
Direktør
Vil du stå i spidsen for et af Nordens førende museer for samtidskunst – og forme fremtidens ARKEN?
ARKEN Museum for Samtidskunst står et godt sted, hvor samtiden mærkes, udfordres og fortolkes. Her mødes kunst, mennesker og samfund i et åbent, nysgerrigt og engageret fællesskab. Helt nye gæster inviteres inden for. Og nye partnerskaber åbner for helt anderledes måder at tænke og udvikle ARKEN på.
ARKEN har gennem de seneste år fornyet sig markant – både kunstnerisk, organisatorisk og i relationen til publikum. Som ARKENs næste direktør ønsker du at forstærke denne udvikling.
Du bliver leder for en engageret og kompetent organisation med mange forskellige fagligheder – fra kunstfaglige eksperter og kuratorer til formidlere, teknikere, publikumsmedarbejdere og administrative specialister. Sammen med medarbejderne og en relativt ny direktion skal du styrke samarbejdet, videreudvikle museets outreach-indsatser og fastholde det momentum, som de seneste års fornyelse har skabt.
Den ideelle kandidat har:
- Et strategisk fokus på ARKENs langsigtede udvikling – og evnen til at føre visioner ud i livet.
- Forståelse for ARKENs særlige identitet og rolle i samfundet både lokalt og internationalt - og viderefører museets stærke fokus på åbenhed, tilgængelighed og relevans.
- En betydelig kunstfaglig flyvehøjde og et indgående kendskab til den danske og internationale samtidskunstscene.
- Et internationalt udsyn og lyst til at positionere ARKEN endnu stærkere på den globale kunstscene.
- Et blik for ARKENs unikke arkitektur kombineret med en bæredygtig udvikling af den samlede virksomhedsdrift.
- Dokumenteret ledererfaring, gerne fra en kulturinstitution eller et kunstnerisk miljø.
- En empatisk og inddragende lederstil, der motiverer og skaber retning i fællesskab.
- En positiv track record for at skabe partnerskaber og tiltrække midler fra fonde og eksterne kilder.
- Et samlet og integrerende blik på Public Service-kerneopgaverne og på en fortsat økonomisk og kommerciel udvikling af ARKEN.
Vil du være med?
Så send din ansøgning og CV senest søndag den 9. november.
Vi får hjælp af Genitor i ansættelsesprocessen og du søger stillingen her.
Genitor vil teste et lille antal ansøgere som del af processen.
Første samtalerunde er fredag den 14. november.
Anden samtalerunde er tirsdag den 21. november.
Vi sigter efter, at du tiltræder ved årsskiftet.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter aftale.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte bestyrelsesformand Lars Kirdan på 5138 7849 eller partner i Genitor Tina Overgaard på 3141 0582.