Børnekoordinator til Nøddeknækkeren
Om Balletten Den Kongelige Ballet er et af verdens mest anerkendte balletkompagnier. Kompagniet har med sin unikke Bournonville-tradition samt et øje for fornyelse altid formået at præsentere et alsidigt repertoire af høj kvalitet. En af Den Kongelige Ballets kerneopgaver er at videreføre og udvikle Bournonvilles balletter, der er karakteristiske med deres fine sans for mimisk fortælling og ubesværet lethed, og arven fra Bournonville vil altid være grundstammen i kompagniets repertoire. Men samtidig har kompagniet også en ambition om til stadighed at udvide og forny repertoiret med nye værker af koreografer inden for moderne ballet.
Om stillingen Som børnekoordinator på Nøddeknækkeren på Det Kongelige Teater er du ansvarlig for at koordinere arbejdet mellem de børneansvarlige der er ansat på Nøddeknækkeren. Derudover skal du varetage dele af administrationen af prøveplaner og børnene der medvirker, både eksterne og interne børn fra Balletskolen. Begge dele vil være i tæt samarbejde med producenten.
De børneansvarlige tager sig af balletbørnene, når de er på teatret op til prøver, forestillinger, kostumeprøver mm. Du har som børnekoordinator en pædagogisk funktion for børnene sammen med de børneansvarlige.
Dine opgaver
- Koordinere og administrere børneansvarlige til produktionerne, herunder arbejdsfordeling af de børneansvarlige ift. prøveplanlægning og ansvarsområder.
- Administrere børnenes arbejdstider ved prøver og forestillinger.
- Medvirke til at udarbejde informationsmateriale og prøveplaner til børn og forældre, herunder håndtere ændringer.
- Sikre et godt arbejdsmiljø for børnene sammen med producent og forestillingsleder, i henhold til Teatrets retningslinjer.
- Indgå i gruppen af børneansvarlige og fysisk være til stede med børnene til prøver og forestillinger.
- Indgå samarbejde med turnéafdelingen ved Nøddeknækkerturnéen mellem jul og nytår.
- Håndtere information om sygdom og andet fravær. Organisere indspring fra et andet hold ved sygdom.
- Være kommunikationsled og arbejdsled for de børneansvarlige ift. vagtplaner og opgaver.
Ved slutningen af rekrutteringsforløbet forudsætter vi at vi kan indhente en gyldig børneattest.
Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker iht. relevant statslig overenskomst.
Stillingen er tidsbegrænset med ansættelse fra d. 15. september 2025 til og med turné-forestillingerne d. 29. december 2025. Ansættelsesomfang er 20 timer om ugen.
Sådan søger du Ansøg ved at klikke på "Søg stillingen" senest d. 1. august 2025.
Samtaler forventes afholdt i uge 32.
Vi gør opmærksom på, at der indhentes en børneattest i forbindelse med ansættelsen.
Vil du vide mere? Har du lyst til at vide mere om stillingen, kan du kontakte producent Line Hauger 2547 0166 eller på mail: lhau@kglteater.dk
Læs mere om Det Kongelige Teater på www.kglteater.dk
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex