En stilling som B01-instruktor ved Institut for Psykologi er ledig til besættelse pr. 1. august 2025
Denne instruktorstilling vedrører faget Psykologiens historie og videnskabelige grundlag inkl. metode 1 (modul B01) på bacheloruddannelsen i psykologi.
Omfang
Instruktorer på modul B01 ansættes til at afholde 6x3 sammenhængende konfrontationstimer (holdtimer) fordelt over ugerne 36-43, samt 2 sammenhængende konfrontationstimer efter eksamensresultaternes offentliggørelse, i alt 20 konfrontationstimer (der aflønnes med 50 arbejdstimer). Derudover skal instruktorer deltage i to aflønnede uddannelsesdage, der er planlagt til mand. d. 18. og torsd. d. 21. august, samt et eller flere møder med modulansvarlig (i alt max 16 arbejdstimer).
Opgaver
Til hvert af de fire instruktorhold som oprettes på B01, vil der blive tilknyttet én (evt. to) instruktorer. Instruktorerne har til opgave selvstændigt at koordinere, forberede og afholde holdtimer ud fra en overordnet plan som udarbejdes sammen med modulansvarlig. Holdtimerne skal fokusere på at give de B01-studerende mulighed for at opøve færdigheder i at forholde sig til psykologiens teoretiske traditioner og grundspørgsmål, videnskabsteori, samt kvalitative og kvantitative forskningsmetoder. I holdundervisningen skal instruktor gå i dybden med udvalgte aspekter fra forelæsninger og anbefalet litteratur, gennem øvelser, feedback, samt spørgsmål og diskussion i plenum. Det betyder at store dele af modullitteraturen forudsættes læst. Instruktorer har mulighed for at låne modulets fire grundbøger:
Christensen, G. (2014). Psykologiens videnskabsteori. En introduktion. 2. udgave. København: Samfundslitteratur. 2. udgave. (Kap. 1-6, supplerende kap. 7).
Howitt, D. (2019). Introduction to Qualitative Research Methods in Psychology. Putting theory into practice. 4. Ed. Harlow, UK: Pearson Education Ltd. (Kap. 1-5).
Juul Kristensen, C., & Hussain, M. A. (red.) (2019). Metoder i samfundsvidenskaberne (2. udgave ed.). Frederiksberg: Samfundslitteratur. (Introduktionskapitlet, kap. 3, 13, 16 og 18.)
Karpatschof, B. & Katzenelson, B. (red.) (2011). Klassisk og moderne psykologisk teori. (2. udg.). København: Hans Reitzels Forlag. (Kap. 1, 2, 3-7, 11, 13, 14, 17, 21, 23, 25, 27).
Kvalifikationer
Instruktorstillinger kan kun søges af studerende (der skal vedlægges en eksamensudskrift).
Der lægges vægt på ansøgers undervisningserfaring, samt anden faglig relevant erfaring.
Yderligere informationer kan fås hos modulansvarlig lektor Lotte Huniche,
e-mail: LHuniche@health.sdu.dk
Formalia
Ansættelsen er for et år, med mulighed for forlængelse. Der gøres opmærksom på, at der ikke er noget krav om, at den ansatte har timer hvert semester i ansættelsesperioden. Ansøger bedes oplyse om andre tidligere og/eller nuværende deltidsansættelser på SDU.
Instruktorer aflønnes i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Studenterundervisernes Landsforbund.
Ansøgere skal vedlægge et CV, der blandt andet oplyser om tidligere undervisningsvirksomhed og relevante faglige kvalifikationer.
Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online". Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.
Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.
Ansøgningsfrist er 30 maj, 23.59 CET.
Ansøgere der inviteres til en online ansættelsessamtale, får besked pr. mail senest torsdag. d. 14. juni. Har man ikke modtaget en mail senest den dag, er man ikke blandt dem der inviteres til samtale.
Ansættelsessamtaler finder sted online
Dokumenter bør ikke indeholde CPR-nummer - i så fald skal CPR-nummer overstreges.
Ansøgning og CV må max. fylde 10 Mb i alt.
Vi gør opmærksom på, at shortlisting kan blive anvendt som led i bedømmelsesprocessen. Shortlisting er betegnelsen for den proces, hvor man blandt ansøgerne udvælger et mindre antal ansøgere til at gennemgå en faglig bedømmelse.
Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex