Haderslev Kommune
Haderslev

Stærk sundhedsfaglig sygeplejerske som teamleder for små, tværfaglige teams i ældreplejen

Drømmer du om at være med til at løfte fremtidens ældrepleje til nye højder med udgangspunkt i det, der er værdifuldt for borgerne og som skaber trivsel for medarbejderne?

Er du sundhedsfaglig, med en god portion mod, kreativitet, nysgerrighed og veludviklede relationelle egenskaber og trives du i forandringer, hvor dine idéer er med til at præge fremtidens løsninger - så er det lige dig, vi mangler som vores teamleder for små, tværfaglige teams i Plejedistrikt Fjorden.

Plejedistrikt Fjorden består på nuværende tidspunkt af 5 dagvagtsteams, 2 aftenvagtsteams, 1 nattevagtsteam, 2 koordinatorer, 1 teamleder og 1 distriktsleder.

SAMMEN møder vi borgeren

Med tværfaglige teams øver vi os i at arbejde helhedsorienteret, hvor borgerne er i centrum.

Det betyder, at vi ønsker at:

  • møde borgeren med nysgerrighed og respekt
  • prioritere at skabe kontinuitet samt støtte, hjælpe og medindrage borgeren med det, der giver mening
  • arbejde tværfagligt, såvel internt som eksternt
  • de enkelte teams arbejder hen imod bl.a. at have faste roller og ansvarsområder, som hjælper dem med at være selvstyrende på flere områder og som understøttes af koordinatorer og ledere.

SAMMEN sikrer vi den ledelsesmæssige støtte af små, tværfaglige teams

Vi søger dig, der sammen med dine lederkollegaer, vil støtte og facilitere små, tværfaglige teams bestående af sygeplejersker, social- og sundhedsassistenter og -hjælpere, ufaglærte, samt terapeuter.

Du er en sundhedsfaglig stærk sygeplejerske og forandringsleder, der forstår at være med mennesker i forandringer. Samtidig ønsker du at være med til at tænke nye tanker og muligheder ind i fremtidens ældrepleje, og tør at gå nye veje.

Du er systematisk, struktureret, vedholdende og god til at samarbejde.

Du er venlig, imødekommende og foretrukken samarbejdspartner for både dine teams, dine lederkollegaer og øvrige samarbejdspartnere omkring dig. Du arbejder for et godt arbejdsmiljø med ærlighed, respekt og tillid som omdrejningspunkt.

Har du forudgående ledelseserfaringer er det en fordel.

Dine opgaver vil bl.a. bestå af:

  • Sundhedsfaglig ansvarlig for små, tværfaglige teams i samarbejde med dine lederkollegaer.
  • Strategisk og proaktiv understøttelse af det faglige niveau i små tværfaglige teams.
  • Ansvarlig for den daglige drift i samarbejde med dine lederkollegaer.
  • Personaleledelse i samarbejde med andre ledere på dit hold.
  • Forandringsledelse og tæt samarbejde med både teams og dine lederkollegaer.
  • Vagtplanlægning i samarbejde med teams og dine lederkollegaer, herunder ansvarlig for dækning af vagter og at overenskomstaftaler og arbejdstidsaftaler overholdes.
  • Indberetning af løn, ferie og fravær i lønstyringssystemet.
  • Samarbejde med de faglige organisationer.
  • Opfølgning på den sundhedsfaglige kvalitet og ledelsesmæssig håndtering af bl.a. borgersager, UTH’er og klager.

Tiltrædelse senest den 1. december 2025.

Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger

Hvis du er interesseret i at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte:

  • Distriktsleder, Anette Ebbesen på telefon 29 33 92 67 eller på mail: aneb@haderslev.dk
  • Teamleder, Anita Enemark på telefon 21 63 38 65 eller på mail: anen@haderslev.dk

Ansøgning

Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest den 10. oktober 2025 kl. 12.00.

1. ansættelsessamtale vil finde sted den 20. oktober og 2. samtale den 23. oktober 2025.


Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født, til de skal herfra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.