Forskningsenheden for Almen Praksis
Slagelse

Forskningskoordinator til Forskningsenheden for Almen Praksis i Region Sjælland (Slagelse/Køge)

Om Forskningsenheden
Forskningsenheden for Almen Praksis Slagelse/Køge blev etableret i 2022 som en satellit til Forskningsenheden for Almen Praksis i København og er en del af Center for Almen Medicin ved Københavns Universitet. Enheden har fokus på almenmedicinsk forskning i Region Sjælland med det formål at styrke vidensgrundlaget for klinisk praksis og forbedre
patientforløb.

Forskningen bidrager også til rekruttering af yngre læger og praktiserende læger med interesse for forskning og undervisning, særligt i lyset af det nye uddannelsesspor i Køge.

Forskningsområderne omfatter:

  1. Social ulighed i sundhed, med fokus på multimorbiditet og patienter med svær psykisk sygdom
  2. Den praktiserende læges roller og kompetencer
  3. Bæredygtighed og miljø
  4. Organisering og tværsektorielt samarbejde.

Enheden har 10–15 medarbejdere med primær tilknytning til Forskningshuset på Slagelse Sygehus. Forskningskoordinatorens arbejdsplads vil være i Slagelse, men der må forventes rejseaktivitet i regionen samt deltagelse i møder på Center for Almen Medicin i København.

Stillingsbeskrivelse

Som forskningskoordinator bliver du ansvarlig for planlægning og opfølgning af forskningsenhedens aktiviteter i tæt samarbejde med ledelsen, forskere og øvrige medarbejdere. Du skal kunne navigere i et dynamisk forskningsmiljø med politiske, økonomiske og organisatoriske hensyn. Stillingen kan eventuelt kombineres med egen forskning inden for enhedens områder.

Eksempler på arbejdsopgaver

  • Planlægning og opfølgning af forskningsaktiviteter
  • Koordinering af møder, seminarer og konferencer
  • Udvikling af nye forskningsidéer i samarbejde med forskere
  • Støtte til ansøgninger, rapporter og notater
  • Oprettelse og vedligeholdelse af praksisnetværk
  • Samarbejde med eksterne partnere, især nationale og internationale institutioner
  • Kommunikation via elektroniske medier
  • Ad hoc-opgaver og ledelsesbetjening

Kvalifikationer

Faglige kvalifikationer

  • Relevant akademisk uddannelse, gerne med afsluttet ph.d.
  • Erfaring med sundhedsvidenskabelig forskning, gerne inden for almen praksis og det nære sundhedsvæsen
  • Erfaring med ledelsesbetjening og forskningsmiljøer
  • Kompetencer i udarbejdelse af forskningsansøgninger og projektledelse.

Personlige egenskaber

  • Motiveret og engageret i at skabe et godt forskningsmiljø
  • Teamplayer med evne til at opbygge kollegiale relationer
  • Udadvendt, robust og analytisk med blik for både detaljer og helhed
  • Selvstændig og struktureret med evne til at bevare overblikket
  • Stærke skriftlige og mundtlige kommunikationsevner på både dansk og engelsk
  • Fortrolig med administrative it-systemer og lærenem.

Vi tilbyder

  • Et spændende og udfordrende job med stort potentiale for karriereudvikling
  • Engagerede og kompetente kollegaer
  • Et udviklingsorienteret og socialt miljø med en ligefrem omgangstone
  • En fleksibel arbejdsplads.

Og ikke mindst - mulighed for at bidrage til udviklingen af fremtidens sundhedssystem i en region med behov for innovative løsninger.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer ugentligt med mulighed for deltid. Primært funktionssted er Slagelse. Ansættelsen er tidsbegrænset til ét år med mulighed for forlængelse. Løn og ansættelsesvilkår følger overenskomst mellem Danske Regioner og relevant faglig
organisation.

Ansøgning

Ansøgningsfrist: 1. oktober 2025
Samtaler: Afholdes i uge 41
Tiltrædelse: Snarest muligt

Ansøgningen skal indeholde:

  • Motivation for ansøgning
  • CV
  • Eventuelle anbefalinger og referencer.

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.