Bostøtte til udsatteområdet
Bostøtten udsatte søger social- eller sundhedsfaglig medarbejder til en fast stilling. Stillingen er på 37 timer pr. uge. Du vil fortrinsvis skulle arbejde i dagtimerne på hverdage, men grundet udvikling på området, skal du være indstillet på at arbejde i aftentimerne og i weekenden. Stillingen ønskes besat den 1. august 2025.
Hvem er vi
Bostøtten udsatte er en del af psykiatrien i Viborg Kommune og leverer støtte efter servicelovens paragraf 85 og 99 samt mentorstøtte. Bostøtten kan leveres i hele kommunen, og på flere forskellige måder. Både virtuelt, ved besøg, eller ved fremmøde hos os. Målgruppen for støtten er borgere med betydelig nedsat psykisk eller fysisk funktionsevne og/eller med sociale udfordringer, som bor i egen bolig. Der er her tale om de mest social udsatte borgere, som lever med misbrugsproblematikker, som sætter tydelige spor i deres livsførelse.
Bostøtteopgaven består i at yde hjælp, omsorg eller støtte til at klare dagligdagen samt træning i selvstændigt at klare livet i egen bolig, og den har til formål at styrke borgernes mulighed for at klare sig selv.
Vi arbejder recoveryorienteret og med fokus på en anerkendende, ressourceorienteret og skadesreducerende tilgang. Vi anvender bl.a. KRAP og socialfærdighedstræning i vores metodetilgang til borgerne, med henblik på at motivere og støtte den enkelte borger i at mobilisere egne ressourcer og igangsætte handling.
Vi søger en medarbejder, der
- har en relevant social- eller sundhedsfaglig uddannelse – pædagog, ergoterapeut, social- og sundhedsassistent eller lignende
- har lyst til – og gerne erfaring med at arbejde med socialt udsatte borgere
- kan se det hele menneske og se igennem de udfordringer, den enkelte lever med, og lægge fordommene væk
- er omstillingsparat, robust og kender egne grænser samt formår at sætte grænser
- kan arbejde relationsskabende med stor empati, respekt og forståelse overfor den enkelte borger
- er tålmodig, rummelig, konfliktnedtrappende, samarbejdsvillig og tillidsvækkende
- kan arbejde selvstændigt med høj selvdisciplin, og have mange bolde i luften på samme tid
- har mod på og gerne erfaring med at navigere i det sociale kommunale system og arbejde på tværs af flere indsatser og med flere aktører i borgernes liv.
- kan bidrage med god energi i personalegruppen, og tag medansvar i at fastholde et godt arbejdsmiljø
- kan formulere sig på skrift og bl.a. arbejde ud fra VUM, voksenudredningsmodellen
- kan anvende IT i det daglige arbejde og forstår vigtigheden i at udføre dokumentationsarbejde, gerne med kendskab til Nexus
- har kørekort til personbil (B).
Vi tilbyder
- en fleksibel hverdag med mangeartede opgaver, hvor du har medbestemmelse i tilrettelæggelsen af arbejdsopgaverne
- et krævende, spændende og alsidigt arbejde med høj faglighed, og hvor kompleksitet, problemløsning og ”brandslukning” er en del af hverdagen.
- en arbejdsplads med et gensidigt fokus på det gode arbejdsmiljø og sikkerhed i vores arbejde
- en arbejdsplads med gode muligheder for medbestemmelse og medinddragelse
- faglige engagerede kollegaer i et tværfagligt miljø med god humor og omsorg for hinanden
- ekstern supervision flere gange årligt
Løn og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst. Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer og straffeattest.
Samtaler
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 23. juni 2025.
Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder, Heine Thygesen på hverdage mellem kl. 08.00-16.00 på telefon 23 42 07 13.
Kørekort:
B Almindelig bil
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex