Vil du være en del af en professionelt drevet forvaltning, hvor de politiske sager er af høj kvalitet og der både er plads til at udvikle dig selv og vores orgsanisation? Er du en knivskarp kommunikator og koordinator med erfaring i politisk betjening og et godt juridisk kompas? Så søger vi nu en koordinator til de politiske fagudvalg til afdelingen Politik og Digitalisering.

Lyngby-Taarbæk Kommune har aktuelt syv stående fagudvalg, som alle træffer politiske beslutninger på deres fagområde. Hvert udvalg har betjenes af en udvalgskoordinator sammen med den relvante fagdirektør og øvrige forvaltning. Udvalgskoordinatoren spiller dog en helt central rolle i kommunikationen mellem udvalg og forvaltningen og forberedelse af de politiske møder med stor vægt på klargøring dagsorden for møderne. Det vil sige en rolle der består i at danne bindeled mellem de fagfolk, der i forvaltningen skriver de politiske sager og det politiske udvalg. Selvfølgelig i tæt samarbejde med direktøren. I rollen ligger også referentrolle samt at agere det styrelsesretlige kompas, ift. mødeafviklingen og de beslutninger der træffes på møderne.

Foruden rollen som udvalgskoordinator, som er den primære, aktuelt betjener rollen fire fagudvalg, er der også brug for at du kan drible med sideløbende udviklingsprojekter i regi af det politiske niveau på det digtiale område. Aktuelt skal vi i gang med at udrulle et modul for vores dagsordenshåndtering, som meget gerne skal kunne se sig selv i.

Afdelingen er placeret i Center for Politik og Organisation, og er således en del af en af vores to store stabscentre i Lyngby-taarbæk Kommune, hvor vi betjener hele organisationen. I vores afdeling arbejder vi med den politiske proces og presser på med digitaliseringsdagsordenen.

Trives du i en hverdag, hvor
  • du den ene dag skal hjælpe borgmesteren med at formulere et julekort eller lave udkast til pressemeddelse og den anden dag sidder og koordinerer en tæt tidsplan af leverencer op imod et politisk møde, hvor du har styr på detaljerne?
  • der altid kan komme en ny bold i spil, der kan udfordre både dig og din organisation, og hvor du ofte vil skulle oversætte behov for en forandring til dine kollergr i organisationen?
  • dagen kan være blevet en hel anden, når du går hjem, end du havde forestillet dig, da du mødte ind
Så er denne stilling lige noget for dig!

Da jobbet som udvalgskoordinator handler om at kunne samarbejde med andre hver eneste dag, er det nødvendigt at du er stærk til relationsarbejde og kan knytte gode arbejdsrelationer, som kan styrke processen. Dit virke afhænger ofte af andre mennesker og din arbejdsdag er jævnligt påvirket af kollegaers kalendere og kompetencer.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling og aflønnes efter den relevante overenskomst. Den fysiske placering er Lyngby Rådhus, Lyngby Torv.
Opstart vi være den 1. september 2024.

Er du interesseret?
Så send din ansøgning og CV via linket på siden senest den 31. maj 2024. Vi forventer at holde samtaler i uge 23 og 24.

Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte afdelingschef Bodil Sandbjerg Frich, mail bodif@ltk.dk eller tlf. 51 44 47 54.

Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
1. september 2024

Arbejdssted
Lyngby Torv 17

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex