Om jobbet:
Vi står og mangler en dygtig kollega i Fagligt Sekretariat i det kommende år, da en af vores kollegaer går på barsel. Vi søger en kollega, der er på udkig efter en hverdag med spændende og komplekse opgaver. Du skal understøtte, at strategiske prioriteringer bliver til virkelighed og implementeres i praksis. Det betyder, at du bliver bindeled mellem politik/chefkredsen og borgernære indsatser på sociale tilbud.

Kan du navigere imellem akutte opgaver, overblik over og fordybelse i de strategiske prioriteringer? Er du en stærk samarbejdspartner, som kan skabe sammenhæng imellem strategiske beslutninger og implementering? Kan du tage initiativ og være proaktiv i forhold til dine opgaver? Er dine relationelle kompetencer i top, og har du erfaring med ledelsesbetjening og politisk tæft? Så skal du læse videre her.

Stillingen indeholder spændende og udfordrende opgaver inden for driftsområdet for Voksne, Job og Handicap, men der er også opgaver relateret til andre driftsområder herunder området for Børn, Familier og Fællesskaber. I stillingen vil du også indgå i samarbejdsflader med bl.a. Magistratsafdelingen Sundhed og Omsorg, Magistratsafdelingen Børn og Unge og brugerorganisationer.

Vi arbejder ambitiøst, blandt andet med fælles faglige strategier på områderne. De skal indfri vores vision om hhv. øget livsmestring, den aktive borger og relationel velfærd som tilgang. Vi vil også udvikle yderligere på autismeområdet og er frontløbere på flere spændende udviklingstiltag bl.a. en ambitiøs strategi for vores pårørendesamarbejde.

Du vil blive ansat i Kontoret Ledelse og Sundhed, som er et af fire kontorer i den faglige stab i Magistratsafdelingen Sociale Forhold og Beskæftigelse. Kontoret består af 25 kollegaer og er sammensat af forskellige fagligheder, der understøtter opgaver som; PA-funktioner, ledelsesbetjening, politisk betjening, projektledelse, udviklingsopgaver, driftsunderstøttelse, koordinering samt sagsbehandling. Kontoret understøtter den øverste ledelse og alle seks driftsområder i forvaltningen.

Vores tværgående arbejdsform betyder, at du får en bred berøringsflade med det politiske område, ledere, centrene i driftsområderne, medarbejdere bredt i Aarhus Kommune og mange forskellige eksterne aktører.

Hovedopgaverne vil blandt andet være:

  • Sekretariatsbetjening af div. mødefora på voksenhandicapområdet
  • Udarbejdelse af oplæg og indstillinger til ledelsen og det politiske niveau
  • Udarbejdelse af analyser og redegørelser
  • Tovholder på arbejdsgrupper og udviklingsprojekter, herunder planlægning og gennemførelse af større og mindre processer
  • Samarbejder med eksterne aktører og organisationer
  • Ad hoc sagsbehandling, f.eks. bevarelse af henvendelser fra politikere, borgere og medier

Din profil:
Vi forestiller os, at du har en uddannelse som cand.scient.pol, cand.scient.soc eller anden relevant samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse. Du har gerne erfaring med at arbejde med ledelsesbetjening i en politisk ledet organisation inden for det sociale område. Du besidder de faglige forudsætninger for at kunne arbejde selvstændigt og struktureret.

Du er analytisk stærk, ønsker indflydelse, er udadvendt, er god til at strukturere og planlægge større processer, og du følger opgaver til dørs. Du har humor, empati og tør reflektere over egne arbejdsgange. Du udtrykker dig klart og præcist på skrift. Du har ro og overblik, men trives i et miljø med mange korte deadlines og har gode samarbejds- og kommunikationsevner i forhold til flere forskellige personale- og faggrupper.

Derfor skal du vælge os:

  • En arbejdsplads i en af landets største kommuner, hvor du kan sætte dit præg.
  • En mulighed for at omsætte politiske beslutninger til konkrete indsatser på et område med alvorlige udfordringer og stor bevågenhed.
  • En alsidig og udfordrende hverdag med et stort selvstændigt ansvar og gode udviklingsmuligheder.
  • En arbejdsplads med tillid, fleksibilitet og frie rammer til at løse dine opgaver.
  • En mulighed for at komme tæt på ledelsesopgaven, bidrage til at styrke tværfagligt arbejde i en stor organisation med mange samarbejdspartnere.
  • En arbejdsplads med højt til loftet og plads til humor og forskellighed.
  • Et godt fælles arbejdsmiljø og stærkt kollegaskab.
  • Vi er ambitiøse, fleksible og alle hjælper, når det brænder på.


Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen er til besættelse pr. 1. august 2024. Der er tale om et barselsvikariat i 10-12 måneder. Arbejdsstedet er Jægergården, Værkmestergade 15, Aarhus C.

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til kontorchef Sanne Pagel Frederiksen på telefon 41 85 64 55.

Ansøgning og proces
Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning. CV og eksamensbevis skal vedlægges ansøgningen.

Vigtige datoer

  • Ansøgningsfristen er fredag den 7. juni 2024.
  • 1. samtale afholdes mandag den 17. juni 2024.
  • 2. samtale afholdes fredag den 21. juni 2024.

Om Magistratsafdelingen for Sociale forhold og Beskæftigelse (MSB)
MSB er en enhedsforvaltning med ét Fælles Formål:

  1. Vi fremmer aarhusianernes handlekraft, så de kan skabe sig den tilværelse, de ønsker – på trods af livets udfordringer.
  2. Vi ved, at det gode liv går gennem uddannelse, job og selvforsørgelse for langt de fleste – og gennem meningsfulde fællesskaber for alle.
  3. Vi gør os umage og skaber kernevelfærd med hoved, hænder og hjerte.
  4. Vi er altid åbne og ærlige, også når tingene er svære og der er meget på spil.
  5. Vi følger vores stærke, faglige strategier, som spiller sammen på tværs og skaber sammenhæng for den enkelte.

MSB yder hjælp til kommunens borgere på social- og beskæftigelsesområdet, og er organiseret i seks driftsområder. MSB er samlet ansvarlig for kommunens tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere samt udsatte børn og unge. MSB er også ansvarlig for tilbud til ledige og borgere, der er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere. Fagligt sekretariat er en stabsenhed med fire kontorer, der understøtter, forvaltningsledelsen, driftsområderne og det politiske niveau.

Strategisk retning i Aarhus Kommune og Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB)
Fagligt Sekretariats opgaver hviler på et grundlag af forskellige lovområder, bredtfavnende strategier, og retningsgivende sigtelinjer. Vi arbejder ud fra Aarhus Kommunes overordnede strategier med Aarhuskompasset i centrum.



Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

07-06-2024

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex