Advokatsamfundet
København K

Jurastuderende til Advokatnævnets sekretariat

Er du jurastuderende med interesse for forvaltningsret og klagesagsbehandling? Har du lyst til at være med til at sikre retssikkerheden for borgere og virksomheder i Danmark? Så er du måske vores nye studentermedhjælper i Advokatnævnets sekretariat.

Hvem er Advokatnævnet?

Advokatnævnet er som en del af Advokatsamfundet med til at sikre et velfungerende retssamfund. Nævnet behandler og træffer afgørelser i klagesager over advokater og er med til at fastlægge indholdet af god advokatskik.

Til Advokatnævnet er der knyttet et sekretariat, som består af 19 medarbejdere, herunder tre jurastuderende. Vi har et højt fagligt miljø og uhøjtideligt socialt fællesskab.

Hvad kan du forvente?

Som studentermedhjælper skal du sammen med dine juridiske og administrative kolleger understøtte den konkrete behandling af sager.

Du skal primært besvare telefoniske henvendelser i vores telefontid mellem 9 og 12. Der vil altid være en erfaren juridisk bagvagt, som du kan henvende dig til ved tvivlsspørgsmål. Herudover skal du bl.a. lave ekstrakter og anonymisere afgørelser til vores hjemmeside og Praksissamling. Du vil indgå i arbejdet med at besvare aktindsigtsanmodninger og på sigt også få mulighed for at udarbejde udkast til afgørelser mv. Almindeligt kontorarbejde og andre opgaver som f.eks. informationssøgning vil også forekomme.

Hos Advokatsamfundet er en god start på jobbet vigtig. Vi sørger for onboarding, hvor du både får en grundig oplæring i dine arbejdsopgaver og bliver introduceret til huset generelt.

Hvem er den rette kandidat?

Vi forventer, at du

  • er jurastuderende – det er ikke et krav, at du er langt på studiet
  • har interesse for forvaltningsret – herunder god forvaltningsskik
  • har erfaring med eller lyst til at få erfaring med telefonisk vejledning
  • er fagligt dygtig, grundig i din opgavevaretagelse og har gode formuleringsevner
  • er positiv, udadvendt og serviceminded
  • er god til at organisere dit arbejde

Hvorfor vælge Advokatsamfundet som din næste arbejdsplads?

  • Stærkt kollegaskab på tværs af afdelinger
  • Central placering i København K lige ved Kongens Have
  • Godt sammenhold med andre studentermedhjælpere i afdelingen
  • Attraktiv pensionsordning og sundhedsforsikring
  • Gode muligheder for faglig udvikling gennem samarbejde med erfarne jurister
  • Sociale aktiviteter som f.eks. fredagsbar, årligt medarbejderseminar, sommerfest og julefrokost
  • Fremragende kantineordning med in-house kok

Det praktiske

Den ugentlige arbejdstid er 10-15 timer, og du skal forvente at møde senest 8:45, de dage, hvor du har telefonvagten. Du vil sammen med de øvrige studentermedhjælpere fordele jeres arbejdstid, idet der er behov for, at minimum én af jer møder hver dag. Der er fleksibilitet i forbindelse med eksamensperioder.

Lønnen udgør 151 kr./time for bachelorstuderende og 176 kr./time for kandidatstuderende – begge satser er ekskl. 11,4% i pension, som kommer oveni.

Sidste frist for ansøgning er den 20. november 2025.

Vi forventer at holde samtaler 27. november 2025. Tiltrædelse snarest derefter.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Vibeke Tarpgaard på telefon 33 96 97 49 eller vta@advokatsamfundet.dk.

Du sender din ansøgning ved at klikke på ansøgningsknappen. Vi behøver ikke en lang ansøgning fra dig – send blot dit CV og en kort tekst om din motivation for at søge stillingen.

Hvis du vedhæfter bilag, hvor dit cpr-nummer fremgår, bedes du venligst slette eller udstrege det. Vi anmoder også om, at du undlader at vedhæfte et billede til din ansøgning og begrænser personlige oplysninger til det nødvendige. Dette vil hjælpe os med at sikre en objektiv vurdering af alle kandidater.

Se mere om hvordan Advokatsamfundet behandler din ansøgning på vores hjemmeside.

Vi glæder os til at høre fra dig!