Har du lyst til at arbejde med skolernes budgetter, regnskaber og økonomistyring? Er du selvstændig, struktureret, god til at skabe overblik og vild med økonomiopgaver - både de daglige og de mere strategiske? Har du en solid uddannelse og erfaring inden for økonomiområdet?
Kan du navigere selvstændigt i en hverdag med stramme deadlines for budgetopfølgninger? Har du gode relationskompetencer og let ved at samarbejde med en stor kontaktflade? Er du serviceminded, og hjælpsom ift. at forstå de nogle gange ”svære tal”?

Fire skoler leder efter den helt rigtige økonomikonsulent pr. 1. august 2024.

Om jobbet
Fleksibilitet og kommunikation vil være centrale nøgleord i jobbet som økonomikonsulent for Seden, Skt. Klemens, Rasmus Rask og Højmeskolen i Odense. Opgaverne centrerer sig omkring:
  • Budgetlægning
  • Normeringsberegning
  • Månedlig budgetopfølgning
  • Deltagelse i skolebestyrelsesmøder og MED-møder ved budget- og regnskabsgennemgang
  • Ad hoc-opgaver omkring løn og personale
  • Sparring med skolerne omkring økonomistyring
Om dine faglige kvalifikationer
Vi forventer, at du har en regnskabsmæssig uddannelse og gerne kendskab til offentlige økonomi. Samtidig er du en kompetent og rutineret bruger af it-redskaber, herunder Excel og diverse økonomisystemer.

Du skal have lyst til at formidle din viden og præsentere budgetter og opfølgninger. Derfor er det vigtigt, at du er god til at kommunikere. Ligesom det er vigtigt, at du er struktureret og har nemt ved at overholde deadlines.

Vi tilbyder
Du kan forvente:
  • At blive introduceret til det kommunale system
  • Et samarbejde/en mentorordning med en tilsvarende konsulent, der dækker 6 skoler i Odense Kommune
  • En administrativ arbejdsplads på alle fire skoler med ”base” på én af skolerne
  • Fire forskellige og spændende arbejdspladser
  • Mulighed for at udvikle egen jobfunktion
  • Mulighed for hjemmearbejdsdage
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling. Tiltrædelse pr. 1. august 2024 eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår aftales i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte skoleleder på Seden Skole Marianne Bernstorff Justesen på 21 32 92 93 eller administrativ konsulent - Anette Brøndum Skau på 40 20 36 42.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 10. juni 2024. Vi forventer at holde ansættelsessamtale på Seden Skole onsdag den 19. juni 2024 fra kl. 10.00 til kl. 13.00.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex