Ønsker du at være del af et spændende og dynamisk fællesskab i en af de store kirker på Frederiksberg?

Mariendal Kirke er centralt beliggende på Frederiksberg, og sognet er i store træk afgrænset af Jagtvej, Godthåbsvej og kommunegrænsen.

Vores kirke er en arbejdsplads, hvor medarbejderne og menigheden møder hinanden med et smil og stor entusiasme.

Vi kender ikke noget til tomme kirker – tværtimod er der stor søgning til gudstjenesterne, og vi har det store privilegium, at der altid er spændende begivenheder og arrangementer for sognets borgere. Arrangementerne favner bredt, lige fra babysang til koncerter, kulturelle arrangementer og udflugter til interessante steder og seværdigheder.

Mariendal Kirke er et sted, hvor der er højt til loftet, og hvor folk er glade for at være. Vi er stolte over, at medarbejderne typisk føler sig så godt tilpas, at de er ansat hos os i rigtig mange år.

Kirken er centrum for mange aktiviteter, ikke kun for kirken selv - men også for andre trossamfund og for foreninger, som har brug for de gode faciliteter, som vores kirke kan tilbyde.

Som kordegn er du kirkens ansigt udadtil og lægger vægt på at møde borgerne med et smil og hjælpsomhed, så de får støtte og hjælp til at finde rundt i de procedurer og praktiske forhold, der gælder for de store livsbegivenheder, som kirken er centrum for: Dåb, navngivning, konfirmation, bryllup og begravelser.

Dit arbejde som kordegn dækker bredt. Du understøtter kirkens daglige drift og præsternes og menighedsrådets arbejde. Du varetager en række administrative opgaver som føring af kirkebøger, udarbejdelse og håndtering af attester, indberetninger til myndighederne, indberetning af løn og udgifter samt kalenderstyring for kirkelige handlinger og præsternes opgaver.

Og allervigtigst: Du er kirkens ansigt udadtil med betjening af kirkekontoret og kontakt med menigheden og borgerne.

Dertil kommer støtte og administrative opgaver for kirkens præster og menighedsrådet. Og hvis du har en kreativ åre, så vil kirkens præster og organist være rigtig glade for at få hjælp til at gøre reklame for kirkens arrangementer: Plakater, opslag på internettet og notitser i kirkebladet.

Foruden et rigtig spændende arbejde tilbyder stillingen også en række praktiske fordele, som er til stor nytte i en travl hverdag: Kirken er centralt beliggende på Frederiksberg, hvor der er tæt på kirken er gode indkøbsmuligheder og adgang til offentlig transport (bl.a. bus 4A og metro ved Aksel Møllers Have). Hvis du er bilist eller cyklist, har du adgang til gratis parkering og et overdækket cykelskur på kirkens grund.

Vi forventer, at du:

  • Har interesse for kirken og har lyst til at skabe gode rammer for kirkens arbejde og aktiviteterne i sognet.
  • Er imødekommende og har gode kommunikations- og samarbejdsevner.
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret med et godt overblik over de igangværende opgaver og aktiviteter.
  • Har erfaring med arbejdet som kordegn eller med administrativt arbejde og sagsbehandling, gerne fra en kirkelig organisation eller offentlig myndighed.
  • Er fortrolig med folkekirkens IT-systemer og har gode digitale kompetencer


Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

· Betjening af kirkekontoret og kontakt med menigheden og borgerne

· Administrative opgaver, herunder føring af kirkebøger, udarbejdelse og håndtering af attester og indberetninger til myndighederne

· Indberetning af løn og udgifter til kirkens eksterne økonomi- og lønkontor

· Kalenderstyring for kirkelige handlinger og præsternes opgaver

· Understøttelse af kirkens daglige drift og præsternes og menighedsrådets arbejde

· Kontakt og hjælp til præster ift. administrative opgaver

· Kontaktpunkt og koordinator i forhold til provstiet og andre kirkelige instanser

· Kontakt og hjælp til præster og organist ift. administrative opgaver

· Kommunikation, herunder nyheder på hjemmeside, kirkeblad, nyhedsbreve og grafisk materiale.

· Forberedelse af møder, udsendelse af mødemateriale og referatskrivning

· Generelle kontoropgaver og ad hoc-opgaver efter behov


Vi tilbyder:

  • En spændende stilling med alsidige opgaver i et velfungerende og dynamisk sogn. Du har høj grad af frihed til at tilrettelægge arbejdet og forme stillingen.
  • Et godt arbejdsmiljø i gode og velfungerende rammer, hvor der er højt til loftet og en positiv omgangstone.
  • Tæt samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere, f. eks. menighedsråd, bygningskyndige, kommunen og nabokirkerne.
  • Sparring og udvikling blandt andet med provstiet og de øvrige kirker i provstiet
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for faglig udvikling.

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer ugentligt. Løn og ansættelsesvilkår følger Fællesoverenskomsten indgået mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer på det statslige område (OAO-S Fællesoverenskomst), samt Organisationsaftalen indgået mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere i Folkekirken.

Du kan finde overenskomsten på www.folkekirkenspersonale.dk. Der kan forhandles tillæg efter kvalifikationer, kompetencer og uddannelse.

Vi håber, at du har lyst til at søge stillingen som vores nye kordegn. Men en lille advarsel: Hvis du elsker at arbejde på søndage og helligdage, så er denne stilling måske ikke noget for dig, for arbejdet foregår som udgangspunkt kun på hverdage.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 2.

Årslønnen aftales indenfor intervallet 323.233,66 kr. - 379.799,43 kr. (nutidskroner).

Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 38.349,25 kr. (nutidskroner). OK24 tillæg på 3.366,35 kr. (nutidskroner) pr. år.

Løn, OK tillæg samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk. Menighedsrådets forslag til lønniveau er 137.031,89 kr. årligt ved ansættelse på 15 timer (nutidskroner).

Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Der er mulighed efteruddannelse og faglig sparring. Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til: Formand for menighedsrådet Vibeke Herskind på telefonnummer 22 67 63 58. Mail: herskindv@gmail.com.

Ansøgningen med relevante bilag samlet i PDF sendes på mail til 7107fortrolig@sogn.dk

Ansøgningsfrist: 20. juni 2025. Ansættelsessamtaler: Så vidt muligt i uge 26, ellers under hensyntagen til ferieperioden. Tiltrædelse: 1. august 2025 (eller snarest muligt).

Arbejdssted: Nitivej 17, 2000 Frederiksberg

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer.

Opslået 25. maj 2025

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex