Opholdstedet Clemens – Den Selvejende Institution Clemens
Vordingborg

Fonden Clemens søger nyt bestyrelsesmedlem med økonomiske kompetencer

Vil du være med til at gøre en forskel for anbragte børn og unge? Fonden Clemens søger nu et engageret bestyrelsesmedlem til at bidrage med økonomisk ekspertise og indsigt i vores bestyrelse.

Om Fonden Clemens

Fonden Clemens er en selvejende, non-profit organisation med 6 afdelinger fordelt på Sydsjælland og Møn dedikeret til at levere døgntilbud til anbragte børn og unge med massive udviklingstraumer, omsorgssvigt og sociale udfordringer. Hovedkontoret er beliggende i Lundby, Vordingborg Kommune på Sydsjælland. Med en kompetent ledelse, 100 dygtige medarbejdere og en årlig omsætning på ca. 50 millioner, arbejder vi for at skabe trygge rammer for udsatte børn og unge. Vores tilbud spænder fra almindelige børne- og ungehjem til udslusning og støtteophold.

Du kan læse mere om Fonden Clemens på www.fondenclemens.dk

Dine opgaver vil bl.a. omfatte:

  • Deltage i 5-6 årlige bestyrelsesmøder og et strategiseminar
  • Bidrage til at sikre økonomisk gennemsigtighed på bestyrelsesniveau
  • Tage et kritisk blik på økonomirapporter og årsregnskab
  • Bidrage med økonomiske aspekter i strategisk perspektiv
  • Arbejde godt og tillidsfuldt sammen med den øvrige bestyrelse bestående af 5-7 medlemmer

Vi søger dig, som:

  • Har erfaring og stærke kompetencer inden for budget og regnskab
  • Har lyst til at engagere dig i en nonprofit kontekst
  • Trives i en bestyrelsesrolle med fokus på trivsel, strategi og udvikling

Honorering: Hvervet honoreres med kr. 12.000 pr. år.
Ansøgningsfrist: 12. september 2025.
Forventet tiltrædelse: November 2025.

Er du personen, vi leder efter? Send din ansøgning via Jobindex – vedhæft CV og motiveret ansøgning.

Kontakt

Bestyrelsesformand Carsten Bredahl:
cbr@hedehuset.dk, tlf. 40116015

Forstander Camilla Smedegaard Laugesen:
camilla@fondenclemens.dk, tlf. 21261628

Vi glæder os til at høre fra dig!

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.