
Projektleder til Advokatsamfundets IT-afdeling
Har du lyst til at drive spændende IT-projekter, hvor du både får ansvar for at implementere nye digitale løsninger og sikre, at vi har styr på GDPR? Så er du måske den, vi leder efter til rollen som projektleder i vores IT-afdeling.
Hvem er Advokatsamfundet?
Advokatsamfundet arbejder på et politisk neutralt grundlag for borgernes og virksomhedernes retssikkerhed samt for et velfungerende retssamfund. Vores opgave består blandt andet i at føre tilsyn med landets advokater og advokatvirksomheder samt at uddanne nye advokater.
Advokatsamfundet er i gang med en større digital transformation, og har i den forbindelse gang i mange spændende projekter, herunder udrulning af Copilot og andre AI-baserede værktøjer i hele organisationen. Samtidig fylder GDPR-arbejdet en del og vi søger derfor en person, som har lyst til både at stå i spidsen for den praktiske del af vores GDPR-arbejde og koordinere både små og store digitaliseringsprojekter.
Vi er en organisation og en afdeling med et stærkt sammenhold, en uformel omgangstone og et højt fagligt niveau. Vi søger en kollega der motiveres af at arbejde i en ambitiøs organisation med fokus på faglig udvikling og et stærkt kollegaskab.
Hvad kan du forvente?
Du vil blive en del af vores IT-afdeling der består af en IT-supporter, en IT-koordinator og en IT-chef. Vi er et lille men ambitiøst team, der spænder meget bredt. Vi arbejder med alt lige fra it-drift, it-projektledelse, IT-sikkerhed og GDPR.
Du vil få en central rolle i forbindelse med udrulning af både store og små projekter. Samtidig får du en varierende arbejdsdag med bred kontaktflade til resten af organisationen.
Arbejdsopgaverne vil blandt andet bestå i:
- projektledelse i forbindelse med udrulning af nye digitale løsninger, håndtering af change-request i eksisterende løsninger og løbende koordinering med vores leverandører.
- at være tovholder for GDPR-arbejde og have ansvaret for kortlægning, risikovurdering og dokumentation m.m. Det vil også være dig, der kommer til at stå for den løbende awareness i huset.
Hos Advokatsamfundet er en god start på jobbet vigtig. Vi sørger for onboarding, hvor du både får en grundig oplæring i dine arbejdsopgaver og bliver introduceret til de andre afdelinger i huset.
Hvem er den rette kandidat?
- Du har minimum 3-5 års erfaring som projektleder.
- Du er god til at holde det store overblik i processer og har masser af gå-på-mod.
- Det er en fordel hvis du har erfaring med ledelse af IT-projekter og samarbejde med IT-teknikere, men det er ikke et krav at du er meget teknisk selv.
- Du møder andre mennesker i øjenhøjde og sætter pris på godt samarbejde, hvad enten det er med dine kolleger eller en af vores mange leverandører.
- Du trives med ansvar og finder det naturligt at tage styringen og sikre, at projekter kommer i mål.
- Du behøver ikke at være en haj til GDPR, men du skal have lyst til at lære området at kende og mod på at stå for den løbende kortlægning og dokumentation. Du får mulighed for at sparre med jurister om GDPR-compliance.
- Du er god til at formidle, da du også vil skulle stå for forskellige awareness-projekter i forbindelse med databeskyttelse og GDPR.
Hilsen fra din nye kollega
Jeg arbejder som IT-supporter i Advokatsamfundet, hvor jeg håndterer supporthenvendelser fra kolleger i organisationen. Advokatsamfundet er i gang med en digital transformation, hvilket har ført til spændende projekter med brug af AI og PowerBi – som jeg er med til at understøtte. Vi er et IT-team, der ser fremad og hele tiden overvejer, hvordan vi sammen kan udvikle og bruge teknologien til at skabe mere effektive arbejdsgange for vores kolleger
Hvorfor vælge Advokatsamfundet som din næste arbejdsplads?
- Stærkt kollegaskab på tværs af afdelinger
- Central placering i København K lige ved Kongens Have
- Attraktiv pensionsordning og sundhedsforsikring
- Sociale aktiviteter som f.eks. fredagsbar, årligt medarbejderseminar, sommerfest og julefrokost
- Mulighed for hjemmearbejde
- God kantineordning med in-house kok
- 6 ugers betalt ferie årligt
- 6 ekstra betalte fridage årligt f.eks. grundlovsdag, dagen efter Kristi himmelfartsdag og to ekstra fridage i december
Det praktiske
Stillingen er på fuld tid (37,5 timer om ugen) med flekstid og inkl. frokostpause.
Du indplaceres i Advokatsamfundets løngruppesystem og aflønnes efter dine faglige og personlige kompetencer.
Sidste frist for ansøgning er søndag den 2. november 2025.
Vi forventer at holde samtaler i uge 46 og 47, med tiltrædelse den 1. januar 2026. Din første arbejdsdag vil være mandag den 5. januar 2026.
Hvis du vil vide mere, kan du kontakte IT-chef Anne Winther på telefon 3028 9495 eller mail awi@advokatsamfundet.dk.
Du sender din ansøgning ved at klikke på ansøgningsknappen. Hvis du vedhæfter bilag, hvor dit cpr-nummer fremgår, bedes du venligst slette/udstrege det. Vi anmoder også om at du undlader at vedhæfte et billede til din ansøgning og begrænser personlige oplysninger til det nødvendige. Dette vil hjælpe os med at sikre en objektiv og retfærdig vurdering af alle kandidater.
Se mere om hvordan Advokatsamfundet behandler din ansøgning på vores hjemmeside.
Vi glæder os til at høre fra dig!