Er du en engageret og udadvendt person med overblik, personlig gennemslagskraft og evne til at kommunikere både mundtligt og skriftligt med professionelle og private borgere, og har du interesse for at arbejde i en politisk ledet organisation, hvor vi sammen arbejder for København, så søg stillingen i Tilladelse til Vejændring.

Vejmyndigheden søger specialist med interesse for veje, trafik og byrum, som vil bidrage til vores tværfaglige arbejde med koordinering, tilpasning og tilladelser indenfor vej og trafikområdet.

Vi lægger vægt på at have en bred sammensætning af faggrupper, hvor vi udnytter vores forskellige faglige baggrunde, så vi kan finde den bedste løsning på de ofte modsatrettede hensyn.

I vores daglige arbejde repræsenterer vi hele forvaltningen over for ansøgerne, der ønsker at anvende vejene til busruter, har brug for af- og pålæsning af varer, hjælper med at løse problemer med afhentning af renovation, børnehavebusser, skilte-og afmærkning og meget mere. Vores mål er at give ansøgerne så god en proces som muligt, hvor vi er i dialog med de berørte interessenter og resten af forvaltningen, så vi finder løsninger, der er til gavn for byen, borgerne og virksomhederne.

Det betyder, at du skal være god til at tale med andre mennesker og sætte dig ind i deres behov. Derfor skal du have lyst til at samarbejde med, lytte til og forstå forvaltningens andre fagområder, så du kan afveje og forene hensyn og vurderinger på kommunens vegne.

Du skal have lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation, hvor formelle demokratiske processer en del af det, vi sammen gør for København. Det stiller store krav til kvalitet i processer og til de dokumenter, du skal udarbejde. Vi forventer derfor, at du skriver på dansk og kan formulere dig bedre end de fleste.

Opgaverne, der er meget forskellige, kan fx være

  • besvarelse af henvendelser fra borgere og politikere
  • deltagelse i kommunens tværfaglige fora om tilgængelighed, trafiksikkerhed, bustrafik, varelevering, metroudbygning m.v.
  • formelle høringer og dialog til oplysning af sager
  • sagsbehandling, godkendelse, koordinering og opfølgning på ansøgninger
  • sagsbehandling og stillingtagen til diverse ansøgninger om forskellige typer permanent og længerevarende råden over vejareal.
Om jobbet
Vi tilbyder udfordrende og tværfaglige arbejdsgange i et inspirerende og uformelt miljø med fokus på læring og kompetenceudvikling. Du indgår i tæt samarbejde med gode kolleger, hvor det sociale er en del af det faglige fællesskab om arbejdet. Jobbet rummer mange udviklingsmuligheder og udfordringer både fagligt og personligt. Derudover tilbyder vi flextid med en gennemsnitlig arbejdsuge på 37 timer, idet vi lægger vægt på et afbalanceret forhold mellem arbejdsliv og familieliv.

Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst, afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Søren Kastoft på 2270 6534.

Du kan læse mere om Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk og www.tmf.kk.dk

Søg via linket senest søndag den 5. maj 2024
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler med udvalgte kandidater kort efter annoncens udløb.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex