Er du interesseret i at arbejde i et travlt HR legalteam, og kan du rådgive, guide og samarbejde på tværs af teams, forretningsområder og lande og er du vild med administrativt arbejde, så er det måske hos os dit næste eventyr venter!

Du bliver en del af et team på 16 engagerede kolleger, hvoraf 9 er lokaliseret på vores kontor i Bernstorffsgade i København, mens den anden halvdel er placeret i de øvrige nordiske lande og Litauen.

Vi er en del af Danske Bank, Group HR – så her bliver du også en del af en samlet HR-organisation, som tæller ca. 140 medarbejdere.

Hvem er vi?
Danske Bank koncernen er under forandring i disse år, hvilket stiller store krav til nytænkning og fleksibilitet, og HR Legal deltager engageret i denne forandringsproces. Det forudsætter, at vi kan kombinere en solid juridisk faglighed med indsigt de administrative processer og interaktion med vores HR Service samt forretningen. Med udgangspunkt i vores spidskompetencer har vi berøringsflader med alle koncernens forretningsenheder og agerer hver dag som en værdifuld sparringspartner. Arbejdsopgaver og projekter er mangeartede, og spænder lige fra ansættelsesretlige opgaver, global mobility, medarbejdersager, GDPR, globale projekter, overenskomster og forhandlinger, samt deltagelse i små og store HR-projekter på tværs af banken.

Vi arbejder i en flad struktur, hvor samarbejdet foregår i en fri og uformel omgangstone, og vi har et fantastisk team, hvor vi hjælper og sparrer med hinanden, hvilket er meget vigtigt for os.

Vi har et team med erfarne og rutinerede kolleger, som meget gerne vil hjælpe og sparre med dig, så du vil få en masse god oplæring. Vi gør meget for at dele viden og erfaring og arbejder tæt sammen som team for at udnytte alle kompetencer på bedst mulig vis.


Ansvarsbevidst og komfortabel med en uforudsigelig hverdag

Vi ser først og fremmest efter om du har den rigtige ånd, motivation og ikke mindst interesse i at arbejde i et travlt team og i en dagligdag, som er fyldt med mange forskellige opgaver, mennesker og forskellige tempi, herunder en del administrative opgaver som du vil blive hovedansvarlig for at håndtere og prioritere. Det vil være at besvare mails i vores fællespostkasse, og udfærdigelse af kontrakter, referater, breve mv. Det er svært at forudse hvad der kommer, og du skal trives med en hverdag der er meget forskelligartet, og mindre struktureret.

Dine opgaver vil blandt andet bestå i at være primær ansvarlig for at svare på mail fra ledere og HR- partnere i vores fællespostkasse, selvfølgelig med og i samarbejde med resten af teamet. Herudover er der en række administrative opgaver, som er spredt over en bred palette.

Om dig
Vi forestiller os, at du

  • Har kendskab til HR-processer, og hvis du tidligere har arbejdet med HR Legal vil det være en fordel.
  • Er en dygtig kommunikator og er glad for kombinationen af super service overfor vores forretning, og nyder at administrative opgaver håndteres effektivt og rettidigt
  • Har gode engelskkundskaber både mundtligt og skriftligt
  • Er ansvarsbevidst, arbejder systematisk, effektivt og er god til at prioritere uden at miste overblikket.
  • Har godt humør, er udadvendt, uhøjtidelig og samtidig er åben og professionel analytisk anlagt

En vigtig del af vores arbejde er at analysere og forstå de forretningsmæssige formål således, at vi kan rådgive forretningen bedst muligt. Engelsk er det primære sprog i vores daglige arbejde, og du forventes at kunne samarbejde med de mange forskellige nationaliteter, der udgør vores interessenter.

Interesseret?
Hvis du har nogen spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Group Head of HR Legal, Birgitte Dybdal Rove Krog på bkro@danskebank.dk

Til orientering afholder vi løbende samtaler – vi ser frem til at høre fra dig!