Bliv en nøglespiller i Midttrafiks HR- og Ledelsessekretariat – vi søger 2 HR-konsulenter
Er du klar til at sætte dit præg på HR-arbejdet i en organisation i udvikling?
Vores HR-team gennemgår et spændende generationsskifte, hvor erfaring og nytænkning går hånd i hånd.
Derfor søger vi to engagerede medarbejdere, der vil være med til at drive udviklingen fremad og skabe en moderne HR-oplevelse.
Om os
HR- og Ledelsessekretariat består af 7 medarbejdere med en teamleder i spidsen og dækker områder som betjening og understøttelse af ledelsen, analyse og udvikling, pressehåndtering, samt intern koordinering.
HR-Teamet består lige nu af 2 HR-konsulenter, som sammen med teamlederen spiller en central rolle i at understøtte Midttrafiks strategiske mål ved at sørge for sikker og professionel håndtering af løn- og personaleadministration, rekruttering og onboarding.
Vi er i HR-Teamet i fuld gang med at udvikle og implementere nye HR-strategier, digitalisere processerne og gøre HR-arbejdet hurtigere og mere professionelt, så Midttrafiks strategier fortsat understøttes.
Samtidigt er der fokus på, at medarbejderudvikling kan fremmes i et inkluderende og motiverende arbejdsmiljø med blik for arbejdsmarkedets fremtidige krav.
Om stillingen
Som HR-konsulent i Midttrafik bliver du gennem god kommunikation og godt samarbejde et kendt ansigt og en vigtig sparringspartner for ledere og medarbejdere i hele organisationen. Dine primære opgaver vil bl.a. omfatte:
- Rekruttering og onboarding: Understøtte ledere i hele processen fra afklaring over stillingsopslag og ansættelsesproces til onboarding af nye kollegaer
- Personaleadministration: Håndtere løn- og personaleadministrative opgaver sikkert i relevante IT-systemer
- Medarbejderudvikling: Bidrage til udvikling og implementering af HR-initiativer, der fremmer trivsel og kompetenceudvikling
- Rådgivning: Yde professionel rådgivning til ledere og medarbejdere i alle HR-relaterede sammenhænge
Om dig
Du er proaktiv, løsningsorienteret og opbygger nemt gode relationer samt skaber tillid blandt både medarbejdere og ledelse.
Din erfaring fra en lignende stilling – gerne suppleret med en relevant uddannelse – gør dig i stand til at arbejde struktureret, analytisk og præcist med dine opgaver.
Samtidigt er du vant til digitale arbejdsprocesser, hvor du navigerer sikkert på forskellige platforme og bruger din solide viden om og erfaring med offentlige overenskomster og aftaleforhold.
Du kan læse mere om arbejdsopgaverne i Stillingsbeskrivelse
Vi tilbyder
Du bliver en del af et inspirerende og uhøjtideligt arbejdsmiljø med dygtige kollegaer, hvor der er plads til oplæring og faglig sparring, og opgaver kan løses selvstændigt eller i teams.
Der er gode arbejdsforhold med flextid og mulighed for hjemmearbejde samt tilmelding til frokostordning. Personaleforeningen i Midttrafik er aktiv og engageret.
Vores beliggenhed giver nem adgang til buslinjer, og hvis du kommer i bil, har du adgang til parkeringsplads med mulighed for opladning af elbil. Din cykel har vi også plads til, da mange af Midttrafiks medarbejdere cykler på arbejde.
Som udgangspunkt er stillingerne på 37 timer ugentligt og ønskes besat henholdsvis den 1. september og den 1. oktober 2025 eller efter nærmere aftale.
Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst.
Ansøgning og rekrutteringsproces
Vi ser frem til at høre fra dig og har brug for dit CV og en besvarelse af nedenstående 4 spørgsmål:
Hvilke 3 HR-opgaver trives du bedst med og hvilke 3 motiveres du mindre af?
Hvordan ser du din rolle som HR-konsulent i forhold til sparring og rådgivning af medarbejdere og ledere?
Hvilke 3 faktorer mener du er de mest afgørende for fremtidens HR-funktion?
Hvilke 3 egenskaber beskriver dig bedst?
Ansøgningsfrist er tirsdag, den 17. juni 2025 inden kl. 12.00.
1. samtale forventes afholdt i uge 26 og 2. samtale i uge 27.
Du kan søge stillingen via linket nederst på siden.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen eller gerne vil vide mere om os, så tøv ikke med at kontakte teamleder for HR- og Ledelsessekretariat, Dorthe Gustavsen.
Dorthe kan kontaktes på telefon 31 92 19 19 mandag-torsdag i tidsrummet 08:00-09:00 eller e-mail dgu@midttrafik.dk
Midttrafik ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater til at søge.
Din nye arbejdsplads
Midttrafik samarbejder med kommuner, region og private vognmænd om at levere en god kollektiv trafik til borgerne i Region Midtjylland. Vi er et fælleskommunalt trafikselskab, som ledes af en politisk bestyrelse. Vi er 140 ansatte, som sætter pris på en spændende arbejdsdag med en stor kontaktflade til kunder og samarbejdspartnere. Vi bruger målstyring til at sikre, at vi er effektive, og vi spørger ofte kunder og leverandører om vi gør det godt nok. Midttrafik er derfor en organisation i konstant udvikling, hvor der sjældent er langt fra idé til handling.
Læs mere om Midttrafik på www.midttrafik.dk. Du kan også følge os på https://Facebook.com/midttrafik.dk og https://dk.linkedin.com/company/midttrafik
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex