Interesserer du dig for bygningsservice på strategisk, taktisk og operationelt niveau? Brænder du for at være en synlig leder for dedikerede medarbejdere og mellemledere? Kan du tænke dig en hverdag med koordinering, udvikling og masser af brugerdialog i en stor organisation? Så er det måske dig, vi søger til bygningsområdet Frederiksberg+ på Københavns Universitet.

Bygningsområdet Frederiksberg+ er en del af administrationen på Københavns Universitet (KU). Vi varetager service, drift og vedligeholdelse af universitetets bygninger på Frederiksberg, i City og på KU’s adresser i bl.a. Taastrup, Helsingør og Nødebo.

Med vores aktiviteter understøtter vi forskning og undervisning inden for det naturvidenskabelige, sundheds- og samfundsfaglige felt. Bygningerne huser blandt andet to dyrehospitaler, det nye Statens Naturhistoriske Museum, et stort antal laboratoriefaciliteter og kontor- og undervisningslokaler i både gamle fredede bygninger samt i nybyggeri. Samlet har vi driftsansvar for ca. 350.000 m2 brutto.

Arbejdsopgaver

Du skal som administrationschef være med i den strategiske udvikling af bygningsområdet, samtidig med at du skal bidrage betydeligt til den daglige drift. Du bliver chef for sektionen Service og Logistik og skal her varetage ledelse af ti medarbejdere og to serviceledere. Sektionen er en del af området Bygninger, der er en del af campusadministration Frederiksberg+.

Du har personaleledelse af enheden Frontservice, der på forskellige adresser varetager en reception, en Information, KU’s hovedomstilling samt en helpdesk. Desuden varetager enheden en lang række administrative opgaver. Din personaleledelse vil også omfatte en controller på kantineområdet, der dækker en stor del af KU.

Du bliver en del af ledelsesteamet, der arbejder på at sikre en fortsat optimering af bygningsdriften med alt, hvad det indebærer. Synergi, transparens, styrbarhed og overblik er i centrum. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med campuschefen og den øvrige ledergruppe.

Dine arbejdsopgaver omfatter bl.a.

  • Personaleledelse af ti medarbejdere og ledelse af ledere
  • Økonomistyring og budgetopfølgning
  • Udvikling og tilpasning af opgaverne i Frontservice, som er en ny fælles enhed
  • Håndtering af udbudsprocesser på kontrakter inden for blandt andet kantineområdet og andre større servicekontrakter
  • Koordinering, udvikling og digitalisering af administrative arbejdsgange
  • Strategisk udvikling af bygningsområdet i samarbejde med den øvrige ledelse
  • Sparring med dine lederkolleger om ledelsesopgaven
  • Bidrage til udviklingen af samarbejdet med institutter, de øvrige områder i campusadministration Frederiksberg+ m.fl.
Om dig

Vi forventer, at du har en relevant uddannelse, og du kan med fordel have erfaring fra en lignende stilling i en offentlig organisation. Du skal derudover gerne kunne se dig selv i følgende:

  • Har erfaring som personaleleder og eventuelt erfaring med ledelse af ledere
  • Har kendskab til facility management og bygningsområdet generelt
  • Brænder for service med brugeren i centrum
  • Har stærke kommunikative evner på skrift og i tale både på dansk og engelsk
  • Navigerer sikkert i store, komplekse organisationer
  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til de statslige økonomisystemer såsom LDV
Personlige kompetencer
Som person er du dynamisk, proaktiv og typen, der ønsker at sætte dit præg og være med til at gøre en forskel. Du lægger vægt på ledelsesopgaven og er god til at inddrage. Det er vigtigt, at du er udadvendt og evner at opbygge og drive samarbejde på tværs af fagligheder og formår at skabe relationer i en stor organisation. Du arbejder selvstændigt og struktureret og kan skabe resultater.


Vi tilbyder

Et spændende og varieret job med stor tværfaglighed og stærkt engagerede kolleger, der arbejder sammen i et dynamisk og omskifteligt miljø præget af frihed under ansvar og af en uformel tone. Der vil også være variation i den lokation, du arbejder fra i løbet af en uge, og det vil være i cykel- eller metroafstand mellem lokationerne. Dit udgangspunkt er Frederiksberg Campus, smukt omgivet af Landbohøjskolens fredede haver.


Løn og ansættelsesforhold
Hvis du har en akademisk uddannelse, vil ansættelsen sker som chefkonsulent med personaleledelse i henhold til overenskomst for Akademikere i Staten.

Hvis du har anden baggrund end en akademisk uddannelse, ansættes du i henhold til Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-S) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK/stat).

Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer. Vi ønsker stillingen besat snarest muligt og senest den 1. august 2025.

Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering og nye arbejdsgange, som medfører forandringer de kommende år. For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte Søren P. Hassing 23 81 16 13 samt AC-tillidsrepræsentant via mail actaptr-frederiksberg@ku.dk eller HK-tillidsrepræsentant via mail kfj@adm.ku.dk . Du kan også læse mere her

Ansøgningen

Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning med bilag såsom CV og uddannelsespapir via Jobportalen (tryk på linket "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget) senest den 21. maj 2025.

Ansættelsessamtaler vil finde sted løbet af maj.

Universitetet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Yderligere spørgsmål

Spørgsmål til stillingen kan rettes til campuschef Søren P. Hassing tlf.: 23 81 16 13.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex