
Økonomimedarbejder
Vores økonomimedarbejder gennem 18 år går på efterløn - derfor søger vi nu en struktureret og detaljeorienteret kollega. Kan du håndtere deadlines og forskellige IT-systemer og samtidig trives med en vifte af standardopgaver? Så er du måske den ideelle kandidat til vores ledige stilling.
I rollen som økonomimedarbejder vil du få ansvaret for en række selvstændige opgaver, og du vil spille en central rolle i vores økonomifunktion. Vores fokus på kontinuerlig udvikling betyder, at du vil deltage aktivt i løbende forbedringer af programmer, forretningsgange og processer.
Økonomi & IT - dit nye team
Du bliver en del af et fagligt stærkt og samarbejdsorienteret team, hvor sparring, vidensdeling og godt humør er en naturlig del af hverdagen. Du vil få stor berøringsflade til resten af organisationen samt til eksterne samarbejdspartnere. Vi har fleksible rammer og vores afdeling er kendetegnet ved en uformel omgangstone og gensidig respekt.
De primære arbejdsopgaver vil omfatte:
- Månedlig afregning af vognmænd
- Superbruger i afregningssystem
- Løbende håndtering og afstemning af debitorer, kreditorer, finans og bank
- Afstemning og fakturering af rejsekort på kortsalgssteder
Derudover omfatter dagligdagen også:
- Diverse ad hoc opgaver, herunder mailhåndtering i fast rul med dine kolleger, samt overlap på indbyrdes opgaver ved ferie mv.
- Kontinuerlig optimering og digitalisering af processer i afdelingen.
- Bidrag til udarbejdelsen af årsregnskabet.
Vi søger en kandidat med en relevant regnskabsmæssig uddannelse og erfaring inden for bogholderi. Evnen til at arbejde med tal og optimere arbejdsgange er afgørende. Derudover forventer vi, at du har en positiv, struktureret, analytisk og løsningsorienteret tilgang til arbejdsopgaver, samt at du er ansvarsbevidst og omhyggelig med fokus på kvalitet. Evnen til at trives i et dynamisk miljø og levere til aftalt tid er også vigtig. Stillingen er desuden kendetegnet ved at have kontaktflade til en række forskellige systemer, og at opgaverne ofte er baseret på ind- og udlæsning samt kontrol af økonomiske data, og i mindre grad klassisk bogføring.
Du forventes at være en erfaren Excel-bruger med generel forståelse for IT-systemer. Erfaring med regnskabssystemer forventes og kendskab til Microsoft Business Central vil være at foretrække, men det er ikke et krav.
Hvad kan Sydtrafik tilbyde dig?
Som medarbejder hos Sydtrafik får du ikke kun et nyt job, du bliver også en del af et fantastisk fællesskab, hvor trivsel og udvikling vægtes højt. Vi tilbyder en række personalegoder, herunder gode muligheder for efteruddannelse, kollegamotion, personaleforening med sociale arrangementer, frugtordning, og meget mere.
Mere om stillingen:
Stillingen er 37 t/uge med fleksordning og betalt frokostpause. Løn og ansættelsesvilkår i forhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Forventet tiltrædelse pr. 1. november 2025.
Vi afholder løbende samtaler.