Vil du være med til at udvikle Socialpsykiatrien i Hedensted Kommune, mestrer du at arbejde med forandringer og har du styr på driften? Så er du måske den rette til at være med til at styrke ledelsesteamet i Socialpsykiatrien.

Om jobbet og opgaverne

Socialpsykiatrien er organisatorisk placeret under Beskæftigelse. I praksis har Socialpsykiatrien og Rusmiddelcentret i Hedensted fælles chef. Du bliver en del af et ledelsesteam på tre funktionsledere, som refererer til samme chef.

Din arbejdsplads vil være Hedensted Kommune, og i praksis vil du arbejde med udgangspunkt fra værestederne i Tørring og Juelsminde samt Butik Rustik i Hedensted.

Funktionslederen får ansvaret for den udførende del i værestederne Tørring, Juelsminde og Butik Rustik. Det betyder, at du i dagligdagen vil have din gang på såvel værestederne som Butik Rustik, der rummer nogle af de aktivitetstilbud, som socialpsykiatrien tilbyder. Hertil får du det overordnede ansvar for bostøtten tilknyttet ovenstående væresteder og aktivitetstilbud. Som daglig personaleleder for den udførende del, skal du sikre den faglige kvalitet og udvikling af såvel bostøtter som væresteder og aktiviteter. Kort sagt - du får en bred og spændende opgaveportefølje, hvor det tværfaglige samarbejde er i fokus. Udgangspunktet er selvforvaltning for borgeren. Derfor støtter vi og øver med borgeren i det, der er svært. Det borgeren kan – varetager borgeren selv.

Kerneopgaven for den nye funktionsleder er opfølgning og sparring på den daglige bostøtte-indsats, hvor du får et tæt samarbejde med bostøtterne. Hertil vi du blive ansvarlig for den daglige drift og udvikling af væresteder, ligesom den overordnede drift af øvrige aktivitetstilbud. Du får et tæt samarbejde med din kollega, der har ansvaret for værestedet i Hedensted og de bostøtter, der er tilknyttet her, og som også har det daglige ansvar for myndighedsdelen.

Du refererer til chefen for Rusmiddelcentret og Socialpsykiatrien.

Vores forventninger til dig

Vi ønsker, at du har en socialfaglig baggrund og at du, som kompetent og professionel leder, har både beslutnings- og gennemslagskraft. Du kan motivere medarbejderne og omsætte initiativer til handling. Du skaber en nærværende ledelse i hverdagen – og skaber herved tryghed hos medarbejderne.

Vi ønsker desuden, at du:

  • Har erfaring som personaleleder og skaber overblik og trivsel i en omskiftelig hverdag.
  • Har erfaring med forandringsledelse og optimering af arbejdsgange og rutiner.
  • Har organisatorisk flair, kan agere strategisk og omsætte strategi til handling.
  • Har gennemslagskraft og er initiativrig, så du kan motivere og inspirere medarbejderne.
  • Arbejder selvstændigt, målrettet og løsningsorienteret og fastholder en høj faglig standard.
  • Kan lide at dykke ned i daglig drift og detaljer, når der er behov for det, fx ved at sparre med medarbejderne om borgersager.
  • Kan arbejde med udvikling af tilbuddene og kan lide at være en del af en ledergruppe, som samlet arbejder for at udvikle socialpsykiatrien og samarbejdet, på tværs af de kommunale enheder.
  • Det tillægges høj værdi, at du har den rette socialfaglige baggrund gerne suppleret med erfaring som leder.
Derfor skal du vælge os

Vælger du at søge job hos os, kan du forvente:

  • Et spændende job i Socialpsykiatrien, hvor samarbejde mellem den udførende del og visitationen præger hverdagen med høj faglighed, og hvor tværfaglighed vægtes højt.
  • Du bliver en del af et ledelsesteam, hvor vi lægger vægt på sparring og hjælpsomhed. Vi prioriterer, at vi både har hjerne og hjerte med i arbejdet.
  • Et job, hvor ikke to dage er ens.
  • En arbejdsplads med et godt socialt miljø, hvor vi værdsætter humor og en uhøjtidelig omgangstone.
  • Dygtige, engagerede og hjælpsomme kollegaer og medarbejdere.
  • Mulighed for relevant efteruddannelse.
Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst, med mulighed for at forhandle kvalifikations- og funktionsløn.

Har du spørgsmål

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chef for Rusmiddelcenter og Socialpsykiatri Anne Marie Borggaard på tlf. 29 24 50 10 eller funktionsleder Charlotte R. Jensen på tlf. 29 12 50 13.

Ansøgning

Hvis du er interesseret i stillingen, skal du sende en ansøgning, CV og relevante eksamensbeviser senest mandag den 2. juni 2025.

Vi forventer at holde 1. samtale uge 24 og 2. samtale uge 25. Der vil evt. blive udarbejdet personprofil og anvendt case i forbindelse med 2. samtale.

Om os

Socialpsykiatrien i Hedensted Kommune støtter og hjælper den enkelte borger med at komme sig, så godt som muligt. I Socialpsykiatrien er arbejdet baseret på social inklusion og den recovery-orienterede tankegang. I Socialpsykiatrien leveres bostøtte efter Servicelovens § 82 og 85. Vi har aktivitets- og samværstilbud efter Servicelovens § 104 og beskyttet beskæftigelse efter Servicelovens § 103. Hertil visiteres også til midlertidige og længerevarende botilbud.

Vi prioriterer i arbejdet med borgeren relations-dannelsen, som grundlag for det fagprofessionelle arbejde. Der er fokus på, hvad borgeren kan, og dermed selv skal varetage, og på hvilke områder, borgen skal have hjælp og støtte fra Socialpsykiatriens medarbejdere. Der arbejdes på, at der altid er klare mål for borgere – uanset om opgaven er at udvikle, fastholde eller begrænse tab af funktionsevne.

Kørekort:
B Almindelig bil

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex