Salfarm Danmark A/S
Kolding

Quality Assurance Specialist søges

Salfarm Danmark er en danskejet virksomhed, der siden 1979 har solgt veterinære lægemidler, og i dag er beliggende med egne selskaber i Norge, Sverige og Finland. Vores QA-afdeling består af et team på 4 meget dedikerede medarbejdere og vi søger her endnu en kollega til vores kontor i Kolding. Afdelingen understøtter vores lageraktiviteter og sikrer overholdelse af myndighedskrav og egen dokumentation samt dækker aktiviteter indenfor Regulatory Affairs, Quality og Pharmacovigilance.

Har du erfaring med området er denne stilling måske noget for dig. Vi er klar til at investere i dig og vil støtte din udvikling og hjælpe dig med at udvikle dine egne kompetencer.

Dine ansvarsområder

Som vores nye QA Specialist vil du få en central rolle i at sikre kvaliteten af vores lægemidler i samarbejde med kolleger og leverandører. Derudover skal du vedligeholde og anvende vores kvalitetssystem. Da vi er en lille afdeling med rigtig mange forskellige arbejdsopgaver (herunder også registrering og pharmacovigilance) vil der være rig mulighed for en varieret hverdag med mange forskellige arbejdsopgaver.

Dine primære opgaver

Som vores nye QA Specialist vil du deltage i daglig support til vores lager og være nøglearbejder ved udarbejdelse og godkendelse af virksomhedens kvalitetsdokumentation. Dette vil omfatte opgaver inden for blandt andet følgende områder:

  • Udvikle, implementere og vedligeholde firmaets kvalitetsstyringssystem
  • Forberede og deltage i myndighedsinspektioner, samt selvinspektioner iht. plan, samt opfølgning
  • Forberede og udføre audits af samarbejdspartnere som CMO, 3. parts lager og transportører
  • Behandle og godkende afvigelser, reklamationer, CAPA og Change Control, samt identificere trends og udarbejde risikoevaluerede root-cause-analyser
  • Udarbejde ledelsesevalueringer og PQR
  • Kvalificering og evaluering af kontrakttagere og andre samarbejdspartnere
  • Håndtering af euforiserende produkter (certifikat/autorisation/regnskab etc.)
  • Godkendelse lægemidler til salgbart lager
  • Håndtere tilbagekaldelser og henvendelser fra myndigheder
  • Uddannelse af personale i GDP samt sikre gennemførelse og vedligeholdelse af uddannelsesprogram i GDP
  • Ad-hoc opgaver inden for afdelingen
  • I nærmeste fremtid være med i implementeringen af elektronisk QMS-system i firmaet, samt fremadrettet vedligeholdelse af samme

Kvalifikationer:

Vi søger en positiv, struktureret og løsningsorienteret person, der kan arbejde selvstændigt, men samtidig også indgå i samarbejde i teams. Samtidig leder vi efter en person med nedenstående faglige kvalifikationer

  • Har en faglig baggrund som farmaceut, ingeniør, farmakonom eller anden lignende relevant uddannelse og har minimum 5 års erfaring fra en QA-afdeling i en lægemiddelvirksomhed, som håndterer receptpligtige lægemidler
  • Har erfaring og er trænet som auditor
  • Har gode analytiske evner og kan omsætte dine ideer til praktik
  • Har flair for IT og har evnen til at lære nye teknologier og software, herunder gerne erfaring inden for kvalificering og validering af nye IT-systemer i en lægemiddelvirksomhed

Vi tilbyder

Vi tilbyder en spændende stilling hvor man får mulighed for at sætte sit eget præg, og selv være med til at forme jobbet. Vi har en uformel og flad struktur, og går op i at have en arbejdsplads hvor medarbejderne trives både i form af faglig udvikling og gennem det sociale forhold til ens kolleger. Vi har attraktiv lønpakke med bonusaftale, frokostordning og fleksible arbejdsvilkår.

Sådan ansøger du

Stillingen er på fuld tid med opstart hurtigst muligt. Vi indkalder løbende til samtaler, og tager stillingen ned, når den rigtige kandidat er fundet.

Du bedes sende vedhæftet ansøgning, CV og relevante bilag.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Chief Regulatory & Quality Officer Jette Helene Børsting, på telefon +452829 7413.

Du kan forvente at skulle igennem tests.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.