Horsens Kommune
Horsens

Vejingeniør til projektering, anlæg og trafiksikkerhed

Er du klar til at gøre vejene tryggere og hverdagen nemmere for borgerne i Horsens?

Vi leder efter en kollega, der har lyst til at arbejde med projektering og trafiksikkerhed – og som gerne vil være en del af et fagligt stærkt og uformelt fællesskab.

Du bliver en del af Trafik og Vej – et hold på ca. 24 kollegaer, der arbejder med alt fra anlæg og planlægning til drift, myndighed og p-kontrol.
Vi har travlt med mange spændende projekter, og derfor søger vi en ny kollega, der har lyst til at tage fat – primært med vejprojektering – og trafiksikkerhedsarbejdet.

Dine opgaver vil bl.a. være:

Du får en alsidig arbejdsdag fyldt med både faste opgaver og uventede drejninger.

  • Projektering af anlægsprojekter (vej- og stiprojekter, byggemodninger m.m.)
  • Udbud af vej- og trafiksikkerhedsprojekter
  • Arbejde med trafiksikkerhed
  • Økonomistyring, byggeledelse og tilsyn på mindre projekter.

Vi tilpasser opgaverne efter din erfaring og dine interesser i det omfang det er muligt – for vi tror på, at man arbejder bedst med det, man brænder for.

Hvem er du:

Du behøver ikke at være født med vejreglerne i hånden, men vi forestiller os, at du:

  • Enten er nyuddannet, har lidt erfaring – eller måske en hel del. Det vigtigst er, at du enten har erfaring indenfor vejprojektering og trafiksikkerhed, eller har interesse i at lære det. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du er uddannet ingeniør, teknisk designer eller lignende.
  • Er god til at finde løsninger – også når vejen er ujævn eller ender i en blindgyde
  • Tør tage ansvar og har mod på at lære nyt
  • Er tydelig i din kommunikation – både med borgere og kollegaer.

Hvad får du hos os?

  • Et spændende job med masser af variation og mulighed for at præge dine egne opgaver
  • En arbejdsplads med højt til loftet, lavt til grin og kolleger, der hjælper hinanden – vi har det faktisk hyggeligt, både på og udenfor kontoret
  • Frihed under ansvar – du styrer selv din arbejdsdag i høj grad
  • En ledelse, der bakker op og prioriterer både faglighed og trivsel
  • Et arbejde med mening – du kan se resultaterne af det, du laver, ude i virkeligheden
  • Et job, hvor fejl ikke ses som noget negativt, men som læring.

Praktisk info:

  • Start: Den 5. januar 2026 (eller efter aftale)
  • Arbejdstid: 37 timer/uge
  • Løn: Efter overenskomst – med mulighed for tillæg efter kvalifikationer
  • Kørekort (kategori B) er nødvendigt– men vi cykler også gerne, når vi kan. Det er ikke nødvendigt at have egen bil, der stilles biler til rådighed
  • Arbejdssted: Horsens Rådhus, Chr. M. Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

Sådan søger du:

Send din ansøgning senest søndag den 9. november 2025.
Vi holder samtaler mandag den 17. november på Rådhuset.

Har du spørgsmål, så tag endelig fat i:

Camilla Sieg, tlf. 76 29 74 76
Trine Fog Jakobsen, tlf. 76 29 26 62

Skal du med på holdet, der holder Horsens kørende? Vi håber det – og vi glæder os til at høre fra dig!