Regnskabs- og økonomimedarbejder der kan bevare overblikket søges til Regnskab og Økonomistyring i Borgmesterforvaltningen
  • Vil du være en del af et team, hvor udvikling og professionalisering er i højsædet?
  • Har du gode erfaringer med at arbejde med kommunal økonomi?
  • Kan du arbejde selvstændigt og formidle din viden til andre faggrupper?
  • Er du struktureret og ansvarsbevidst?
Om os
Regnskab er en central funktion i Regnskab og Økonomistyring, der er en afdeling i Økonomi og Digitalisering i Borgmesterforvaltningen, hvor vores primære opgave er at understøtte forvaltningerne i forhold til regnskabsopgaver generelt og den daglige økonomistyring. Herudover har funktionen en væsentlig rolle i udviklingen af digitale løsninger indenfor fagområdet. Som regnskabsmedarbejder bliver du en del af en funktion på 29 medarbejdere.

Regnskab er en ny funktion i Odense Kommune, hvor man har centraliseret hovedparten af de regnskabsopgaver, der tidligere var placeret i de enkelte fagforvaltninger. Det drejer sig bl.a. om opgaver i relation til:
  • Kreditorbogholderi
  • Afstemninger
  • Administration af bank og betalingskort
  • Understøttelse af driften
  • Projekt- og tilskudsadministration
For at lykkedes med vores opgaver, er der stort fokus på digitalisering, automatisering og standardisering, hvilket betyder, at stillingen kræver interesse og gerne erfaring indenfor området.

Om jobbet
Der skal løses økonomiopgaver, der spænder vidt, og ofte i tæt samarbejde med ikke-økonomifaglige kolleger/ledere. Af de væsentligste job- og ansvarsområder kan nævnes:
  • Bilagsbehandling generelt
  • Understøttelse af institutioner i forhold til den daglige økonomidrift.
  • Afstemningsopgaver
  • Tværgående udviklingsopgaver inden for bl.a. betalingsløsninger, automatiseringer etc.
Om dig
Du bliver ansat i en central funktion i Borgmesterforvaltningen, og det er vigtigt, at du er professionel og servicemindet over for vores interne og eksterne samarbejdspartnere.

Vi forventer, at du:
  • Har økonomisk indsigt og forståelse
  • Er god til formidling
  • Gode IT-kundskaber – gerne programmeringsværktøjer
  • Erfaring med arbejde i økonomisystemer
  • Kendskab til den kommunale strukturkontoplan
  • Gerne erfaring med at fremlægge/undervise
  • Er opsøgende og nysgerrig inden for området
Det er en fordel, hvis du har erfaring fra lignende stilling med funktioner inden for kommunal/offentlig økonomistyring. Din uddannelsesmæssige baggrund kan f.eks. være kommunom, diplom indenfor offentlig økonomi eller lign. Ny-udlærte kan også komme i betragtning.

Personlige kompetencer
Som vores nye regnskabsmedarbejder er det vigtigt, at du:
  • Står fast på principper
  • Er god til at bevare overblikket
  • Arbejder struktureret og har sans for detaljen og helheden
  • Er proaktiv og er ansvarsbevidst
  • Er en positiv teamplayer med lyst til fællesskabet
  • Er vedholdende
Vi tilbyder
Vi tilbyder en arbejdsplads med gode udviklingsmuligheder i form af kurser, efteruddannelse mm. Derudover vil du komme til at indgå i både faglige og tværfaglige netværk i forvaltningen.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til jobbet er du velkommen til at kontakte leder Flemming Sigersted på 21 12 49 33 eller økonomikonsulent Søren H. Petersen på 30 66 19 97.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 20. maj 2024. Vi forventer at afholde samtaler den 24. maj 2024.

Stillingen er på 37 timer og med start så hurtigt som muligt.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex