Drømmer du om et job, hvor du hver dag gør en forskel for mennesker, der har brug for din faglighed, hjælp og opmærksomhed? Og vil du være del af en afdeling, hvor vi gerne prøver nyt og går den ekstra mil for hinanden og vores borgere? Så skal du læse videre og sende os en ansøgning.

Vi er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde for voksne, som på den gode måde lykkes i hverdagen til gavn og glæde for vores borgere. Høj faglighed, imødekommenhed og samarbejdsvilje er blot nogle af virkemidlerne. Du skal forestille dig en hverdag hos os, hvor det typisk summer af liv på gangen, med telefoner der ringer, og kolleger der er på vej ind til en koncentreret dag bag skrivebordet eller ud til møder med borgere og samarbejdspartnere. Alle har individuelle planer for dagen – planer som ofte ændrer sig, da vi arbejder med mennesker, og som bekendt har mennesker gode dage og mindre gode dage. Det er ofte uforudsigeligt og ikke altid så ligetil, og derfor forventer vi, at du bidrager med hjælpsomhed, indlevelsesevne, ordentlighed og godt humør, så det hele alligevel lykkes.

Når du går rundt på vores gang i Rådmandshaven vil du opleve en engageret flok kolleger, som elsker, at du:

  • bidrager til faglig sparring og er sulten efter viden
  • viser din humor og lader din smittende latter runge
  • ikke tager dig selv for højtideligt
  • giver noget af dig selv og ikke er bange for at fejle

Du skal have lyst til at arbejde myndighedsmæssigt med bevilling af støtte efter servicelovens paragraffer til borgere over 18 år, der er fysisk/psykisk funktionsnedsatte, socialt udsatte eller har psykiske lidelser. Flertallet af paragrafferne fra 85 til 110 er i spil, og VUM 2.0 i KMD Nexus er din hjemmebane. Kontraktindgåelse, socialfaglig forhandling og beregning af egenbetaling er også blandt opgaverne, ligesom vagttelefonen en gang imellem skal bemandes.

Når andre ser, hvor meget du har gang i på en dag, så sveder de måske på dine vegne, men det behøver de ikke. Du får faktisk energi af at have flere opgaver i gang på én gang, og du trives med at være i kontakt med mange forskellige samarbejdspartnere. Derudover er der altid hjælp at hente fra kolleger og ledelse. Endelig planlægger du selv din kalender, da vi ved, at fleksibilitet og Work Life balance er afgørende for arbejdsglæden.

Du er måske uddannet socialrådgiver eller socialformidler? Måske har du erfaring fra det specialiserede socialområde? Din faglighed er selvfølgelig vigtig – men endnu vigtigere for os er dit menneskesyn, din personlighed, din evne til at reflektere og din energi.

Vi er verdensmestre i at byde nye medarbejdere velkommen og lære dem godt op. Ingen her hos os bliver smidt ud på dybt vand, før de kan svømme, og alle har en mentor ved deres side, så længe behovet er der. Måske er det derfor, at vi langt fra er en gennemtræksafdeling, hvor medarbejdere skifter i tide og utide. Når vi nu slår to stillinger op, skyldes det, at en af vores socialfaglige rådgivere har søgt nye udfordringer efter 5 år i afdelingen og en anden er helbredsmæssigt udfordret.

Helt lavpraktisk har vi brug for, at du:

  • har kørekort
  • kan arbejde ubesværet på både PC og iPad

Du kan se job- og personprofilen her.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. august 2025.

Arbejdstid pr. uge 37 timer for begge stillinger.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte Myndighedsleder Trine Witt Volsgaard på telefon 5588 1312.

Ansøgningsfrist fredag den 13. juni 2025.

Ansættelsessamtaler afholdes i uge 26 – reserverede datoer er 23/6, 24/6 og 25/6 (sidstnævnte ift. evt. 2. samtale).

Du søger stillingen ved at sende din ansøgning, CV og anden relevant dokumentation og uddannelsesbevis elektronisk via ansøgerknappen ”Ansøg”.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Om Næstved Kommune
Vi er Sjællands mest erhvervsvenlige kommune. Vi er en kommune i vækst og med fokus på styrke sammenhæng mellem natur, by og vand. Vi løser opgaver inden for sundhed, børn- og unge, kultur og fritid, erhverv, borgerservice samt arbejdsmarked. Vi er flere end 7.000 medarbejdere, og vi har en ambitiøs målsætning om at blive Danmarks mest attraktive offentlige arbejdsplads. Vi arbejder derfor målrettet med god ledelse, fleksibilitet og et godt psykisk arbejdsmiljø for at skabe gode betingelser for vores arbejdsliv. Når du arbejder hos os, får du mulighed for at gøre en forskel og have indflydelse på det gode arbejdsliv. Vi værdsætter mangfoldighed og de bidrag, vi hver især bringer til arbejdspladsen. Du kan få mere information om os på vores hjemmeside, Facebook og LinkedIn.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex