Har du politisk tæft, kan understøtte en ledergruppe og kan koordinere, konstruere og kommunikere løsninger med værdi for brugerne? Lyder det tillokkende at være tæt på beslutninger om bæredygtige bygninger og biodiverse arealer i en grøn kommune? Så er det dig, vi leder efter til en stilling som udviklingskonsulent i Centersekretariatet, hvor vi mangler en frisk og ambitiøs kollega – gerne med erfaring fra en offentlig organisation.

Hvad er vores - og din - kerneopgave?

I Center for Arealer og Ejendomme udvikler og drifter vi alt fra dagtilbud, skoler og sportshaller til parker, byrum og veje, så borgerne og brugerne har de bedst mulige fysiske rammer. I Centersekretariatet, hvor stillingen er placeret, løses der opgaver inden for organisationsservice, strategi, politik, ledelsesbetjening, økonomi og kommunikation, så centeret drives som et professionelt og effektivt center. Det er sjovt, det går tit stærkt og du er med på det hold, hvor det sker, da vi arbejder tæt på det politiske niveau og gennemfører centrale opgaver i en omskiftelig hverdag. Det er en hverdag, der byder på alt fra koordinering af strategiske processer til analyser, mødeafvikling, forberedelse og referatskrivning i et spændende fagcenter.

Hvad har vi at byde på?

Du bliver en del af centerets ”nerve” og skal som udviklingskonsulent understøtte chefgruppen i strategiske og taktiske udfordringer, så du bidrager i ledelsesrummet. Det kræver et køligt overblik over deadlines og forståelse for prioritering og optimering. Samtidig skal du drive større og mindre opgaver og analyser i samspil med de øvrige udviklingskonsulenter i afdelingen. På din to-do-liste er:
  • understøtte og deltage i cheffora med blik for det politiske niveau og betjene centerets ledelse med udvalgte opgaver f.eks. bestillinger fra direktionen
  • udarbejde årsaftaler og komme med input til strategiske tiltag på koncernniveau
  • koordinere og udsende mødemateriale til f.eks. styregrupper samt skrive referater
  • levere input til politiske sagsfremstillinger, dagsordener og udarbejde notater, hvor fokus f.eks. er at afsøge historiske forvaltningssammenhænge
  • udarbejde analyser på centerets område
  • Indgå i koordinering af bæredygtighedsindsatsen i centeret
  • Indgå i kommunikationsopgaver

Dine konkrete opgaver tilpasser vi herudover til dine kompetencer og interesser, så du selv er med til at forme stillingen og ser mening og udviklingsmuligheder i jobbet.

Hvem søger vi?

Du har f.eks. en samfundsvidenskabelig uddannelse, er cand.mag. eller noget helt tredje – vigtigst er, at du har lysten og kompetencerne til jobbet, er ambitiøs og tænder fagligt på både ledelsesbetjening, kommunikation og analyser.

Vi har brug for, at du:
  • kan samarbejde med alt fra dedikerede og kompetente fagpersoner og konsulenter til en engageret chefgruppe og vores direktion
  • brænder for politik, strategi og service og har fagkompetencer hertil
  • kan arbejde selvstændigt og koordinere og både se mening i strategisk indsats og mere praktiske opgaver
  • har en analytisk værktøjskasse og kan medvirke til analyser inden for ejendomsområdet, f.eks. om god udnyttelse af kommunens bygninger og arealer
  • har et par års erfaring, gerne i en offentlig styret organisation eller sekretariat
  • kender forvaltningsmekanismerne og trives med rammen
  • kan lide en dynamisk hverdag, hvor der er fart på, men hvor du også skal fordybe dig
  • er struktureret, har overblik og et stærkt planlægningsgen
  • er initiativrig, imødekommende og åben, har gå-på-mod og er god til relationer
  • generelt har skarpe kommunikationsevner på skrift og i tale og trives med digital formidling

Hvem bliver dine kolleger?

Vi har det sjovt og er begejstrede for vores opgaver. Vi prioriterer trivsel og arbejdsglæde højt, og i fællesskab skaber vi et miljø med teamspirit, engagement, ansvarlighed, professionalisme og værdiskabelse. Vi er ca. 12 medarbejdere i afdelingen med forskellige baggrunde og kompetencer, og vi har dét til fælles, at vi går op i service og det at gøre en forskel for andre gennem høj faglighed og stort engagement. Du vil få kolleger, du kan sparre med og samarbejde med i det daglige. Vi tilbyder fleksibel arbejdstid, god pensionsordning, personalearrangementer og en dejlig kantine, hvor vi kan købe morgenmad og frokost – og med mulighed for at købe take away.

Fakta om Center for Arealer og Ejendomme

Center for Arealer og Ejendomme er Lyngby-Taarbæk Kommunes byg- og driftsherreorganisation. Vi servicerer derigennem 55.000 borgere og 4.000 ansatte ved at vedligeholde og optimere kommunens ejendomme såsom skoler, daginstitutioner, idrætsanlæg, svømmehaller, kontorejendomme, omsorgsboliger, flygtningeboliger, veje og grønne områder. Den kommunale bygningsmasse har et samlet areal på 240.000 m², og vi har samtidig ansvaret for 200 km veje og stier samt 75 ha grønne arealer og 71 ha naturområder.
Centeret består af omkring 260 medarbejdere, hvoraf ca. 60 medarbejdere er placeret centralt i administrationen, og ca. 200 medarbejdere er placeret i to decentrale driftsafdelinger.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er fuldtid - 37 timer (inklusive frokost), og løn- og ansættelsesvilkår forhandles i henhold til gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Lyngby Rådhus, som er placeret 3 minutters gang fra Lyngby Station og tæt på motorvejsafkørsel.

Har vi vakt din nysgerrighed?

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Ida Amtoft på 40 85 64 10.

Ansøgningsfrist

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest den 1. august 2023.
Ansøgningsfrist den 6. maj 2024 kl. 23.59. Vi forventer at afholde 1. samtaler den 16. maj og 2. samtale den 21. maj 2024.

Arbejdssted

Center for Arealer og Ejendomme

https://www.ltk.dk/job-i-kommunen/ltk-som-arbejdsplads/jobomraadet-teknik-miljoe-og-byggeri/velkommen-til-center-arealer-og-ejendomme

Ansættelsesforhold
Stillingen er fuldtid - 37 timer

Tiltrædelse
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest den 1. august 2023.

Arbejdssted
Arbejdsstedet er Lyngby Rådhus, som er placeret 3 minutters gang fra Lyngby Station og tæt på motorvejsafkørsel.

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex