
Driftskoordinator til FødevareBanken i Kolding - fra madspild til måltider
FødevareBanken søger en handlekraftig og engageret driftskoordinator til vores kontor i Kolding. Som driftskoordinator er du en nøglespiller i vores daglige drift, og din indsats bidrager ikke kun til et bedre miljø, men gør også en mærkbar forskel i mange menneskers liv.
FødevareBanken bygger bro mellem fødevarebranchen og de sociale organisationers måltidsindsatser. Sammen tager vi ansvar for at reducere Danmarks madspild og øge mængden af overskudsmad, som vi kanaliserer til måltidsfællesskaber, hvor sunde og nærende måltider skaber værdi for mennesker i svære livssituationer.
Vores nuværende driftskoordinator fortæller om jobbet:
En god dag på kontoret er, når jeg kan se, at alle de mange forskellige opgaver, jeg udfører, resulterer i, at de frivillige kan dele gratis mad ud til stor begejstring for modtagerne. Derudover gør det indtryk, når vi modtager flotte tegninger fra børnehjemmet med teksten ”tak for mad”.
Jobbet
Du vil opleve en alsidig arbejdsdag, hvor vi forventer, at du kan håndtere følgende opgaver selvstændigt:
- Koordinator ansvar for afdelingens årlige mål og at indrette arbejdet, så disse mål nås
- Ansvaret for og løbende sikre at holde overblik over den daglige drift og sikre, at fødevaresikkerheden overholdes
- Ansvar for rekruttering og dialog med nye modtager organisationer
- Assistere driftsassistenterne med den daglige drift på vores lager – pakke fødevarer og sikre en stabil levering til vores modtagere
- Sikre en effektiv vognpark samt medvirke til, at ruterne køres gnidningsfrit
- Udvikle og optimere arbejdsrutiner i samarbejde med dine kollegaer. Det betyder også, at du skal være åben og klar på, at der kommer nye opgaver, der skal løses
I det hele taget kompetencer såsom at kunne holde overblik og koordinere afgørende for at lykkes i jobbet. Du har som koordinator alle muligheder – og som primær opgave - at skabe et stærkt team, løbende justere på opgavernes udførsel og sikre at vi har et både positivt og stærkt samarbejde med vores modtagerorganisationer og eksterne samarbejdspartnere.
Du vil have din daglige gang på vores kontor i Kolding, hvor du arbejder tæt sammen med vores 2 driftsassistenter.
Derudover arbejder du sammen med et dedikeret team af både ansatte og frivillige. De frivilliges opgave er at indsamle, håndtere og uddele overskudsmad til organisationer og mennesker, som er afhængige af FødevareBankens donationer.
På vores kontor i Kolding er vi 3 ansatte og 40 frivillige. Din chef er National Logistik- og Fødevarechef John Køppler, som arbejder ud fra vores kontorer på Sjælland, men vil være i Kolding løbende. Derfor vil en stor del af jeres kontakt være på mobilen og Teams.
Hvem er du?
Du er måske nyuddannet eller har nogle års erfaring indenfor fødevarehåndtering catering- eller detailbranchen. Det vigtigste er, at du har personlig gennemslagskraft, har nemt ved at tage ansvar og kan lide at samarbejde med et team, der brænder for at bekæmpe madspild og sende maden videre til vores samarbejdspartnere.
Vi søger dig, der:
- Har drive og lyst til at tage hovedansvaret for afdelingen i en travl og ofte uforudsigelig hverdag
- Har flair for logistik og gerne erfaring med lagerstyring. Hvis ikke, lærer vi dig det
- Har B-kørekort og er klar på at tage en tur i vores kølebiler, når der er behov, og vi mangler hænder
- Har gode kommunikationsevner og lyst til at lære nye mennesker at kende
- Trives i et socialt miljø og kan arbejde tæt sammen med både ansatte og frivillige
Vi har den indstilling, at ingen opgave er for lille eller for stor.
Hvorfor skal du vælge os?
Som en del af FødevareBanken får du en sjov hverdag i en dynamisk organisation, hvor ingen dage er ens. Du får ansvar og indflydelse, og du vil tydeligt kunne se resultaterne af dit arbejde. Hos os handler det ikke kun om tal og logistik, men om at gøre en reel forskel i kampen mod madspild og for mennesker i svære livssituationer.
Har du nogle spørgsmål, kan du kontakte Logistik- og Fødevarechef John Køppler på tlf: 6011 1631 eller direktør Lea Gry von Cotta-Schønberg Seider på tlf: 61332407
Stillingen er en 37 timers stilling. Månedslønnen er 34.000 kr. + 5 % pension. Af andre gode kan vi nævne vores sundhedsordning, og udover 5 ugers ferie har du 5 feriefridage om året.
For at søge stillingen skal du sende din ansøgning og dit CV til job@foedevarebanken.dk mærket ”driftskoordinator” - fortæl os, hvordan du har lyst til og kan bidrage i jobbet og til vores arbejde.
Vi forventer at afholde første samtale tirsdag d. 11. november i Kolding, og en anden samtale online mandag d. 17. november
Vi glæder os til at høre fra dig:)