Dansk Kulturinstitut
København K og mulighed for hjemmearbejde

Dansk Kulturinstitut søger Senior Controller til international organisation fra 1. januar 2026

Vi søger en controller, der kan holde styr på økonomien i vores mange indsatser. Vi er en organisation i fortsat udvikling med store programmer blandt andet finansieret af DANIDA og EU samt driftsbevilling fra Slots- og Kulturstyrelsen. Vi søger derfor en stærk controller, der kan holde styr på økonomien i vores mange indsatser, stærk i månedslukning og gerne erfaring med økonomistyring og/el. monitorering af donorfinansierede programmer vil være en fordel.

Vi tilbyder en dynamisk international arbejdsplads, der arbejder for at fremme international dialog og forståelse gennem kunst- og kulturprojekter.

Vi arbejder i 18 lande, som bliver dækket af seks internationale afdelinger. Aktiviteterne i Ukraine, Belarus, Moldova, Georgien, Aserbajdsjan og Armenien koordineres af den regionale afdeling for de Østlige Nabolande som varetages delvis fra København men også fra projektkontorer i Moldova og Georgien. DKI’s aktiviteter i Østersøregionen koordineres fra afdelingen i Riga samt fra vores kontor i Vilnius. Aktiviteterne i Kina og Mongoliet varetages fra afdelingen i Beijing, aktiviteterne i Brasilien varetages af afdelingen i Sao Paolo (under afvikling lukker marts 2026). Aktiviteterne i Indien koordineres fra hovedkontoret i København suppleret med fleksibel projektimplementering i landene.

På hovedkontoret i København bliver du en del af det økonomiske og administrative team, som foruden dig består af to controllere, to regnskabsmedarbejdere, en kontorassistent, en administrativ koordinator og en økonomichef. Vi kan love, at to dage sjældent er ens – og opgaverne ofte har en højaktuel dimension.

DKI benytter Dynamic 365 Business Central herunder projektmodul og tidsregistrering samt Power BI som rapporteringspakke, desuden har vi Continia til kreditor workflow og udgiftsafregning med integration til BC.

Arbejdsopgaver:

  • Opgaveansvarlig for de to bogholdere samt ”go to person” i forbindelse med deres opgaveløsning
  • Kontrol af løn og ferieregnskab samt bistå ved bogføring og afstemning (udarbejdet af bogholder)
  • Ansvar for afdelings- og driftsprojekter herunder budgetopfølgning
  • Udarbejdelse af månedsregnskab herunder månedsluk-procedure
  • Monitorering af projekter og programmer herunder udarbejdelse af projektrevision
  • Vejledning af projekt og finansfolk i donor og regnskabsmæssige spørgsmål
  • Udarbejdelse og udvikling af rapporter og analyser herunder vores Power BI-model
  • Bistå med kvalitetskontrol af budget og regnskab
  • Bidrage til at vedligeholde og udvikle instrukser, vejledninger m.m.
  • Andre administrative og økonomiske ad hoc-opgaver
  • Der kan forekomme rejsevirksomhed ifm. tilsyn af institutter og programmer.

Personlige kompetencer:

  • Gode kompetencer inden for Excel, 365, BC og Power BI (el.lign.)
  • Regnskabsfaglige kompetencer inden for projektøkonomi
  • Kendskab til DANIDA og EU-retningslinjer en stor fordel
  • Højt niveau af sprogkundskaber på dansk og engelsk, andre sprog velkomne
  • Kendskab til lønadministration en fordel
  • En god teamplayer med mod på mange typer af opgaver.

Vi tilbyder:

  • En sjov og godt sammentømret arbejdsplads med hovedkontor i det charmerende Vartov
  • Et stærkt internationalt teamwork med kollegaer og partnere i hele verden
  • Løn jf. statens overenskomst
  • Pensionsordning jf. statens overenskomst (1/3 eget bidrag og 2/3 arbejdsgiverbidrag)
  • En fleksibel 37 timers arbejdsuge inkl. betalt frokostpause
  • Mulighed for at arbejde hjemmefra 1 dag om ugen.

Arbejdspladsen er Dansk Kulturinstituts hovedkontor, Vartov, Farvergade 27 L, 2. sal, 1463 København K. Vi værdsætter vores tætte samarbejde på kontoret her på Vartov. Hjemmearbejdsdage kan aftales.

Sådan ansøger du:
Motiveret ansøgning og CV skal sendes via knappen ”Ansøg”.

Ansøgningsfrist:
Vi indkalder løbende kandidater til samtale, så opslaget lukkes, når rette kandidat er fundet.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Økonomichef Karina Mortensen på km@danishculture.com.


Om Dansk Kulturinstitut
Dansk Kulturinstitut er en selvejende institution. Siden 1940 har vi opbygget internationale relationer på tværs af landegrænser gennem kunst og kultur. Vi gør intet alene, men skaber altid vores projekter med lokale partnere og danske kunstnere og kulturfolk. Vi udvikler internationale kulturprojekter, som bringer dansk kunst og kultur ude i verden, skaber gensidig værdi og fremmer FN’s verdensmål. Sammen med lokale partnere gennemfører instituttet mere end 100 kulturprojekter om året, der berører alt fra film, teater og musik til arkitektur, byudvikling og projekter, der fremmer demokratisk udvikling.

Læs mere på www.danishculture.com.

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.