Økonomikonsulent til den centrale økonomifunktion
Du bliver en del af en afdeling og et fagområde med kontaktflader til hele organisationen og fokus på det tværfaglige og tværgående samarbejde.
I Herning Kommune er vi i gang med flere projekter, herunder skift af økonomisystem til KMD Opus. Her vil du blive en del af skiftet fra starten.
Vi kan garantere oplæring og en bred indsigt i den kommunale verden. Du vil blive en del af afdelingens spændende opgaver og vi giver mulighed for relevante kurser mv., så vi sammen kan få opgaverne løst.
Hvem er vi?
Regnskab er en afdeling under Direktionens Stab. Vi står blandt andet for regnskabsaflæggelse, momsindberetning, kontroller og drift af Herning Kommunes økonomisystem.
Hver dag hjælper vi Herning Kommunes forvaltninger og institutioner med mange forskellige spørgsmål relateret til økonomi og regnskab.
Hos os spiller det sociale en stor rolle. Du bliver omgivet af gode kollegaer i et miljø, hvor der er plads til humor, oplæring og faglig sparring.
Vi er i alt 11 medarbejdere.
Dine opgaver vil blandt andet kunne bestå af
- daglig overvågning og kontrol af kommunens udbetalinger og bogføringer
- udførsel af kvalitetskontroller og interne kontroller
- udarbejdelse af interne retningslinjer og vejledninger
- implementering og opfølgning på automatisk bogføring (AI)
- afstemninger og tilsyn med afstemninger
- deltagelse i udarbejdelse af årsregnskab, låneramme, indberetninger til Danmarks statistik og sagsbehandling af garantier og garantiprovision
- vejledning, undervisning og oplæring i økonomisystemet
- opbygning og vedligeholdelse af kontoplan herunder vejledning om de kommunale konteringsregler
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du måske har nogle års erfaring fra et bogholderi og/eller med regnskabsopgaver. Det væsentligste er, at du har kendskab til økonomi, og hvis du har kendskab til kommunal økonomi, moms m.v. vil det være et stort plus.
Vi forventer, at du
- har mod og lyst til at lære noget nyt
- har tålmodighed, er lyttende og har interesse for samspillet med andre faggrupper
- kan bevare overblikket også når der er flere forskellige opgaver og forstyrrelser i løbet af dagen
- går ydmyg til dine nye opgaver
- har humor selv i en travl hverdag
Hvis du vil vide mere
Har du fået lyst til at høre mere om opgaverne og os, så er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Robert K. Overgaard på telefon 30 44 01 87 eller via mail robert.overgaard@herning.dk.
Alle henvendelser behandles selvfølgelig med fuld diskretion.
Ansøgningsfrist
2. juni 2025.
Vi afholder samtaler i uge 24.
Vi håber, at vores nye kollega kan tiltræde senest den 1. august 2025.
Stillingen er en fuldtidsstilling og Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og relevant faglig organisation. Men fastsættes ved en individuel lønforhandling.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, som du sender via knappen ”Søg stillingen” i højre side.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex