Har du lyst til og mod på at samarbejde med de mest udsatte borgere i samfundet?
Kan du møde alle borgere med respekt og anerkendelse, også selvom det kan se meget håbløst ud?
Kan du arbejde selvstændigt, struktureret og træffe hurtige beslutninger under pres?

- Så vil vi gerne høre fra dig

Om jobbet:
Som opsøgende medarbejder (Lov om social service §99) i Udsatteteamet skal du kunne opsøge og samarbejde med de mest isolerede og udsatte borgere, som ofte har svært ved at give udtryk for egne behov, samt at modtage hjælp i det etablerede system. Der er oftest tale om borgere, som andre er bekymrede for. Her er tale om borgere i meget komplekse livssituationer med udfordringer som f.eks. hjemløshed, svær sindslidelse, alkohol- og/eller stofmisbrug. Udsatteteamets støtte kan tilbydes til alle borgere i Odense Kommune fra det 18. år og til folkepensionsalder på tværs af forvaltningerne og forsørgelsesgrundlag.

Udsatteteamets formål er at skabe kontakt til borgeren og etablere tillid mellem borgeren og den opsøgende medarbejder. Derefter afklares behovet og ønsket om hjælp. Støtten gives primært i borgerens eget hjem eller på gaden - og på borgerens præmisser. På længere sigt er målsætningen for indsatsen at skabe basis for et selvstændigt liv med eller uden relevant hjælp fra samfundet, samt at støtte borgeren i at komme tættere på en afklaring ift. arbejdsmarkedet, hvis dette er aktuelt.

Opgaverne i Udsatteteamet er alsidige. Det kan være lige fra akutte problemstillinger, som kræver handling her og nu til længerevarende forløb i samarbejde med borgeren, hvor medarbejderen koordinerer. Der vil være administrativt arbejde i form af ansøgninger om diverse ydelser og tilskud, visiteret støtte, samt boligansøgninger og lignende.
Udover det borgerrettede vil der være råd og vejledning, samt sparring med interne og eksterne samarbejdspartnere.

Om dig
Vi søger en kollega, der kan byde ind med følgende kvalifikationer og kompetencer:
  • En mellemlang social- eller sundhedsfaglig uddannelse
  • Erfaring i at samarbejde med mennesker i udsatte livssituationer
  • Gerne erfaring fra opsøgende arbejde
  • Stærke kommunikative evner – både mundtligt og skriftligt
  • Lyst til at indgå i samarbejde – både internt i kommunen og eksternt
  • Lyst til at deltage aktivt i samarbejdet og udviklingen af teamet, trods høj grad af alenearbejde
  • Gode kontaktetableringsevner – både til borgere og samarbejdspartnere
  • Gennemslagskraft og robusthed – både fagligt og personligt
  • Professionel og struktureret tilgang til arbejdet, samt administrativ flair
  • Evne til selvstændigt at prioritere i det daglige arbejde og hasteopgaver. Også på skæve tidspunkter, hvis dette er nødvendigt for at løse opgaven. Arbejdstiden er fleksibel på hverdage
  • Engagement, lyst og vilje til at gøre en forskel
Om os
Udsatteteam er et team bestående af 8 opsøgende medarbejdere. Vi løser opgaver i henhold til Servicelovens § 99 til kommunens mest socialt udsatte borgere.
Vi har en bred samarbejdsflade med boligforeninger, politi, sagsbehandlere, naboer, pårørende, sundhedsvæsenet og flere andre. Vi prioriterer vores samarbejdspartnere og netværksarbejde, og man vil som medarbejder også fungere som mødeleder i forskellige fora.

Du bliver en del af en større faggruppe i Boligsocial 2 med Gadesundhed, udsatteambassadør, boligformidling, satellitkontor og hjemløse-bostøtter. Boligsocial 2 er en del af Jobrehabilitering 2 i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen og har kontor på Tolderlundsvej 2.

Bliv en del af en spændende arbejdsplads i konstant udvikling
Vi kan tilbyde en arbejdsplads med høj trivsel, der har ambition om at være på forkant med nye løsninger på det sociale område. Vi har et engageret, tværfagligt miljø, hvor vi sammen tænker i helheder, finder nye veje og til stadighed udvikler vores metoder og kompetencer. Og et miljø hvor humor er en vigtig del af hverdagen.

Derudover kan vi tilbyde:
  • Mulighed for tværfagligt samarbejde og netværk
  • Et bredt fagligt fællesskab, supervision og engagerede kolleger
  • Stor kontaktflade med borgere, frivillige, samarbejdspartnere og øvrigt netværk
  • Sigte på evidensbaseret praksis. Vi har stort fokus på Housing First
Løn og ansættelsesforhold
Der er tale om en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse 1. juni, 2024 eller snarest derefter
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den
forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
For yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder for Boligsocial 2, Jacob Ludvigsen på 40 23 04 61. Du kan læse mere om Odense Kommune på www.odense.dk

Det praktiske
Ansøgningsfristen er søndag den 21. april, 2024. Vi forventer at afholde samtaler i uge 17, 2024.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex