Er du vores nye business controller?

... så har du netop nu chancen for at lande et spændende job hos Etablissement- og Terrænkommandoen (ETK) i Hjørring.

Som business controller i Etablissement- og Terrænkommandoen bliver du en del af et stærkt fagligt team med gode muligheder for at udvikle dit potentiale gennem egne ansvarsområder og opgaver. Hos os vil du blive en del af en af Danmarks største arbejdspladser med rig mulighed for at skabe et solidt netværk og fremtidige karrieremuligheder.

Om os

Etablissement- og Terrænkommandoen leverer kundeorienteret facility management af ejendomme og arbejdspladser til Forsvarsministeriets ca. 20.000 ansatte. Vi varetager byggeprojekter, vedligeholder Forsvarets bygninger og faciliteter samt arbejder med energi, miljø og naturpleje. Vi vil være blandt de bedste i staten til ejendomsadministration, og vi har derfor fokus på at sikre balance mellem kundetilfredshed og effektive løsninger af vores kerneopgaver.

Du bliver en del af Etablissement- og Terrænkommandoens Økonomiafdeling med ca. 30 medarbejdere. Vi har en ambitiøs strategi om at være blandt de bedste til økonomistyring og har stort fokus på udvikling, som kan understøtte vores høje ambitioner. Vi har et uformelt arbejdsmiljø, hvor teamwork, fleksibilitet og godt humør tillægges stor vægt.

Om stillingerne

Der søges et antal business controllere til Etablissement- og Terrænkommandoens Økonomiafdeling. Som medarbejder i Etablissement- og Terrænkommandoen kommer du til at stifte bekendtskab med en bred vifte af opgaver. Du kan se frem til at få en interessant og alsidig hverdag med mange spændende og udfordrende opgaver!

Dine opgaver spænder fra udarbejdelse af og opfølgning på budgetter og afholdelse af økonomimøder til support og rådgivning af de budgetansvarlige chefer. De ledige stillinger er i to af afdelingens tre sektioner. I den ene sektion laver vi økonomistyring for den del af Etablissement- og Terrænkommandoen, der håndterer al nybyggeri samt vedligeholdelse af Forsvarets bygninger og anlæg, mens vi i den anden sektion har ansvaret for lønsumsbudgettering og –opfølgning for knapt 2.000 medarbejdere. Derudover får du også flere snitflader og samarbejde på tværs i Økonomiafdelingen. Din konkrete opgaveportefølje vil afhænge af din personlige profil og interesser.

Dine primære arbejdsopgaver i jobbet bliver at:

  • Drive og afvikle månedlige økonomiopfølgningsmøder
  • Medvirke til at skabe retvisende budgetter, prognoser, etc.
  • Sikre at de økonomiske bevillinger og rammer overholdes
Udover ovenstående punkter, kommer der løbende ad hoc opgaver, hvor der er rig mulighed for at udfordre sig selv – mulighederne er mange, og du bliver en aktiv medspiller i at drive det danske Forsvar.

Som vores nye medarbejder kan du forvente at få en interessant og udfordrende hverdag i en spændende afdeling og organisation, hvor resultater og udvikling spiller en central rolle. En kollega og business controller i Økonomiafdelingen udtaler:

I mit arbejde som Business Controller i Økonomiafdelingen er der stor mulighed for at præge og udvikle egne arbejdsopgaver. Arbejdsmiljøet er uformelt, og der bliver samarbejdet på tværs af teams – både internt i Økonomiafdelingen og med forretningen (Etablissement- og Terrænkommandoen). Jeg oplever stor fleksibilitet i mit arbejdsliv, og der er mulighed for hjemmearbejde, hvilket giver en god Work-Life balance. Der er fokus på kompetenceudvikling, således at man hele tiden føler, at man udvikler sig og har mulighed for at påtage sig nye udfordringer”.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en baggrund som business controller/partner, økonomimedarbejder/-assistent, eller har anden relevant økonomisk baggrund. Det vil være en fordel, hvis du allerede har gjort dig erfaringer inden for lignende stillinger, men det er ikke et krav.

Har du allerede erfaring med økonomisystemer (gerne SAP) vil det være en stor fordel. Derudover har du generelt en bred erfaring med Microsoft Office pakken; særligt Excel mestrer du. Du vil dog modtage oplæring i systemerne, således du er klædt ordentlig på til at varetage de nye opgaver.

Som person er du smilende og positiv. Du skal kunne arbejde selvstændigt, men også kunne mestre samarbejdet i teams. Det vigtigste er, at du er nysgerrig og lærenem – og har mod på at tage imod nye udfordringer.

Ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat og aflønnet efter den til enhver tid gældende overenskomst. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer er der mulighed for forhandling af tillæg. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Etablissement- og Terrænkommandoen er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal blandt andet kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsesstedet er Etablissement- og Terrænkommandoen, Arsenalvej 55, 9800 Hjørring.

KONTAKT OG ANSØGNING

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Rasmus Jensen på telefon 6162 6033. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Mia Nordbeck Carlsson Personelkommandoen, på telefon 3266 5716.

Ansøgningsfristen er onsdag den 28. maj 2025. Vi forventer at holde samtaler løbende, dog senest d. 20. juni 2025. Stillingen er til besættelse 1. august 2025 eller snarest derefter.

Vi vil bede dig om at sende din ansøgning og CV via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Etablissement- og Terrænkommandoen

Etablissement- og Terrænkommandoen støtter og servicerer de militære operative enheder og øvrige myndigheder under Forsvarsministeriet. Vi er ansvarlig for at levere og udvikle de fysiske rammer, som er nødvendige for deres virke, og vores ansvarsområde omfatter således både nybyggeri, vedligehold samt facility management i form af bl.a. rengøring, kantinedrift og arealpleje. Vi varetager desuden en lang række miljø- og energiopgaver samt naturpleje af Forsvarets skyde- og øvelsesterræner.

Etablissement- og Terrænkommandoen har ca. 2,4 millioner kvadratmeter bebyggelse i vores portefølje og forvalter ca. 32.000 hektar naturområder, øvelsesterræner mv.

Etablissement- og Terrænkommandoen har hovedkontor i Hjørring, men vi har medarbejdere på tjenestesteder over hele landet.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex