Om jobbet
Vi søger en økonomicontroller til vores regnskabsteam i Regnskab og Finans. Regnskab og Finans er en af fire enheder i Staben for Økonomi og Personale, som har til opgave at løfte hele kommunens opgaver inden for økonomi, personale og indkøb.

I Regnskab og Finans er det ambitionen at være på forkant med de økonomiske udfordringer og levere en høj kvalitet i den daglige understøttelse af hele organisationen. Det gør vi ved at understøtte alle kommunens ledere og decentrale økonomimedarbejdere med de daglige økonomiopgaver. Vi fokuserer hele tiden på at optimere vores økonomiske processer, og vi driver kommunens regnskabsproces. Vi er lige nu i gang med at se på, hvordan vi gør det lettere for kommunens decentrale ledere at lykkes med det daglige økonomiske ansvar. Vi mærker en stigende efterspørgsel fra fagområderne efter god uddannelse og løbende rådgivning.

En af vores gode kollegaer har orlov i et år. Derfor søger vi en vikar, hvor muligheden for at stillingen hurtigt kan blive til en fastansættelse er absolut stor. Det skal ses i sammenhæng med, at der foregår mange overvejelser om den gode økonomiunderstøttelse af lederne, og der er i stillingen en bred snitflade til alle kommunens decentrale økonomimedarbejdere.

Du kommer til at indgå i et team på otte medarbejdere. Dine arbejdsopgaver vil være den daglige økonomisupport herunder bogføring, fejllister vedr. kreditorer/debitorer, afstemninger samt ad hoc udviklingsopgaver på det økonomiske område. Vores økonomisystem er OPUS/SAP.

Din profil
Vi kigger især efter dig som:
  • har lyst til at gøre en forskel for de mange medarbejdere og ledere, der løser økonomiopgaver på tværs af Rødovre Kommune.
  • kan komme med en relevant faglig ballast, det kan være, at du har løst eller løser lignende økonomiopgaver i en anden kommune
  • er proaktiv og selvkørende, også når presset stiger.
  • er hurtig til at forstå nyt, og har lyst til at udvikle dig løbende. Til gengæld hjælper vi dig gerne med at komme godt fra start hos os, uanset om du er nyuddannet eller har mere erfaring med i bagagen.

Det vigtigste er, at du kommer ind ad døren med godt humør og lyst til at gøre en forskel i det daglige arbejde.

Vores opgaver i Regnskab og Finans er om økonomi i bred forstand. Der er derfor god mulighed for at gøre en forskel og udvikle dine faglige kompetencer i en alsidig og aldrig ligegyldig hverdag.

Derfor skal du vælge os
I Regnskab og Finans er vi to samarbejdende teams af engagerede medarbejdere, hvor det du indgår i arbejder med regnskabsopgaver og det andet med opkrævning og ejendomsskat. Vi arbejder i det daglige tæt sammen med vores søsterteam Budget og Analyse. Vores fælles vision er at gøre det lettere at være leder i Rødovre Kommune. Vi lægger vægt på et stærkt fagligt arbejdsmiljø, hvor vi samarbejder og skaber mærkbar værdi for organisationen.
Vi er en kommune i vækst, og vi er i gang med at forny os som velfærdskommune med visionen ”Sammen om Rødovre”. Det giver spændende og varierende opgaver i Regnskab og Finans . Dét du producerer bliver brugt til noget, og der er gode muligheder for at gøre en forskel og at udvikle dine faglige kompetencer i en omskiftelig og aldrig ligegyldig hverdag.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse pr. 1. august 2025 og i 1 år. I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Hvis du vil vide mere
Du kan læse mere om Rødovre Kommune på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte stabschef Jesper Ralfkiær Jørgensen på 20 46 89 67 eller teamkoordinator Johan Renaberg på 60 21 80 59.

Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag og referencer senest den 18. juni 2025 kl. 12. Klik på knappen ”søg job” for at sende din ansøgning. Vi forventer at holde samtaler den 20. og 25. juni 2025.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Alle stillinger opslås som udgangspunkt som fuld tid.

Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.

Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.

Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex