Den grønne omstilling af landbruget er i fuld gang, og der er et stort fokus på løsninger for at nå i mål. Køb og salg af ejendomme spiller en central rolle i den omlægning af landbrugsjorder, der er nødvendig, når Danmarks grønne arealkabale lægges, og dette afkaster opgaver i forhold til de økonomiske transaktioner.

Vær med til at varetage opgaver i forhold til økonomi og bogholderi
Vi søger nye kolleger til Team Ejendomshandel & Arealforvaltning i Tønder. I teamet medvirker vi til at understøtte arbejdet omkring omlægning af landbrug til natur ved blandt andet at opkøbe landbrugsjord. Dette kræver sikker varetagelse af økonomiske dispositioner og daglige bogholderiopgaver.

Styrelsen for Grøn Arealomlægning og Vandmiljø skal de kommende år købe og sælge mange arealer og ejendomme
Du kommer til at arbejde selvstændigt med egne opgaver. Der indgår mange aspekter i stillingen, og derfor kommer du til at arbejde tæt sammen med såvel kontorets jordfordelingsberigtigere og jordfordelingsplanlæggere, ejendomskonsulenter og ejendomsjuridiske assistenter, som andre kolleger i enheden og på tværs i teamet. Stillingen indeholder således:

  • Daglige opgaver i bogholderiet:
  • Behandling af fakturaer og kreditnotaer via Statens Digitale Indkøb,
  • Behjælpelig med afregninger i RejsUd i forbindelse med medarbejderes udlæg ved tjenesterejser
  • Kontering af fakturaer og kreditnotaer i Navision
  • Intern bogføring, herunder omposteringer
  • Udbetaling, afstemning og andet vedr. jordfordelinger og køb/salg af ejendomme
  • Månedlig kontrol og indberetning af tinglysningsafgift via skattekontoen.
  • Yde bistand på anmodning herom fra diverse revisionsinstanser
  • Udarbejde og udsende fakturaer ved indtægtsafregninger
  • Udarbejdelse af bogføringsbilag ved styrelsens køb og salg af arealer og bygninger
  • Månedlig kontrol af medarbejdernes tidsregistrering
  • Månedlig regnskabsafstemning vedrørende anlæg og drift
Økonomisk stærk profil med sans for kvalitet
Du er kontoruddannet. Du kommer med erfaring fra arbejde indenfor økonomi eller bogholderi. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med arbejde indenfor det offentlige, men det vil ikke være et krav.

Vi forventer at du:

  • Arbejder selvstændigt, struktureret og sikkert, og stiller spørgsmål til sikring af den korrekte oplysning af sagen
  • Kan håndtere flere samtidige opgaver og dermed prioritere din tid i forhold til opgavemængden
  • Kan overholde stramme deadlines og samtidig bevare kvaliteten i arbejdet
Dit arbejdssted bliver vores kontor i Tønder.

Velkommen til Natur- og Landbrugsudvikling – din nye arbejdsplads
Natur- og Landbrugsudvikling er en enhed med erfarne medarbejdere, der arbejder i 6 teams. Vi hører til i gode og velindrettede kontorlokaler i den gamle kaserne i Tønder. Vi har en åben og ærlig ledelsesstil, tilbyder medarbejderne gode udviklingsmuligheder og vi har fokus på det gode kollegaskab og, at det skal være sjovt at gå på arbejde. Du bliver en del af Team Ejendomshandel & Arealforvaltning – et team i vækst med for øjeblikket 18 medarbejdere.

En god start
Vi ved, at en god start er vigtig – uanset om du har mange års erfaring eller er ny på arbejdsmarkedet. Derfor har vi fokus på at give dig de bedste forudsætninger for at lande godt i rollen. Du bliver introduceret til både opgaver, systemer og kolleger i et tempo, der giver plads til læring og nysgerrighed. En erfaren kollega står klar som din sparringspartner, og vi har et introforløb, der klæder dig på til at forstå både den grønne dagsorden og vores arbejde som myndighed.

Samtidig bliver du en del af et åbent og hjælpsomt kollegialt fællesskab, hvor der er plads til spørgsmål – og hvor vi hjælper hinanden godt på vej.

Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO (Det Statslige Område) samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller Cirkulæret om organisationsaftale for Jordbrugsteknologer. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Grøn Trepart med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Styrelsen for Grøn Arealomlægning og Vandmiljø, Pionér Allé 9, 6270 Tønder.

Tiltrædelse vil være den 1. september 2025, eller hurtigst muligt.

Arbejdstiden er som udgangspunkt 37 timer. Der er gode muligheder for fleksible arbejdstider, og enkelte hjemmearbejdsdage vil kunne aftales.

Kontakt
Hvis du vil vide mere, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Marianne K. Hansen på telefon 93 59 73 17.

Du kan læse mere om Styrelsen for Grøn Arealomlægning og Vandmiljø på www.SGAV.dk/job.

Ansøgning
Søg stillingerne ved at sende en ansøgning inkl. CV, eksamensbevis (inkl. karakterer) og evt. referencer online i vores rekrutteringssystem (tryk på ”Søg stilling”) senest onsdag den 11. juni 2025.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 20. juni 2025 i Tønder.



SØG STILLINGEN

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex