Byggesagsbehandler til Teknik- og Miljøafdelingen i Silkeborg Kommune
Silkeborg Kommune er en af Danmarks hurtigst voksende kommuner. Vi oplever en stor interesse for at udvikle og investere i Silkeborg Kommune. Derfor søger vi i Teknik- og Miljøafdelingen en sagsbehandler med kompetencer indenfor byggesagsbehandling, der med faglig nysgerrighed og gåpåmod aktivt kan indgå i en professionel dialog med ansøger om realisering af deres byggeprojekt.
I sektionen Plan, Byg og Informatik, er vores succeskriterie at træffe afgørelser til gavn for borgere og samfund inden for en rimelig sagsbehandlingstid, samtidig med, at borger og virksomheder har en oplevelse af, at de bliver mødt af en kompetent og professionel myndighed.
Du bliver en del af fagområdet Byggesag hvor vi i dag sidder 14 dygtige og engagerede kollegaer fordelt på to teams, hhv. bolig og erhverv, som til daglig foretager myndighedsbehandling behandling sager relateret til bygge- og planloven samt byfornyelsesloven. Vi garanterer en hverdag med masser af ansvar og udfordringer, et højt fagligt niveau og en uformel omgangstone.
Dine opgaver:
De primære opgaver omfatter byggesagsbehandling, herunder koordinering af øvrig myndighedsbehandling samt vejledning inden for henholdsvis bygge- og planlov.
Som udgangspunkt vil du blive tilknyttet vores team erhverv som primært foretager sagsbehandling af ansøgninger om byggetilladelse til erhvervsbyggeri, landsbrugsbyggeri og etageboliger, dispensationssager efter planloven samt håndhævelsesager. Det skal dog forventes at der periodevis kan være behov for at foretages behandling af andre typer sager. Vi er dog fleksible i forhold til, hvilke ønsker du selv har.
Som vores nye medarbejder skal du bidrage med en borgervenlig og professionel sagsbehandling, hvor du bliver ansvarlig for dine byggesager fra start til slut. Det er afgørende, at du har lyst og kompetencer til at vejlede ansøgere med mange forskellige baggrunde, så de står tilbage med en god oplevelse i mødet med Teknik- og Miljøafdelingen.
Du vil blive en del af et medstyrende og sammentømret team med højt tempo og stor faglighed bestående af både ingeniører, bygningskonstruktører og arkitekter.
Hvem er du?
Vi søger en kollega, der arbejder helhedsorienteret og vægter det gode samarbejde, men som også kan arbejde selvstændigt og sikre fremdrift. Du skal trives med at arbejde i et team med fokus på faglighed og samarbejde.
Vi lægger vægt på, at du:
- har en relevant uddannelse som arkitekt, ingeniør, landinspektør, eller lignende
- har erfaring eller interesse for byggeloven og bygningsreglementet samt evner at håndtere kompleks lovgivning og afveje mange hensyn.
- Er omhyggelig, struktureret, effektiv og kan agere selvstændigt om nødvendigt i opgaveløsningen.
- er stærk i den mundtlige dialog og skriftlige formidling, herunder at kunne indgå i en konstruktiv dialog om byggeprojekter,
- har fokus på muligheder inden for lovens rammer, frem for begrænsninger,
- har mod til at træffe beslutninger og lyst til at arbejde med udviklingen af fagområdet
- har masser af godt humør og lyst til at bidrage til den gode stemning.
Vi tilbyder:
- Et spændende job med varierende opgaver og stor indflydelse på opgaveløsningen.
- Et spændende og afvekslende job med mulighed for i høj grad at planlægge eget arbejde
- Gode kollegaer, der sætter fagligheden og et godt arbejdsmiljø højt.
- Gode muligheder for faglig- og personlig udvikling.
- 37 timers arbejdsuge inkl. frokost, flekstidsordning, kantineordning, sundhedsordning, samt en hjemmearbejdsdag eller flere efter aftale med nærmeste leder.
En del af Teknik og Miljø
Plan, Byg og Informatik er en af tre sektioner i Silkeborg Kommunes Teknik- og Miljøafdeling. Her er vi organiseret i medstyrende teams, fordi vi anser det for den bedste måde at organisere os på i en hverdag med højt fagligt niveau og store krav til tværfagligt samarbejde. Det betyder en hverdag med højt til loftet, en høj grad af medindflydelse og en uformel ledelsesstil, hvor kommandovejene er korte og effektive.
Læs mere om vores organisering i Plan, Byg og Informatik her.
I Teknik og Miljø er det vigtigt for os, at vi løser opgaverne i fællesskab. Du kan læse mere om Teknik- og Miljøafdelingen her.
Stillingen er placeret hos Plan, Byg og Informatik, der er en sektion i med ca. 55 medarbejdere i Teknik- og Miljøafdelingen.
Opgaverne i Plan, Byg og Informatik er organiseret i 6 teams og du vil som udgangspunkt blive tilknyttet ”Team Erhverv” i fagområdet byggesag hvor der foruden dig er 14 medarbejdere.
Jobbet er som udgangspunkt på 37 timer. Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Tiltrædelse:
Stillingen ønskes besat fra den 1. august 2025. Vi er dog fleksible i forhold til eventuelle sommerferieplaner.
Yderligere information
Vil du vide mere er du velkommen til at kontakte:
- Jakob Harding Kirkegård, Chef for Plan, Byg og Informatik, Tlf. 24 20 77 62
- Michael Borup Lund, Leder af Byggesag, tlf. 51 23 98 20.
Ansøgningsfristen er den 1. juni 2025
Ansættelsessamtaler afholdes forventeligt fredag den 20. juni 2025
Vi foretrækker at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex