System Manager til Sundhedsdatastyrelsens Elektroniske Indberetningssystem (SEI)
Om Datainfrastruktur og Forskerservice
Du bliver en del af en afdeling i Sundhedsdatastyrelsen, Datainfrastruktur og Forskerservice, DAF. DAF har ansvaret for indsamling, behandling, udstilling og formidling af Danmarks sundhedsregistre til brug for sundhedsprofessionelle, borgere og forskere på tværs af sundhedssektoren. Afdelingen består af ca. 60 primært akademiske medarbejdere med en god blanding af junior til senior erfaring, suppleret af eksterne konsulenter. Vores opgaver er primært forvaltning, drift og udvikling af it-dataløsninger på Sunddataplatformen.
Om Sundhedsdatastyrelsens Elektroniske Indberetningssystem, SEI
Sundhedsdatastyrelsens Elektroniske Indberetningssystem, SEI, giver mulighed for, at sundhedsfagligt personale kan indberette til Sundhedsdatastyrelsen på forskellige måder. Nogle indberetter via et web-baseret SEI-skema, andre via et system-til-system set-up. Det drejer sig f.eks. om indberetninger fra speciallægepraksis, ventetider til behandling og indberetning fra forskellige kommunale aktiviteter.
Vi har mulighed for at udvikle nye indberetningsløsninger, når der opstår nye behov. Systemforvalter har en vigtig rolle i at få nye løsninger udviklet i samarbejde med forretningen og leverandøren samt den løbende drift og videreudvikling af systemet
Du bliver en del af et team af systemforvaltere, der sikrer forvaltningen af forretningskritiske løsninger i samarbejde med vores leverandører.
Din hverdag hos os
Dine primære opgaver som systemforvalter for Sundhedsdatastyrelsens Elektroniske Indberetningssystem, SEI, omfatter:
- Bidrage til drift og vedligeholdelse af Sundhedsdatastyrelsens Elektroniske Indberetningssystem, SEI
- Sammen med forretningen af deltage i udvikling af nye indberetningsmuligheder via SEI
- I tæt samarbejde med forretningen af planlægge og sikre gennemførsel af systemopgraderinger og opdateringer på systemet generelt
- Løbende at sikre af datasikkerhed og relevante lovgivninger og standarder overholdes på området
- Sikre dokumentation af systemændringer og kravstille i forhold udarbejdelse af tekniske vejledninger
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Generelt for stillingen gælder det, at arbejdsopgaverne er mange og forskelligartede, og du kan forvente både ansvar, udviklingsmuligheder og hjælpsomme kollegaer.
Det er ikke vigtigt, at du har en bestemt uddannelse, men det er en fordel, hvis du har interesse for eller arbejdet med support og porteføljestyring eller har teknisk indsigt.
Du kan være akademisk generalist med interesse for drift og styring af IT-systemer. Du kan også have en anden uddannelse, hvor du har fået kendskab til og interesse for support- og porteføljestyring.
Vi forventer:
- At du er en holdspiller, der kan tage ansvar og medvirke til at sikre fremdrift i et teknisk setup, hvor mange interne og eksterne interessenter er meget afhængige af vores dataleverancer.
- At du er skarp, og har en udpræget systematisk tilgang til opgaver.
- At du er engageret og har mod på nye opgaver.
- Et hjælpsomt arbejdsmiljø, hvor vi løfter i flok
- Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
- Et uformelt dynamisk og socialt arbejdsmiljø med fleksibel arbejdstid
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Akademikernes Centralorganisation og skatteministeret.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Lars Ryslander Holm på telefon 2327 7573 eller til sektionsleder Henrik Mulvad Hansen 2328 0718.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis senest den. 4 maj. september 2025. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 20.
Vi ønsker, at du kan tiltræde pr. 1 juli 2025.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex