
Klubmanager
Profil af klubben:
Frederikssund Golfklub er en mellemstor golfklub med ca. 1.100 medlemmer beliggende i det smukke kuperede landskab lidt syd for Jægerspris ned mod Roskilde Fjord. Klubben er grundlagt i 1974 og havde således 50-års jubilæum sidste år. Klubben forpagter aktuelt 100 HA af Kong Frederik D. VII’s Stiftelsen, hvoraf de 75 HA bruges til golfbanen. Klubben råder således over en smuk og velholdt 18-hullers bane, en udfordrende og attraktiv 9-hullers Pay n’ Play bane med både par 3 og par 4 huller, Driving Range, indspilsområde, putting green samt 2 styk TrackMan Simulatorer. Hertil kommer et dejligt klubhus og restaurant på ca. 800 m2 med den skønneste udsigt over fjorden. Endeligt råder klubben over 12 styk nyere Golfbuggy’ere som kan lejes af både medlemmer og gæster.
Restauranten er forpagtet af sammen forpagter på 18. år og blev op til sæsonen 2025 istandsat med ny gulvbelægning, inventar, møbler samt maling og akustikpaneler.
Protræner - funktionen er ligeledes forpagtet og drives af Amossen Golf Akademi, der udover at stå for træningstilbuddene til klubbens forskellige medlemsgrupper også udbyder individuelle træningssessioner til klubbens mange medlemmer.
Klubbens ProShop drives sammen med klubbens Sekretariat, hvor Manageren sammen med klubbens fuldtidssekretær står for den daglige drift og administration samt koordinering af samarbejdet med forpagterne og de øvrige personalegrupper, først og fremmest viceværten, rengøringen og greenkeeperstaben, der ledes af chefgreenkeeperen, David Thomsen.
Bestyrelsen, der blev nyvalgt tilbage i november 2024, består af 9 personer inklusiv formanden, Bo Jensen, næstformanden, Thomas Jacobsen og kasserer, Mogens Dalhoff, samt 2 suppleanter. Bestyrelsen prioriterer at have en klar adskillelse mellem den overordnede strategiske rammesætning og ledelse af klubben samt den daglige drift og administration, der varetages af Manageren og sekretariatet i tæt samarbejde med chefgreenkeeperen, forpagterne og de respektive udvalg. Beslutningsmandat og -kompetence er således i vid udstrækning uddelegeret til disse medarbejdergrupper og udvalg indenfor de aftalte rammebetingelser og budgetter.
Bestyrelsen har lagt en ambitiøs plan for klubbens udvikling over de kommende 5 år, hvor der skal investeres massivt i udvikling og opgradering af både baneanlæg, træningsområder, maskinpark, øvrigt udstyr samt klubhus og tilhørende faciliteter. Bl.a. arbejder bestyrelsen på at udbygge vores træningsmuligheder med TrackMan, både i form af en opgradering af de to eksisterende Simulatorer, men også ved implementering af TrackMan Range. Målet er at gøre klubben endnu mere attraktiv for både eksisterende medlemmer samt nye medlemsgrupper,
både blandt unge, men også blandt dem som besøger området i weekender og ferier, men som ikke nødvendigvis har DGU-kort og dermed spilleret til 18-hullers banen. De skal til gengæld tilbydes adgang til vores forskellige Pay n’ Play muligheder.
Jobprofil:
Da klubbens nuværende sekretariatsleder går på pension, søger vi en Manager til at varetage den daglige ledelse af klubben indenfor de rammer, beføjelser og mandat, som er fastlagt af klubbens bestyrelse. Herunder varetage den direkte ledelse af klubbens sekretariat og ansatte medarbejdere. Du er således en synlig, nærværende og empatisk leder.
I jobprofilen indgår også daglig kommunikation og koordinering af aktiviteter og opgaveløsning i tæt samarbejde med chefgreenkeeperen, forpagterne, de respektive udvalgsformænd samt øvrige væsentlige samarbejdspartnere (bank, revision, leverandører etc.)
Som Manager refererer du til klubbens bestyrelsesformand, i dennes fravær klubbens kasserer, med hvem alle væsentlige beslutninger udover de allerede aftalte rammebetingelser, budgetter, ansvarsområder og beslutningsmandat koordineres og aftales.
Det vil også være en væsentlig forventning, at du er i stand til at drive den forandringsproces, som klubben har taget fat på, og således sikre, at bestyrelsens 5-års plan realiseres indenfor de forhåndenværende økonomiske rammer og tidsrammer.
Endelig er det en forventning, at du kan stå i spidsen for og selv deltage i klubbens arbejde med at udvikle vores forskellige sponsorprodukter, sponsorer samt øvrige kommercielle samarbejder og partnerskaber. Din evne til at skabe markant vækst i kommercielle indtægter (salg af medlemskaber, salg af Green Fee’s, salg af Pay n’ Play produkter, salg af sponsorater, salg af kommercielle partnerskaber og samarbejder m.m.) vil således være en væsentlig del af din succes som Manager.
I udgangspunktet er der tale om en fuldtidsstilling, men for den rette kandidat, kan stillingen eventuelt omformes til en deltidsstilling på 25 – 30 timer ugentligt.
Personprofil:
Du er en moden person, med en helt naturlig autoritet og personlighed, der fremstår troværdig (i både ord og handling), tillidsvækkende, autentisk og dermed naturligt skaber gode og langvarige relationer baseret på gensidig respekt, åbenhed og tillid. Du evner at samarbejde med alle personlighedstyper og har indgående kendskab til og erfaring med at arbejde i en frivillig politisk ledet interesseorganisation og/eller idrætsforening.
Du har mangeårig solid og veldokumenteret ledelseserfaring, herunder erfaring med ledelse af frivillige samt ikke mindst erfaring med forandringsledelse og transformationer.
Ligeledes har du mangeårig solid og veldokumenteret erfaring med levering af serviceoplevelser til medlemmer og gæster og forstår, at djævlen ofte ligger gemt i detaljen, hvorfor du er stærkt optaget af, at medlemmernes og gæsternes totaloplevelse ved at besøge Frederikssund Golfklub altid skal være udgangspunkt for vores arbejde og indsatser. Vores eksistens og fortsatte udvikling er dybt afhængig af tilfredse kunder, der tilbagevendende benytter sig af klubbens faciliteter og tilbud.
Du skal være meget struktureret og organiseret i hele din tilgang til at styre og lede klubbens daglige drift og administration, herunder evne at uddelegere opgaver, så du ikke selv bliver en flaskehals. Du evner at kommunikere imødekommende, venligst, klart og tydeligt, men samtidigt også have blik for vigtigheden af at involvere flere parter i diverse beslutningsprocesser og opgaveløsninger.
Du leder efter klare værdier og holdninger, ikke mindst ordentlighed og tolerance, og går forrest i bestræbelserne på at skabe en inkluderende og serviceminded kultur i hele klubben.
Du har solid økonomisk forståelse, mange års erfaring med budgetlægning og økonomistyring, et godt kendskab til Economic (der forventes umiddelbart ikke erfaring med bogføring) samt solidt kendskab til GolfBox og GolfMore på brugerniveau. Du behøver ikke være superbruger, men forventes indenfor de første 6 måneder at have tilegnet dig et kendskab til disse to systemer på superbrugerniveau.
Endelig forventes det, at du har et solidt kendskab til golfsporten, men herudover kan der være flere indgange til dette spændende, udviklende men også krævende job, hvorfor der ikke er krav om specifik brancheerfaring. Det er i sidste ende din personlighed og kompetenceprofil som er afgørende for, om du måske ender med at få jobbet tilbudt.
Ansvarsområder:
Du bliver direkte ansvarlig for
- Personaleledelse, med direkte ansvar for fuldtidssekretær, kontorassistent, vicevært og rengøring.
- Sikre effektiv og agil håndtering af klubbens daglige drift, administration og kommunikation.
- Koordinere og organisere det daglige samarbejde med greenkeeperstaben, forpagterne og diverse udvalg.
- Økonomistyring og budgetopfølgning ift. bestyrelsen samt udvalg.
- Kontakt til relevante samarbejdspartnere, herunder bank, revision, advokat, kommunen m.fl.
- Ansvarlig for alt samarbejde med og salg af sponsorater og andre kommercielle partnerskaber
Opgaver (ikke udtømmende):
Dine primære arbejdsopgaver vil bl.a. være
- Udarbejdelse af ansættelseskontrakter, ferieplaner, vagtplaner m.m.
- Udarbejde årsoversigt over fordeling af træningstimer på baggrund af ønsker fra diverse udvalg
- Besvarelse af henvendelser fra medlemmer, samarbejdspartnere, sponsorer, kommercielle partnere, offentlige myndigheder og organisationer, hvad enten henvendelse er digital (mail, E-boks, Virk.dk, bank etc.) eller fysisk.
- Sikre at vore forskellige digitale systemer, ikke mindst GolfBox, GolfMore, GLFR, Economic, serverplatform, e-mail, hjemmeside m.fl. altid er opdateret og fungerer effektivt.
- Løbende lave budgetopfølgning og afstemme med både bestyrelsen og diverse udvalg.
- Udarbejde oplæg til årsbudget til godkendelse i bestyrelsen.
- I samarbejde med revisionen forberede årsregnskabet til revision og godkendelse i bestyrelsen.
- Diverse praktiske opgaver i forhold til servicering og vedligeholdelse af klubbens faciliteter, energi og forsyningsanlæg samt øvrige udstyr, der ikke hører ind under baneudvalget.
- Aktivt varetage salg af sponsorater og andre kommercielle produkter, herunder løbende dialog med sponsorer, erhvervspartnere, erhvervsforeninger, potentielle virksomheder samt udvikle eksisterende og nye kommercielle produkter og indtægtsmuligheder – du bliver således formand for sponsorudvalget.
- Arrangere og facilitere sponsorarrangementer, Company Days, samt enkelte interne turneringer.
- Effektivt og agilt samarbejde med bestyrelsen, udvalg, forpagtere og øvrige samarbejdspartnere.
Forventninger & Succeskriterier:
Indenfor de første 3 måneder har du;
- Tilegnet den nødvendige viden og indsigt i forhold til klubbens organisation, digitale systemer samt forskellige procedurer og arbejdsgange samt etableret et konstruktivt og positivt samarbejde i administrationen og med greenkeeperstaben.
- Udarbejdet et opdateret årshjul for administrationen og bestyrelsen
- Etableret gode samarbejdsrelationer til ikke mindst bestyrelsen og de væsentligste udvalg (baneudvalg, turneringsudvalg, juniorudvalg, seniorudvalg, begynderudvalg samt kommunikations- & hverveudvalg). Du indtræder samtidigt sammen med formand, næstformand og kasserer i økonomiudvalget.
På den lidt længere bane (3 – 12 måneder) har du;
- Etableret dig som en respekteret, vellidt, proaktiv og konstruktivt samarbejdende daglig leder af vores golfklub i forhold til de øvrige personalegrupper, medlemmerne, bestyrelsen, udvalg samt øvrige samarbejdspartnere.
- Fremlagt en handlingsorienteret plan for, hvordan du tænker at bistå faciliteringen af bestyrelsens 5 års strategiplan med tydelig angivelse af muligheder og deadlines for finansiering samt realisering og eksekvering af de enkelte indsatsområder.
Ansøgning:
Finder du jobbet som Manager i Frederikssund Golfklub interessant og spændende hører vi meget gerne fra dig. Fremsend en motiveret ansøgning på maks. 2 sider senest den 21. september 2025 til formand for bestyrelsen, Bo Jensen via linket nedenfor.
Din ansøgning skal indeholde følgende
- Kontaktdata inkl. et aktivt link til din LinkedIn - profil
- Motivation for at søge jobbet
- En kort profilbeskrivelse fortællende Hvem du er,
- Hvad du brænder for, din passion og purpose,
- Hvordan du hidtidigt er lykkedes med at skabe resultater,
- Hvordan du har brugt dine kompetencer i resultatskabelsen,
- Et konkret eksempel på en ledelsesmæssig situation, du er lykkedes med,
- En beskrivelse (case) af, hvordan du tænker, at du vil udfylde rollen, som Manager og dermed bl.a. sikre, En fortsat positiv udvikling i klubbens kommercielle indtægter og sponsorsamarbejder,
- En arbejdsplads præget af trivsel, arbejdsglæde, åbenhed, tolerance og respekt,
- En klub i vækst og trivsel med tilfredse medlemmer og gæster
Der er ingen ”rigtige” svar på denne case, men vi ønsker at danne os et indtryk af, hvordan du arbejder og tænker som ”Manager”.
Referencer:
Såfremt du kommer til samtale, og vi herfra ønsker at gå videre med dig som kandidat i processen, så bedes du have forberedt følgende referencepersoner, som vi efter dit samtykke kan kontakte for reference,
- En tidligere chef
- En tidligere kollega
- En tidligere medarbejder, som du har haft i direkte reference
Forventninger til lønpakke:
Du bedes venligst i din ansøgning angive dine forventninger til den samlede lønpakke (grundløn, pension, medarbejderordninger samt øvrige personalegoder). Dette for at vi ikke skal spilde både din og vores tid på en proces, hvor der i sidste ende vil være for stor afstand mellem dine forventninger og vores budgetramme.
Lønrammen vil dog være konkurrencedygtig indenfor golfsporten.
Samtaler & test:
Vi forventer at indkalde kandidater til samtale løbende. Efter første runde samtaler, udvælger vi 2 - 4 kandidater, som vi inviterer til at gå videre i processen indeholdende test, yderligere case samt 2. runde samtaler.
Yderligere oplysninger:
Har du behov for yderligere oplysninger eller spørgsmål til ovenstående, så kontakt venligst bestyrelsesformand, Bo Jensen, på mobil 30 916 016
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.