Bliv en del af et stærkt og videnstungt team, hvor du skal være med til at udvikle på og drifte vores SAP cloudløsning, Business Technology Platform (BTP) i en centralt placeret enhed i Københavns Kommune.

Som teknisk specialist skal du, i samarbejde med forretningen og leverandøren, drifte, designe og kvalitetssikre nye løsninger, der understøtter processer og fælles administrative løsninger af høj kvalitet på tværs af kommunen.

Du vil blive ansat i SAP Kompetencecenter, hvor du får 19 dedikerede kollegaer med forskellig erfaring indenfor SAP. Vi leder efter flere nye kollegaer.

Hvem er du?
Vi forestiller os, at du enten er i starten af dit arbejdsliv og gerne vil begynde din karriere indenfor SAP og cloud, eller at du måske har flere års erfaring bag dig, som f.eks. systemadministrator eller med SAP-BASIS.

Måske er du nyuddannet cand.it eller cand.merc.(it) eller har arbejdet få år som akademiker indenfor IT. Du har et solidt teknisk fundament, måske har du erfaring med softwareudvikling, cloud-teknologi og IT/software-arkitektur fra dit studie eller din nuværende stilling. Det er vigtigt, at du er drevet af at lære nyt og ikke afskrækkes af komplekse systemlandskaber. Du er idérig, kan tænke ud af boksen og vil gerne være med til at forme din egen stilling. Du behøver ikke at have erfaring specifikt med SAP eller ERP- og økonomisystemer generelt, men du skal have en interesse for at lære.

Har du flere års erfaring, hører vi også meget gerne fra dig. Måske du er fortrolig med at arbejde med SAP-BASIS og ønsker at udvide dine kompetencer, så du også bliver knivskarp indenfor SAP’s cloudløsning (SAP Business Technology Platform). Alternativt kan du være erfaren systemadministrator indenfor f.eks. cloudløsninger eller have erfaring med IT-arkitektur, gerne med erfaring indenfor cloud og lyst til at dygtiggøre dig indenfor SAP. Vi hører også gerne fra dig, hvis du har erfaring med programmering i f.eks. Java og Groovy og ønsker at udvide disse evner indenfor SAP, så du kan medvirke til at bygge og drifte innovative løsninger i skyen.

Uanset om du er den ene eller den anden profil er de kompetencer, du besidder, vigtigere end din uddannelsesmæssige baggrund. Jobbet stiller krav til dine evner til at påtage dig ansvaret for en opgave og forfølge den indtil, den er løst – selvfølgelig med god hjælp og sparring fra dine kollegaer i teamet og kontoret generelt. Det er en fordel at være udadvendt og proaktiv og ikke være bange for selv at række ud til kollegaer for at få ting til at ske.

Stillingen
Dine primære roller bliver, i første omgang, at se ind i den daglige drift samt systemlandskabet generelt og forstå de grundlæggende processer med henblik på at se udviklingsmuligheder og forbedringspotentialer. Der vil både være daglige driftsopgaver og længerevarende udviklingsprojekter, som du vil deltage i og være med til at sætte faglig retning for.

Som teknisk specialist kan dine opgaver blandt andet være følgende:

  • Sikre daglig drift af cloudløsningen og at platformen er stabil og fremtidssikret, herunder foretage konfiguration og driftsovervågning
  • Deltage i opfølgning på incidents- og servicerequests både internt og eksternt
  • Deltage i eller koordinere tekniske projekter, som involverer vores cloud-løsning og deltage i såvel interne Change Advisory Boards (CAB) og i tekniske CABs
  • Have en god dialog med kollegaerne, forretningsprocesejere og andre samarbejdspartnere vedrørende fejlretninger, specifikationer, ændringsanmodninger, kvalitetssikring og dokumentation
  • Deltage i, og for den erfarne kandidat, sætte retning for videreudvikling af brugen af cloudplatformen
  • Udvikle IT-løsninger via BTP, f.eks. integrationer mellem vores SAP-system og andre fagsystemer, RPA-løsninger og brugervendte applikationer i SAP Build Workzone/Fiori
Hvem er vi?
I SAP Kompetencecenter bliver du en del af et stærkt fagligt miljø. Kontoret er inddelt i tre teams, men fungerer som ét samlet arbejdsfællesskab. Det tekniske team er i gang med en transformation fra et administrativt til et mere rådgivende og udviklende team, hvor målet er drift og udvikling af egen cloud SAP-løsning (BTP).

Vi arbejder med en høj grad af frihed i forhold til opgaveløsning og planlægning af arbejdet. Det betyder også, at der er gode muligheder for hjemmearbejde, så den rigtige kandidat behøver ikke nødvendigvis at have bopæl i hovedstadsområdet.

Vi prioriterer din faglige og personlige udvikling, så du har de bedste forudsætninger for at være en succes i din opgaveløsning.

Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat med løn- og ansættelsesforhold efter erfaring, kvalifikationer og relevant overenskomst med Københavns Kommune. Arbejdsugen er på 37 timer (inkl. frokost). Stillingerne er til besættelse hurtigst muligt.

Er du blevet nysgerrig?
Hvis du har spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Mark Gray på 2046 5684.

Søg via linket senest mandag den 10. juni 2024
Vi indkalder løbende kandidater til samtale.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex