
Projektleder til byggeri og boligrenovering i Glostrup Boligselskab
Vil du være med til at skabe fremtidens almene boliger – fra kælder til kvist? Har du solid erfaring med bygge- og renoveringsprojekter – og vil du bruge din faglighed og projektledelse til at gøre en reel forskel for beboere i den almene sektor? Har du lyst til samarbejde og være en del af en mindre enhed, hvor humor og godt kollegaskab vægter højt for at lykkedes? Så skal du absolut søge dette attraktive job som projektleder for byggerier og boligrenoveringer i Glostrup Boligselskab.
Et meningsfuldt job med ansvar og indflydelse
I Glostrup Boligselskab arbejder vi for at sikre trygge, attraktive og moderne boliger til vores beboere. Det gør vi gennem omfattende renoveringer og målrettede forbedringer – og du kommer til at være projektleder for flere af disse indsatser. Projekterne spænder fra nybyg, helhedsrenoveringer til tekniske opgraderinger – og går fra kælder til kvist.
Vi er fuld gang med at udvikle organisationen ved at samle vores godt 50 ansatte i en ny administrationsbygning, som i øvrigt er en af afdelingens mange renoveringsprojekter. Vi tager første spadestik til 104 nye boliger ”Fuglestien” her i efteråret. Et meget spændende projekt, som du kan blive en del af helt fra start.
Som projektleder bliver du den fjerde kollega i en enhed, der har ansvaret for at lede større bygge- og renoveringsprojekter i hele deres livscyklus – fra idé og skema A til aflevering, skema C og 5-års eftersyn. Du skal føre projekterne sikkert i mål – med blik for både mennesker, processer og resultater.
I Glostrup Boligselskab varetager vi bygherrerollen, og vi løser den ofte i tæt samarbejde med eksterne rådgivere. Vi benytter ofte både økonomiske og tekniske eksperter – fra den indledende proces til projektering, udbud og tilsyn. Du skal derfor trives med både at være selvstændig projektleder, men også at indgå i komplekse samarbejder, hvor vi forventer høj kvalitet, gennemsigtighed og respekt for beboernes hverdag.
Dine opgaver og ansvarsområder:
- Lede større bygge- og renoveringsprojekter i tæt dialog med kolleger, rådgivere, kommune og entreprenører
- Sikre at projekterne overholder tidsplaner, budgetter og kvalitet – og at vi som bygherre lever op til love og regler og at rammebeløbet overholdes
- Sikre at byggeregnskaber bliver udarbejdet
- Være sparringspartner for og følge op på tekniske rådgiveres arbejde
- Stå for tilsyn, byggemøder og opfølgning – inkl. 1- og 5-års eftersyn
- Være proaktiv i forhold til at orientere om projektets status og eventuelle afvigelser
- Sikre god og løbende kommunikation og involvering – både internt i organisationen og eksternt med samarbejdspartnere
- Sikre god beboerinvolvering og tæt samarbejde med afdelingsbestyrelser og beboerdemokrati.
- Bidrage til udvikling og videndeling i en lille, velfungerende faglig enhed
- Være med til at skabe attraktive og bæredygtige boliger med socialt aftryk
Vi forestiller os, at du:
- Har en byggeteknisk uddannelse – fx som ingeniør, bygningskonstruktør eller lignende eller har en anden baggrund med erfaring indenfor projektledelse af byggeprojekter.
- Har erfaring med projektledelse og økonomistyring i byggeri – gerne i den almene sektor
- Har erfaring med samarbejde med tekniske rådgivere og forståelse for bygherrerollen
- Har en stærk samarbejdsprofil og kan kommunikere med alle – fra beboere og drift til myndigheder og rådgivere
- Er struktureret, løsningsorienteret og tager ansvar
- Trives i en organisation med korte beslutningsveje og stærk faglighed
- Ser det som en styrke at arbejde for og med beboerne
Vi tilbyder:
- En vigtig rolle i en organisation, der bygger og vedligeholder boliger med mennesket i centrum
- En hverdag med alsidige opgaver og høj grad af selvstændighed
- Et stærkt kollegialt fællesskab i en organisation, hvor faglighed og trivsel går hånd i hånd
- Gode løn- og pensionsforhold herunder betalt frokostpause, frugtordning, og sundhedsforsikring
- Faglig og personlig udvikling i et en uformel kultur med humor, højt til loftet og stor fleksibilitet, der giver en god balance mellem arbejds- og privatliv
Praktik: Vi håber, du kan tiltræde hurtigst muligt.
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Projektchef Betina Grimm på tlf. 2060 9922 eller Forvaltningschef Per Dalhammer på tlf. 4320 2420.
Send dit CV og en kort motivering af din ansøgning til stillingen senest 6. oktober 2025 kl. 12.00. Vi glæder os til at høre fra dig.
Glostrup Boligselskab er en almen boligorganisation stiftet i 1943. Organisationens formål er at opføre, udleje, administrere, vedligeholde og modernisere støttet boligbyggeri i overensstemmelse med reglerne i lov om almene boliger. I Glostrup Kommune har Glostrup Boligselskab ca. 3.000 bolig- og erhvervslejemål. Glostrup Boligselskab administrerer også en række selvejende og kommunalt ejede almene ældreboliger. Vi er godt 50 medarbejdere fordelt på Direktion, Drift, Byg og Projekter samt Økonomi, IT og Beboerservice.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.