidtudstrakt landprovsti med mange små enheder og lokale ildsjæle.

Vi forventer, at du:

  • Har erfaring med HR.
  • Kan yde ledelsesstøtte og sparring til de lokale arbejdsgivere (menighedsråd og herunder kontaktpersoner)
  • Har indsigt i overenskomster, personalejura og arbejdsmiljø samt kan fortolke, formidle og omsætte disse stofområder ind i konkrete situationer.
  • Kan indgå i svære samtaler og konflikthåndtering, herunder også indgå i dialog og forhandling med faglige organisationer.
  • Er imødekommende og har gode kommunikations- og samarbejdsevner.
  • Har lyst og evner til at navigere i et samarbejde med både frivillige (valgte menighedsrådsmedlemmer) og professionelle.
  • Er serviceminded og kan arbejde selvstændigt.
  • Har interesse for den lokale folkekirkes sag og lyst til at styrke de vidt forskellige kirkelige arbejdspladser, som findes inden for provstiet.
  • Har kørekort og kan stille bil til rådighed, når opgaven kalder på besøg i de lokale sogne.

Dine arbejdsopgaver bliver blandt andet at:

  • Rådgive og understøtte menighedsrådene i både individuelle og fælles personaleforhold, samt informere om arbejdsgiveransvar.
  • Sparre med menighedsrådets kontaktperson omkring ledelsesopgaver
  • Arbejde for at forbedre samarbejde, arbejdsmiljø og vidensdeling i og på tværs af sogne
  • Vejlede og bistå i ansættelsesprocesser med stillingsopslag, jobsamtaler, ansættelsesbeviser, lønindplacering og -forhandling mv.
  • Hjælpe i konfliktsager og eventuelle afskedigelsessager
  • Medvirke i samtaler med medarbejdere
  • Rådgive omkring sygefravær, indberetninger, refusion osv.
  • Vejlede i arbejdstidsplanlægning (rådigheds- og rammtid) og ansættelsesforhold generelt
  • Vejlede og eventuelt deltage i MUS og APV.
  • Understøtte kontaktpersoner i vikardækning.
  • Planlægge og afvikle ERFA-møder med kontaktpersonerne
  • Rådgive om den hjælp, der er at finde hos Roskilde Stift og i Landsforeningen for Menighedsråd.
  • Arbejde for aflastning af kontaktpersoner f.eks. gennem etablering af daglige ledelsesfunktioner i samarbejde mellem interesserede sogne

Vi tilbyder:

  • En spændende stilling med alsidige opgaver i en meningsfuld kirkelig ramme
  • Frihed og gode muligheder for selv at være med til at forme stillingen og udvikle sig fagligt.
  • Et godt arbejdsmiljø, en særdeles afvekslende hverdag og en uformel omgangstone.
  • Fleksible arbejdstider, gode muligheder for hjemmearbejde
  • Mulighed for kurser og mulighed for sparring og netværk med andre provstiers personalekonsulenter.

Om stillingen

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten indgået mellem Finansministeriet og Offentlig Ansattes Organisation (OAO-S Fællesoverenskomsten) og Organisationsaftalen indgået mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK), samt protokollater til organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (folkekirken). Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk

Stillingen er som udgangspunkt 37 timer pr uge og er indplaceret i løngruppe 3, sats 3, hvor årslønnen i nutidskroner udgør kr. 423.436,19. Herudover kan der aftales tillæg efter kvalifikationer.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til provst Ole Bjerglund Thomsen, 60 65 33 76.

Send din ansøgning med relevante bilag til tryggevaelde.provsti@km.dk

Tiltrædelse 1. september 2025 eller efter aftale.

Ansøgningsfrist: 23. juni 2025

Kørekort:
B Almindelig bil

Egen bil:
Du skal være villig til at benytte egen bil i jobbet

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex