ER DU PROAKTIV OG AMBITIØS OG OPNÅR DU RESULTATER – SÅ ER DET DIG VI MANGLER!

  • Arbejdssted: Jobcenter Vejen
  • Arbejdstid: 37 t/ugl.
  • Ansættelse: 1. august 2024
  • Interviewrunder: 1. interview 10. juni og 2. interview 17. juni 2024
  • Ansøgningsfrist: 21. maj 2024

Til borgere der er visiteret til fleksjob, søger vi en virksomhedskonsulent, der skal etablere fleksjob og følge op på virksomhedspraktikker, iværksætte afklaring af arbejdsevnen og sikre arbejdspladsfastholdelse for borgere, der er ansat i fleksjob.

I Jobcenter Vejen løser vi mange forskellige opgaver i forhold til ledige borgere. Vi har et stort fokus på borgerinddragelse, hvor vi i et tæt tværfagligt samarbejde arbejder på at finde de rigtige løsninger, som hurtigst muligt hjælper borgeren tilbage i job.

Som virksomhedskonsulent hos os vil du have en afvekslende og uforudsigelig hverdag med et højt aktivitets- og serviceniveau.

Dine opgaver

Du vil blandt andet skulle etablere og følge op på virksomhedspraktikker samt iværksætte afklaring af arbejdsevnen og sikre arbejdspladsfastholdelse, der hvor der allerede er etableret fleksjob. Du vil skulle motivere borgere mod realistiske jobønsker og muligheder, og matche deres kompetencer med virksomhedernes efterspørgsel. En stor del af din arbejdsdag vil være fokuseret omkring opsøgende virksomhedskontakt samt virksomhedsbesøg med henblik på opfølgning sammen med borger og arbejdsgiver.

Der er mange administrative opgaver forbundet med dit arbejde. Registreringer, beskrivelser og journalisering i både borgersager (Fasit) samt virksomhedsmodulet (Virego) er vigtigt og sikrer gennemsigtighed og progression for den enkelte borger.

Vi tilbyder

Stillingen er organiseret i team Fleks, som består af 9½ medarbejdere – 5 er virksomhedskonsulenter, 1 virksomhedskonsulent som også arbejder med andre målgrupper, 1 jobrådgiver og 2 administrative samt 1 faglig leder og 1 teamleder. Vi brænder alle for vores arbejde og glæder os til at tage imod dig. Vi lægger vægt på god trivsel i hverdagen. Det betyder, at medarbejderne har indflydelse på deres eget arbejder og de betingelser, arbejdet foregår under. Hertil kommer forudsigelighed, social og faglig støtte fra leder og faglig leder.

Vi lægger også vægt på, at både arbejdspladsen og den enkelte medarbejder hele tiden udvikler sig. Desuden er det en vigtig værdi for os, at den enkelte medarbejder ikke kommer til at stå alene med opgaven.

Rammen for vores arbejde er respekt for borgere, virksomheder og kollegaer samt kvalitet og dygtighed i udmøntningen af den lokalt og nationalt besluttede beskæftigelsespolitik.

Hvem er du?

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi håber du har erfaring med virksomhedskontakt og du må gerne være et naturligt ”salgstalent”. Det er vigtigt, at du har omfattende kendskab til arbejdsmarkedet og erfaring med dialog med virksomhederne om muligheder og behov. Det er vigtigt, at du på egen hånd kan opbygge dit eget netværk af virksomheder, hvoraf du kan høste frugtbart samarbejde særligt med henblik på udsatte borgere og understøtte deres tilknytning og tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Ideelt set er du en erfaren virksomhedskonsulent - herunder gerne erfaring med virksomhedsrettet indsats for borgere der er længere fra arbejdsmarkedsmarkedet. Du har indgående kendskab til de grundlæggende bestemmelser om fleksjob m.v. i Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats samt kendskab og forståelse for de rammer vi arbejder under i jobcenteret. Du er som person selvstændig og empatisk og kan tage initiativ til vedvarende at udvikle det virksomhedsrettede arbejde. Hvis du har erfaring med myndighedsopgaven, er det en fordel, men ikke et krav.

Du er udadvendt og serviceminded. Du er god til at se muligheder og er resultatorienteret. Du er en teamspiller, som ønsker at indgå i et team med dine kollegaer og har lyst til at meningsudvekslinger og vidensdeling.

Du kan arbejde målrettet med deadlines. I kontakten med virksomhederne kan du udvise forretningsforståelse og kreativ tankegang. Du kan arbejde systematisk med løbende registrering i vores fagsystemer Fasit, Virego og VITAS.

Du kan lide at tage ansvar og arbejde selvstændigt med opgaverne, men er samtidig en del af et team, hvor inddragelse og anerkendelse, er afgørende for arbejdsglæden i hverdagen. Du kan lide at arbejde selvstændigt på et højt fagligt niveau, med baggrund i vores værdier, som i Vejen kommune er

  1. Nytænkning
  2. Anerkendelse
  3. Sammenhæng
  4. Ansvar

Det er en betingelse, at du har et gyldigt kørekort, da det har en afgørende betydning i forhold til din konkrete opgaveløsning. Kørsel foregår som udgangspunkt ved anvendelse af jobcenter Vejens puljebiler.

Andet

Jobcenter Vejen lægger stor vægt på service og samarbejde.

Vi har flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale.

Vejen Kommune har røgfri arbejdstid.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter principperne om ny løn.

Ansøgningsfrist

Kan du identificere dig selv i dette stillingsopslag og ser du Jobcenter Vejen som din næste arbejdsplads, så send din ansøgning med oplysning om tre referencer senest den 21. maj 2024.

Saml gerne alle dokumenter i en PDF eller Word fil inden de vedhæftes.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en kvittering digitalt.

Du vil blive kontaktet i uge 21 hvis vi ønsker at se dig til 1. interviewrunde.

Hvis du indkaldes til 2. interviewrunde, vil vi kontakte dine referencer efter 1. interviewrunde. Derfor foretrækker vi, at du i ansøgningen angiver tre referencer med navne og mobilnummer. evt. mail.
Hvis du ikke bliver indkaldt til 2. interviewrunde, kontakter vi ikke dine referencer.

Vi ser frem til at læse din velbegrundede ansøgning.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Leder Steen Aldenborg, tlf. 30 17 08 18 eller faglig leder Conni H. T. Schwartz, tlf. 30 58 60 97 eller brug Digital Post til Vejen Kommune af hensyn til beskyttelse af dine data.

Kørekort:
B Almindelig bil

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex