Økonomikonsulent
Har du et skarpt blik for tal, økonomistyring og processer, måske fra en stilling eller uddannelse i bank, revision eller kommune?
Vi er i gang med et generationsskifte og søger en ny kollega, der i samarbejde med resten af teamet, vil være med til at sikre og videreudvikle den faglig kvalitet og service i opgaveløsningen.
Om os
Vi er en central økonomifunktion organiseret under Økonomi og Stab, der bl.a. varetager de centrale økonomifunktioner ved Morsø Kommune. Du bliver tilknyttet Team Regnskab og Indkøb, hvor vi er 10 medarbejdere. Vi tilbyder et arbejdsfællesskab, hvor udvikling går i hånd med faste driftsopgaver. Vi arbejder fokuseret på udvikling og effektiviseringer af vores services.
Arbejdsopgaverne løses i fællesskab med dine kollegaer i mindre teams og indebærer:
• Bogføring af ind- og udbetalinger i banken samt afstemning heraf
• Klargøre budgetopfølgning og bogføring af fakturaer samt udsendelse af fakturaer.
• Afstemning af diverse statuskonti
• Budgetter og regnskaber – almene boliger
• Mellemkommunal afregning og refusion til staten
• Moms support og -kontrol – overordnet for kommunen
• Supportere Økonomisystemet – Bilagsmodulet inkl. tilhørende apps samt kontrakt- og indkøbssystem.
• Udbud og Indkøb - katalogstyring og analyser m.v.
• Forsikringer - bindeled til kommunens forsikringsmægler
• Digitalisering, automatisering, robotudvikling til at lette de daglige rutineopgaver
• Ansvarlig for afdelingens intranet
• Diverse ad-hoc opgaver
Ønsker til vores nye kollega:
• En relevant baggrund, gerne fra en kommune, revision eller bank
• Skarp til Excel
• God til at sætte dig ind i nye arbejdsopgaver
• Løsningsorienteret, god til at samarbejde og formidle viden.
• Blik for om en opgave kan løses nemmere eller med en bedre kvalitet
Vi tilbyder:
• Et afvekslende job med mange forskellige opgaver
• Et arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og gode kollegaer
• Gode muligheder for faglig udvikling og sparring
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, og lønnen fastsættes efter gældende overenskomst samt principper i ny løn. Stillingerne ønskes besat pr. 1. august 2025.
Ansøgningen skal være os i hænde senest onsdag d. 21. maj 2025 kl. 12:00.
Vi afholder ansættelsessamtaler tirsdag d. 10. juni 2025 og onsdag d. 11. juni 2025.
Spørgsmål vedrørende stillingen kan rettes til Regnskabschef Lene Kristiansen på telefon 21 33 10 82.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex