
Teknisk Ansvarlig til Rhenus Warehousing Solutions i Horsens
Rhenus Warehousing Solutions Denmark søger en Teknisk Ansvarlig, der har de tekniske og ledelsesmæssige værktøjer til at sikre høj driftssikkerhed for både maskiner og medarbejdere. Sammen med dit team, som består af tre dygtige teknikere inden for El og Mekanik samt to praktikanter, vil din arbejdsdag indeholde opgaver inden for service, vedligeholdelse, fejlsøgning og reparationer.
Du har som leder både styr på den tekniske og ledelsesmæssige værktøjskasse, hvor du både har det ledelsesmæssige overblik til at koordinere opgaver for dit team samtidig med, at du også selv kan assistere ved reparationer, vedligehold og optimering af vores udstyr og avancerede anlæg.
I jobbet veksler du mellem egne hands-on opgaver, ledelse af dit team og projekter samt bidrager med inputs til den tekniske udvikling af virksomheden. Du får det tekniske ansvar for en topmoderne maskinpark, der indeholdende vores fuldautomatiske lageranlæg med 130 selvkørende shuttler, et fuldautomatisk højkapacitets sorteringsanlæg (Logia Container Sorter) og AGV'er incl. In- /outbound stationer, der dækker 33.000 lokationer.
Om stillingen
Med reference til vores Head of Operations spiller du en yderst vigtig rolle i at sikre driftsstabilitet, sikkerhed og overholdelse af tekniske standarder og regler. Du vil have interaktion med en lang række interne og eksterne interessenter, hvor du både skal kunne samarbejde og tage beslutninger, så vi sammen kan skabe kontinuerlige forbedringer og innovative løsninger.
Dine opgaver vil bl.a. omfatte:
- Overordnet ansvar for teknisk drift, vedligehold og oppetid på maskiner og anlæg
- Ledelse, sparring og udvikling af det tekniske team
- Yde support ved tekniske fejl på maskiner og udstyr som f.eks. OSR, Caljan, AGV’er og Sorteranlæg (Logia Container Sorter)
- Overholdelse af sikkerhedsstandarder og tekniske forskrifter
- Deltagelse i fejlretning og tekniske forbedringer ved behov
- Sikre dokumentation, kvalitetsstyring og compliance
- Drive tekniske projekter og bidrage strategisk til optimering og innovation
- Samarbejde med interne og eksterne interessenter omkring løsninger og forbedringer.
Om dig
Vi forestiller os, at du har følgende kvalifikationer:
- Har teknisk uddannelsesbaggrund, fx maskinmester, automationstekniker, elektriker, ingeniør eller lignende
- Har solid erfaring med teknisk drift og vedligehold i en lager- eller produktionsvirksomhed.
- Har kendskab til automatiserede anlæg og moderne lagerteknologi
- Trives i en kombineret rolle med både drift, udvikling og ledelse
- Er struktureret, ansvarlig og løsningsorienteret
- Fortrolig med teknisk dokumentation og rapportering
- Solide dansk- og engelskkundskaber, både i tale og skrift
- Erfaring fra transport- eller logistikbranchen er en fordel.
Det vigtigste er dog, at du er engageret og har et stærkt drive. Du er klar til at lære vores forretning at kende og til at bidrage til Rhenus' fortsatte succes.
Vi tilbyder
En unik mulighed for at arbejde i en dynamisk og vækstorienteret dansk virksomhed med internationalt udsyn. Du får mulighed for at arbejde i en flad organisation, hvor dine kommende kolleger arbejder ud fra værdierne ordentlighed, sammenhold og målrettethed. Kulturen er præget af et stærkt fællesskab, hvor relationerne bygger på tillid og respekt, hvilket gælder både internt i organisationen og i samarbejdet med kunder og partnere.
Vi tilbyder en konkurrencedygtig lønpakke, pension og en sundhedsordning, der matcher dine kvalifikationer og erfaring. Rhenus er blandt Danmarks fem største 3PL-virksomheder og har en kultur præget af, at vi ser muligheder frem for begrænsninger.
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Head of Operations, Michael Batchelor på telefon +45 22171454 eller via e-mail på Vi afholder samtaler løbende, efterhånden som vi modtager ansøgninger, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt ved interesse.
Rhenus WS Denmark er en del af den globale Rhenus-gruppe, en international koncern i rivende udvikling. Rhenus WS Denmark har logistikcentre i Horsens og Køge, og denne stilling vil være placeret i Horsens, hvor du vil være tæt placeret sammen med resten af ledelsen og store dele af driften. Med over 20 års erfaring på det danske marked (tidligere kendt som DKI Logistics) er vi en anerkendt aktør i logistikbranchen og har opbygget en solid position gennem skræddersyede logistikløsninger, hvor kundernes unikke behov er i fokus.