
Souschef søges til Fællesskabet Fanefjord Fond
Som følge af udvidelse af administrationen, søges en souschef til en nyoprettet stilling i Fællesskabet Fanefjord Fond (FFF).
FFF er en selvejende fond og et af de ældste socialpædagogiske tilbud i Danmark stiftet tilbage i 1991.
Fondens hovedformål er at udvikle vores børn og unges personlige, emotionelle og sociale kompetencer via socialpædagogisk behandlingsarbejde.
FFF består af 3 forskellige faste opholdssteder samt en projektafdeling bestående af op til 10 enkeltmandstilbud.
Derudover samarbejder vi meget tæt med et af FFF stiftet skole-/dagbehandlingstilbud ift vores børn og unge.
Pt. beskæftiger FFF således cirka 60 fuldtidsmedarbejdere.
Vores målgruppe er børn og unge primært i alderen 10-18 år og alle vores opholdssteder er godkendt som:
- Børne- og ungehjem som opholdssted, § 43, stk. 1, nr. 6, og stk. 3, men også med mulighed for efterværn og § 107.
Alle vores matrikler ligger på Møn eller det sydøstligste Sjælland og stillingen vil skulle bestrides dagligt fra Fondens administration beliggende i 4780 Stege.
Vi søger
- Solid erfaring med anbringelsesområdet samt lovgivning på dette
- Stærk uddannelsesmæssig baggrund og erfaring indenfor det special- og socialpædagogiske område
- Solid erfaring indenfor det socialpædagogiske behandlingsarbejde med vores specifikke målgruppe
- Veludviklet evne til at omsætte handleplaner, udviklingsplaner o.lign til pædagogisk praksis samt formidling af dette til de respektive personalegrupper og ikke mindst løbende opfølgning
- Erfaring i dialog og samarbejde med kommunale samarbejdspartnere, SocialTilsynet, forældre og Fondens øvrige eksterne interessenter.
Den kommende souschef vil skulle indgå i Fondens ledelsesteam i tæt samarbejde med Fondens leder og Fondens økonomiansvarlige.
Stillingen er en fuldtidsstilling, hvor der skal forudses arbejdstid primært indenfor daglig kontortid; men også at man i perioder er telefonisk til rådighed udenfor kontortid i samarbejde med den øvrige ledelse.
Der vil være store muligheder for selv at kunne planlægge og administrere egne arbejdsopgaver samt indholdet af disse.
Dog vil det ikke være muligt med hjemmearbejde, idet stillingen bestrides udelukkende fra Fondens administration i Storegade 16, 4780 Stege.
Vi forestiller os at kommende kandidater har eksempelvis en socialrådgiver- eller pædagoguddannelse med erfaring fra lignende stillinger.
Derudover forventes erfaring/uddannelse indenfor ledelse, kommunikation og/eller organisation.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles ud fra kvalifikationer og kompetencer med Fondens bestyrelse.
For mere detaljeret beskrivelse af FFF’s historie, organisation og struktur henvises til vores hjemmeside: www.fanefjord-fond.dk
Øvrige spørgsmål kan rettes til administrerende leder Jesper Kronborg enten på telefon 55 86 12 98 eller på mail: jesper@fanefjord-fond.dk
Ansøgninger sendes til: jesper@fanefjord-fond.dk
Ansøgere vil løbende blive indkaldt til samtaler indtil den rigtige kandidat er fundet
Ansøgningsfrist 1. januar 2026.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i løbet af januar 2026.
Tiltrædelsesdato efter aftale; men forventeligt i løbet af vinteren/det tidlige forår 2026.