Er du skarp til økonomi, har stærk regnskabsforståelse og trives med både drifts- og udviklingsopgaver? Brænder du for at skabe gennemsigtighed og sikre kvalitet gennem økonomisk indsigt i sociale tilbud? Så er du måske vores nye økonomikonsulent!

Socialtilsyn Nord søger en økonomikonsulent til en spændende og alsidig fuldtidsstilling i vores stab. Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø, hvor du bidrager til at sikre økonomisk kvalitet i sociale tilbud og plejefamilier – og dermed også de bedste tilbud for børn, unge og voksne borgere.

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2025.

Dine ansvarsområder og opgaver
Som økonomikonsulent får du et selvstændigt ansvar for økonomisk vurdering og tilsyn med både sociale tilbud, plejefamilier og BPA-arbejdsgiverorganisationer. Du vil arbejde med:

Driftsopgaver
  • Godkendelse af budgetter fra offentlige og private tilbud samt BPA-ordninger
  • Behandling og analyse af årsrapporter og nøgletal
  • Økonomiske tilsyn af samtlige tilbud mindst én gang årligt
  • Økonomisk vurdering i nyansøgninger og i forbindelse med tilbuds ansøgninger om ændringer i den givne godkendelse.
  • Deltagelse i dialogmøder med tilbud og plejefamilier om økonomiske forhold
  • Økonomivurdering af plejefamilier ved nygodkendelse eller ændringer
Intern udvikling
  • Videreudvikling af arbejdsgange og retningslinjer ved ny lovgivning
  • Optimering af arbejdsprocesser og dokumentation
Tværgående samarbejde
  • Samarbejde i erfanetværk for økonomikonsulenter i de fem socialtilsyn
  • Udarbejdelse af sammenligningsværktøjer og bidrag til nationale dataanalyser
Kommunikation og formidling
  • Udarbejdelse af informationsmateriale til tilbud og deres rådgivere
  • Lejlighedsvis afholdelse af informationsmøder
Vi søger en medarbejder, der:
  • Har relevant økonomisk/finansiel uddannelse – f.eks. HA, HD(R), Finansøkonom, cand.merc.aud. eller har relevant erhvervserfaring fra revisionskontor, anden økonomifunktion i offentlig eller privat virksomhed.
  • Er faglig stærk og har god forståelse for økonomi
  • Kan formidle økonomiske forhold klart – både mundtligt og skriftligt
  • Arbejder systematisk og kan bevare overblikket i komplekse sammenhænge
  • Er fleksibel og trives med både rutineopgaver og udviklingsopgaver
  • Har flair for IT
  • Har interesse for det sociale område og offentlig forvaltning
  • Er en holdspiller, er engageret og har et godt humør
Vi tilbyder:
  • En stilling med stort fagligt ansvar og mulighed for indflydelse
  • En arbejdsplads i udvikling, med dygtige kolleger og en høj grad af tværfagligt samarbejde
  • En arbejdsdag, der spænder fra analyser og sagsbehandling til strategisk udvikling
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling
  • Fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdsdagen, inkl. mulighed for hjemmearbejde
  • Løn og ansættelse efter gældende overenskomst
Ansøgningsfrist og samtaler
  • Ansøgningsfrist: 27. maj 2025
  • Samtaler afholdes: 3. juni 2025
  • Opstart: 4. august 2025. Det vil være en fordel, hvis sommerferie er afholdt forinden.
Har du spørgsmål?
Du er meget velkommen til at kontakte stabsleder Sarah Sieker Juhlert på telefon 41 22 69 33 eller mail saju@hjoerring.dk, alternativt økonomisk konsulent Lone Madsen på telefon 41 22 69 44 eller mail lone.madsen@hjoerring.dk eller økonomisk konsulent Haris Dzanovic på telefon 41 22 69 42 eller mail hardz@hjoerring.dk

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!
Send din ansøgning og CV via vores rekrutteringssystem senest 27. maj 2025. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte relevante bilag og dokumentation. Der indhentes reference forud for ansættelse.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex