Aarhus Ejendomme søger 2 nye kolleger med høj faglighed.
Motiveres du af mange relationer og bredt samarbejde samt meget selvstændig opgavevaretagelse? Kender du til udlejning og administration af boliger? Har du styr på almenlejeloven og/eller lejeloven? Så kan en af disse stillinger i Udlejning, Bolig og Erhverv samt Udlejning, Almene Boliger være noget for dig.

1. januar 2024 etablerede Aarhus Kommune en spændende ny forvaltning, Aarhus Ejendomme, i Teknik og Miljø. Forvaltningen har det overordnede ansvar for, at de mange kommunale bygninger i Aarhus Kommune fungerer og udvikles. Udover Ejendomsportefølje som de 2 udlejningsafdelinger er en del af, består Aarhus Ejendomme af områderne: Ejendomsdrift, Bygherreområdet samt Service og Stab. I maj 2024 samles de kontorbaserede medarbejdere i nyindrettede lokaler på Bautavej 6 i Aarhus Vest.

Aarhus Ejendomme består af ca. 600 medarbejdere og har et årligt udgiftsbudget på over 1 mia. kr. samt ansvar for en bygningsportefølje på ca. 2,6 mio. m2 samt alle typer arealer. Aarhus Ejendomme varetager alle ejendomsrelaterede opgaver for hele Aarhus Kommune.

Udlejning, Almene Boliger administrerer kommunens almene boliger, som omfatter handicaptilbud og ældre- og plejeboliger. Udlejning, Bolig og Erhverv varetager bl.a. administrationen af kommunens boligudlejningsejendomme, erhvervslejemål, administrationsbygninger, institutionslejemål og ejendomme i udviklingsområder samt salg af ejendomme.

Om jobbene
Vi søger 2 nye medarbejdere, en til hver af afdelingerne Udlejning, Almene Boliger og Udlejning, Bolig og Erhverv.
Almene Boliger
Som medarbejder hos os kommer du til indgå i vores team, der består af i alt 9 medarbejdere. Vi varetager alle administrative opgaver i forbindelse med indflytningen, i bo-perioden og i forbindelse med udflytningen. Vi vejleder beboere og pårørende både pr. telefon, pr. mail og ved henvendelser på kontoret.

I Boliger anvender vi Unik som systemunderstøtning. Du vil desuden skulle deltage i de årlige afdelingsmøder, og i perioden mellem afdelingsmøderne vil du være kontaktperson for beboerne i ”dine” afdelinger, når der er brug for hjælp og rådgivning.

Du skal have kendskab til:

Økonomisystemer og herunder fakturahåndtering

Det er også en forventning, at du har kendskab til:

  • Administration af boliger (gerne almene)
  • Lov om almene boliger og lov om leje af almene boliger

Du får succes i jobbet, fordi du er:

  • Serviceminded og god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt
  • God til at komme i mål med dine opgaver
  • Struktureret og med gode evner inden for talbehandling
  • Erfaren bruger af MS Office og gerne med kendskab til UNIK
  • Rationel og effektiv i din opgaveløsning
Udlejning, Bolig og Erhverv
Du kommer til at indgå i et team på i alt 13 dedikerede medarbejdere, som alle indgår i samarbejder på tværs af kommunens mange øvrige afdelinger.

Foruden samarbejdet med kommunens øvrige afdelinger, vil du få kontakt til eksterne samarbejdspartnere og borgere.

Dine opgaver vil som udgangspunkt være på følgende områder:

Lejemål og Udlejning

  • Udlejning af lejeboliger, herunder kontraktudarbejdelse, kontakt til lejere og viceværter, tilrettelæggelse af ind- og fraflytningssyn samt udarbejdelse af flytteafregninger og forbrugsregnskaber.
  • Selvstændig håndtering af rykkerprocedurer, fogedretssager og behandling af evt. klagesager.
  • Sagsbehandling af diverse opgaver indenfor ejendomsadministration generelt.
Hvem er du?
Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, gerne ejendomsadministrator eller lignende, og har godt kendskab til arbejdet med administration af fast ejendom og lejeretsområdet.

Optimalt set kommer du fra en stilling, hvor du har arbejdet indgående med boligudlejning og kontraktindgåelser.

Vi lægger vægt på, at du kan arbejde selvstændigt og med en høj faglighed er i stand til på egen hånd at afslutte dine opgaver. Du får en afvekslende hverdag, hvor opgavetyperne er mange, og hvor gode kollegaer er indstillet på at hjælpe.

For begge stillinger gælder at det er vigtigt, at du har lyst til og trives med at være i kontakt med mange forskellige mennesker (lejere, kolleger fra andre afdelinger og faggrupper, borgere m.m.).

Stillingerne ønskes tiltrådt d. 1. juli 2024 eller før.

Den ugentlige arbejdstid er normeret til 37 timer med flexordning.

Derfor skal du vælge os:
Du får:
  • En varieret arbejdsdag med fleksibel arbejdstid
  • dygtige og engagerede kollegaer
  • en grundig introduktion til opgaverne, og
  • et spændende fagområde med gode udviklingsmuligheder
Vil du med på holdet?
Så tryk på ansøgningsknappen nedenfor og send os ansøgning og CV senest den 13. maj 2024. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansættelsesområdet er Aarhus Kommune og ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem KL og den relevante fagorganisation. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Vil du vide mere om jobbet, kan du kontakte:

Udlejning, Almene Boliger: Afdelingsleder Ann-Charlotte Johansen på tlf. 5157 6956 eller mail ajo@aarhus.dk

Udlejning, Boliger og Erhverv: Afdelingsleder Peter Chr. Trolle på tlf. 2920 8627 eller mail pct@aarhus.dk.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Vi forventer at holde samtaler i uge 21 2024.

Læs mere om Teknik og Miljø, hvad du kan forvente af rekrutteringsprocessen. Bliv en del af Teknik og Miljø (aarhus.dk)

Om os
Teknik og Miljøs kerneydelse er, at understøtte de politiske mål og levere god service og bæredygtige rammer på bygnings- og ejendomsområdet.

Aarhus Kommunes samlede ejendomsportefølje er på godt 2,6 mio. kvadratmeter. Den spænder vidt, fra boligejendomme, administrationsbygninger, skoler, daginstitutioner, plejecentre, til kultur- og fritidsbygninger mv.

Teknik og Miljø har gennem en række år arbejdet målrettet med at udvikle ejendomsområdet, herunder både bygninger og jorde. Der er fokuseret på digitalisering, professionalisering, bæredygtighed og CO2 reduktioner.

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex