Silkeborg Sogn Menighedsråd
Silkeborg

Sognevært og frivilligkoordinator til Silkeborg sogn, 8 timer/uge

Ønsker du at være del af et kirkeligt fællesskab og et godt medarbejderteam i en aktiv og mangfoldig bykirke? Er du imødekommende og god til at indgå i samarbejde med både kolleger og frivillige, så se her:

Stillingen er på 8 timer/uge i gennemsnit med ansættelse pr. 1.12.25 ellers snarest herefter.

Vi tilbyder:

  • Et ansvarsfuldt og selvstændigt arbejdsområde
  • En arbejdsplads hvor menighedsrådet vægter trivslen højt
  • Gode, engagerede kolleger, der har et godt og tillidsfuldt samarbejde
  • Teamsamarbejde med det øvrige personale samt de mange frivillige ved Silkeborg kirke
  • Aften- og weekendarbejde vil forekomme

Opgaverne for sogneværten består bl.a. i

  • Planlægge og koordinere de frivilliges arbejdsopgaver i Silkeborg kirke, herunder stå for halvårlige planlægningsmøder med de frivillige
  • Skabe et godt miljø for de frivillige
  • Praktiske opgaver i forbindelse med møder og arrangementer i sognehus og kirke
  • Ansvar for indkøb og forplejning til møder, koncerter og arrangementer

Din profil:

  • Du kan koordinere og lede frivillige
  • Kan træffe selvstændige beslutninger og arbejder struktureret med ro og overblik
  • Er fleksibel, løsningsorienteret og ser muligheder frem for begrænsninger
  • Er indstillet på at arbejde enkelte weekender samt af og til om aftenen
  • Har evne og vilje til at indgå i et ligeværdigt samarbejde med kirkens øvrige medarbejdere og har forståelse for at arbejde i en kirke

Om os:

Silkeborg kirke er en aktiv og mangfoldig bykirke. Udover de velbesøgte gudstjenester danner kirken ramme om et rigt kirke- og musikliv drevet af såvel ansatte som en stor gruppe frivillige. Kirken ligger centralt på Torvet i Silkeborg. Den besøges hver dag af mange mennesker, der ønsker en stille stund eller at nyde kirkerummet. I tilknytning til kirken ligger vores sognelokaler og kontorer.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse sker ved Silkeborg Kirke, Torvet 10C, 8600 Silkeborg.

Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S) og Organisationsaftalen for kirkefunktionærer med kerneopgaver som kirketjener eller graver indgået mellem Kirkeministeriet og Danmarks Kirketjenerforening og det tilhørende protokollat for kirketjenere.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Årslønnen aftales indenfor intervallet 314.439 – 395.962 kr. Hertil lægges et OK tillæg på 1.356 kr. og et rådighedstillæg, der udgør 32.184 kr.

Alle beløb er oplyst i nutidskroner pr. år for 37 t/uge. Lønnen kvoteres i forhold til ansættelsesgraden på 8/37.

Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kirketjenerforening.

Der vil være tre måneders prøvetid og der bliver indhentet referencer og børneattest forud for ansættelse.

Nuværende kirketjenere ansat i tjenestemandsstillinger har ved lige overgang ret til ansættelse på tjenestemandsvilkår. I så fald skal der ske en klassificering af stillingen.

Kontaktinformation og ansøgning

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Kirsten Vase, formand i Menighedsrådet på tlf.nr.: 2184 4899 eller Lilly Pedersen, kontaktperson i Menighedsrådet på tlf.nr.: 2680 5608 (bedst efter kl. 15).

Ansøgning

Ansøgningen med relevante bilag sendes via QuickApply-knappen "Ansøg".

Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest d. 21. november kl. 12.00

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted d. 26. november 2025

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.