Kollega med menneskelig indsigt og praktisk sans søges til Nytteindsatsen
Vil du være med til at gøre en forskel – både for mennesker og for lokalsamfundet?
Holbæk Kommune søger en deltidsmedarbejder til Nytteindsatsen – en meningsfuld indsats, hvor ledige borgere bidrager til at forskønne Holbæk kommune.
Du bliver en del af kerneområdet Kultur, Fritid og Ejendomme i afdelingen ”Team Boligdrift”, og du får en hverdag fyldt med variation, ansvar og menneskelig kontakt.
Hvad er Nytteindsatsen?
Nytteindsatsen er en beskæftigelsesindsats, hvor de tilknyttede borgere udfører samfundsnyttige opgaver; Det handler om at skabe værdi for både borgerne og kommunen.
Nytteindsatsen varetager i dag alt fra renhold og vedligehold på kommunens matrikler, til håndtering af storskrald og grønne projekter. De har ligeledes opgaven med indkvartering af flygtninge.
Med den nye beskæftigelseslovgivning på området skal Nytteindsatsen udvides med borgere, som skal i den særlige arbejdspligt. Denne arbejdspligt omfatter 37 timers beskæftigelse, hvor eks. Sprogskole kan være en del af borgerens beskæftigelsestilbud.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:
- Modtage og registrere borgere fra beskæftigelsesområdet
- Koordinere og instruere i daglige opgaver
- Følge op på og kvalitetssikre det udførte arbejde
- Motivere borgere til fremmøde og videre vej i job eller uddannelse
- Samarbejde bredt i organisationen og med de faglige organisationer
- Opsøge nye opgaver og udarbejde arbejdsbeskrivelser
- Vedligeholde maskiner, redskaber og biler
Din profil:
Din uddannelse er ikke afgørende. Det vigtigste er, at du har erfaring med praktisk arbejde og kan tale med mennesker fra mange forskellige baggrunde. Det er en fordel, hvis du har et kendskab til:
- havemaskiner som buskrydder, havetraktor og flismaskine samt almindeligt håndværktøj
- IT-systemer som eDoc, Connect/Facit og Dalux
Vi lægger vægt på, at du:
- trives med at arbejde tæt med mennesker
- har en praktisk tilgang og kan tage fat
- er empatisk, rummelig og robust
- har struktur og overblik – også når det går stærkt
- kan sætte rammer og stå fast med respekt
- har kørekort (kategori B + gerne også trailerkort)
Vi tilbyder:
- En hverdag med mening og variation
- Et lille team med stærkt sammenhold og god humor
- En uformel tone og plads til at være sig selv
- Løn og vilkår efter gældende overenskomst
Praktisk info:
- Stillingen er 20 timer pr. uge med opstart snarest muligt eller pr. 1. august 2025
Timerne vil være placeret indenfor almindelig arbejdstid fra kl. 8.00 til 15.30. - Ansøgningsfrist: 18. juni 2025
- Samtaler: Afholdes i uge 26
- Arbejdssted: Hybenvang 63-65, 4300 Holbæk
Har du spørgsmål?
Teamleder: Vicky Stolberg på tlf. 72 36 80 47/ mail visto@holb.dk
Nytteindsatsen: 72 36 22 36 (8.30 – 13.00)
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.
Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.
Kørekort:
B Almindelig bil
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex