
Vejingeniør til projektering, anlæg og trafiksikkerhed
Er du klar til at gøre vejene tryggere og hverdagen nemmere for borgerne i Horsens?
Vi leder efter en kollega, der har lyst til at arbejde med projektering og trafiksikkerhed – og som gerne vil være en del af et fagligt stærkt og uformelt fællesskab.
Du bliver en del af Trafik og Vej – et hold på ca. 24 kollegaer, der arbejder med alt fra anlæg og planlægning til drift, myndighed og p-kontrol.
Vi har travlt med mange spændende projekter, og derfor søger vi en ny kollega, der har lyst til at tage fat – primært med vejprojektering – og trafiksikkerhedsarbejdet.
Dine opgaver vil bl.a. være:
Du får en alsidig arbejdsdag fyldt med både faste opgaver og uventede drejninger.
- Projektering af anlægsprojekter (vej- og stiprojekter, byggemodninger m.m.)
- Udbud af vej- og trafiksikkerhedsprojekter
- Arbejde med trafiksikkerhed
- Økonomistyring, byggeledelse og tilsyn på mindre projekter.
Vi tilpasser opgaverne efter din erfaring og dine interesser i det omfang det er muligt – for vi tror på, at man arbejder bedst med det, man brænder for.
Hvem er du:
Du behøver ikke at være født med vejreglerne i hånden, men vi forestiller os, at du:
- Enten er nyuddannet, har lidt erfaring – eller måske en hel del. Det vigtigst er, at du enten har erfaring indenfor vejprojektering og trafiksikkerhed, eller har interesse i at lære det. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du er uddannet ingeniør, teknisk designer eller lignende.
- Er god til at finde løsninger – også når vejen er ujævn eller ender i en blindgyde
- Tør tage ansvar og har mod på at lære nyt
- Er tydelig i din kommunikation – både med borgere og kollegaer.
Hvad får du hos os?
- Et spændende job med masser af variation og mulighed for at præge dine egne opgaver
- En arbejdsplads med højt til loftet, lavt til grin og kolleger, der hjælper hinanden – vi har det faktisk hyggeligt, både på og udenfor kontoret
- Frihed under ansvar – du styrer selv din arbejdsdag i høj grad
- En ledelse, der bakker op og prioriterer både faglighed og trivsel
- Et arbejde med mening – du kan se resultaterne af det, du laver, ude i virkeligheden
- Et job, hvor fejl ikke ses som noget negativt, men som læring.
Praktisk info:
- Start: Den 5. januar 2026 (eller efter aftale)
- Arbejdstid: 37 timer/uge
- Løn: Efter overenskomst – med mulighed for tillæg efter kvalifikationer
- Kørekort (kategori B) er nødvendigt– men vi cykler også gerne, når vi kan. Det er ikke nødvendigt at have egen bil, der stilles biler til rådighed
- Arbejdssted: Horsens Rådhus, Chr. M. Østergaards Vej 4, 8700 Horsens
Sådan søger du:
Send din ansøgning senest søndag den 9. november 2025.
Vi holder samtaler mandag den 17. november på Rådhuset.
Har du spørgsmål, så tag endelig fat i:
Camilla Sieg, tlf. 76 29 74 76
Trine Fog Jakobsen, tlf. 76 29 26 62
Skal du med på holdet, der holder Horsens kørende? Vi håber det – og vi glæder os til at høre fra dig!